2010-08-12, 14:53
Medlem
Vekrusets avatar
Jag rekommenderar alla att ta sig tid att se den här tyska dokumentären (här med engelsk text) om situationen i en skola efter att muslimer har blivit i majoritet.

Dokumentären är i 5 delar, sammanlagt 50 minuter:

Del 1: http://www.youtube.com/watch?v=bDWs1l_N_g4

Dokumentären stämmer perfekt med bilden som jag har fått av situationen även i Sverige. Komplett med att allting fungerade helt OK, tills muslimerna blev för många. Det handlar om en gigantisk kulturkrock, där vi har helt olika uppfattning om vad orden heder och respekt betyder. Jag är extremt oroad över framtiden.

Håller ni med mig och dokumentären?
Citera
2010-08-12, 15:44
Medlem
Cyklas avatar
har inte sett klippet än men jag snacka med två tyska snubbar som var på semester här i Sverige, av nån anledning började vi snacka hur invandrarna från MENA länderna ställde till det och jag sa att här i Sverige är dem flesta trötta på packet och hur dem beteer sig.

Dem sa att blattarna är precis likadana där och så fort nån tysk säger ifrån så blir dem genast "Nazi" förklarade...
Citera
2010-08-12, 15:48
Medlem
Staniolrustnings avatar
Håller med dej om filmen. Extremt deprimerade att få sina föraningar om framtiden bekräftade.
Citera
2010-08-12, 15:50
Medlem
Staniolrustnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykla
har inte sett klippet än men jag snacka med två tyska snubbar som var på semester här i Sverige, av nån anledning började vi snacka hur invandrarna från MENA länderna ställde till det och jag sa att här i Sverige är dem flesta trötta på packet och hur dem beteer sig.

Dem sa att blattarna är precis likadana där och så fort nån tysk säger ifrån så blir dem genast "Nazi" förklarade...

Så är fallet även i denna film. Muslimerna skriker rasist till höger och vänster. En Tysk kille säger ifrån, 20 turkar slår ner han.
Citera
2010-08-12, 16:00
Medlem
UAAs avatar
Rasistkortet används flitigt fortfarande ser jag. Trodde det blev gammalt '06.

Jag frågar mig varje gång jag kommer in i tankebanorna som denna film väcker: Exakt hur illa behöver det bli innan folk vaknar? Kommer det vara för sent då?

Jag är pessimistisk inför framtiden om inte de största länderna i EU börjar agera snart, tack och lov kommer jag inte leva länge nog för att se den västerländska kulturen med dess vetenskap gå under.
Citera
2010-08-12, 16:01
Medlem
TheRestrainers avatar
YouTube - No go areas in Berlin
Citera
2010-08-12, 16:13
Medlem
SMBHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Staniolrustning
Så är fallet även i denna film. Muslimerna skriker rasist till höger och vänster. En Tysk kille säger ifrån, 20 turkar slår ner han.

Muslim: "Du är rasist"
Tysk kille: "Men kolla dig själv i spegeln, du är rasist"
Muslim: *finner inget argument och använder våld*

Detta rättfärdigar dom med att det är deras kultur/religion/whatever. Samma sak är ju den där muslimska killen som säjer att det är helt okej att knulla tyska tjejer men att om han skulle försöka det med en muslimsk tjej så "riskerar han att bli skjuten". Han ser inte alls ett problem att inte samma sak gäller för tjejer från hans kultur. Kvinnosynen är ju helt jävla skev. En annan kille "förbjuder sin syster att gå på gym". Dom erkänner helt öppet att "Ja, vi har mer frihet än kvinnorna men så är det" sen rycker dom på axlarna som om att det är helt okej. Skrämmande.
Citera
2010-08-12, 16:16
Medlem
Youngboyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykla

Konstigt när Hitler hade samarbete med Musslor under den tiden.
Citera
2010-08-12, 16:42
Medlem
Canarizs avatar
Detta är vad som är tråkigt.

Vi kommer inom 50 år se statskupper i centraleuropa, där militär och polis tar över och genomdriver det värsta folkmordet som människan skådat.

Det är mot detta vi färdas med hastighet.
Citera
2010-08-12, 16:49
Medlem
Staniolrustnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Canariz
Detta är vad som är tråkigt.

Vi kommer inom 50 år se statskupper i centraleuropa, där militär och polis tar över och genomdriver det värsta folkmordet som människan skådat.

Det är mot detta vi färdas med hastighet.

Man får hoppas! Som du ser i filmen är det dock många som väljer att vika sej, för att slippa bråk. Detta ser man på kors å tvärs i samhället nu. Så har du den duma horan som förråder sitt folk och konverterar till islam. Pojkvän apraben sitter och pratar helt öppet om att kvinnor har för mycket frihet. Hon sitter och håller med.
Citera
2010-08-12, 17:09
Medlem
framtiden ser ljus ut.
men inte för västvärlden
Citera
2010-08-12, 17:11
Bannlyst
Muslimerna i Tyskland är inte lika flippade som muslimer här. Antagligen är det för att dem flesta är turkar och mer civiliserade.

Men snart är dem väl i samma situation som Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in