Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2022-11-26, 00:27
  #73
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katjuscha
Någon som vet något om hans sociala situation i övrigt? Har han bra kontakt med släkt och familj? Har han några vettiga nära vänner? Eller riskerar han en ensam jul?

Skulle faktiskt kunna tänka mig att ha honom vid julbordet. Han verkar nästan övertrevlig. Med säkert många anekdoter på lager och mycket skratt.

Alltså, han är väl rätt nedgången sedan över 30 års amfetamin missbruk. Tror han är rätt märkt av missbruket idag, umgås bara med andra gaypundare. Han var ju en glad skit en gång i tiden innan han gick ner sig som hemlös. Han, Leila K och Camilla H. Konstnärssjälar på drift som blir galna med åren, ensamma och luspanka.
__________________
Senast redigerad av johnthedickholmes 2022-11-26 kl. 00:53.
Citera
2023-01-15, 13:03
  #74
Medlem
hängballens avatar
Inget nytt om tjackbögen?
Ta foto på fjollan om ni ser han!
Citera
2023-01-22, 09:51
  #75
Medlem
CharlieWaffless avatar
Han verkar ha skrivit sig i Farsta nu - vilken otrolig klassresa ned i källaren Kids don't do drugs...
Citera
2023-07-31, 00:50
  #76
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razzle
Inte nu längre, nu bor han flott i hökarängen. (klicka på länken ovan)

Tro fan det, bodde sjukt mycket alksidar och annat skumt folk i hökis när jag bodde där, sthlms hem verkar ha ett större parti soclägenheter i de fulare kåkarna i området.
Citera
2024-01-25, 17:18
  #77
Medlem
Silltunnas avatar
Hur går det för Sven? Dags för comeback i tv snart eller?
Citera
2024-01-27, 23:55
  #78
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Nej det framgår inte helt bevisat där. Jag skulle gärna få lite mer kött på benen innan jag känner mig säker på det.

Jag umgicks, ytterst sporadiskt iof, med Sven von Essen för 15-20 år sedan och hörde aldrig talas om att han hade en bror som var narkotikapolis. Iof inte konstigt att SvE inte talade högt om det, med tanke på hans egna drogvanor. Men just detta spektakulära borde skapat visst skvaller i bekantskapskretsen.
Ja det han. Han var nojig för honom
Citera
2024-01-28, 13:27
  #79
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lukash
Det skulle ju förklara en del. Det verkar dock finnas en hel del med namnet Erik von Essen.

Undrar om det verkligen är polis-Erik som är Svens bror. Erik har ju alltid jobbat på Norrmalm/City och ute på krogarna. Man tycker att detta borde ha skrivits om i denna tråden t.ex.

Det finns ju folk som bevisligen känner/kände Sven i tråden (användare som skriver ut vad Sven har för ganska så speciell benämning på amfetamin) som borde ha vetat detta och sedan skvallrat om detta.
Just det, apa ja haha 😁.

De som kände honom runt 2008 vet att insatsstyrkan hade stormat in en kväll mitt i en fest. De är säkert vana vid att blåsa av en inryckning efter falska tips eller pga attrapper. Och detta var ett missförstånd, och Sven älskar uppmärksamhet och tar chansen så fort han får den! Även polisen hade kul åt hans lilla scen. Det är klart att sådant når brorsan, och han vet nog själv hur han är .

Det fanns mycket apa framme hos Sven. Och personen som hade anmält hade haft en psykos. Då kanske han (brorsan) börjar undra hur mycket folk knarkade hos honom... Men den personen hade en annan typ av missbruk egentligen och hade redan psykosen innan. Inte som Sven som bara festade på skiten istället för alkohol. Nykterist och nudist. Sven har ju ADHD och som alla andra med det börjar man med amfetamin någon gång i livet.

Han hade peoblem med polisen ett tag efter den händelse. Sven trodde det var brorsan som låg bakom det…
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback