2010-08-12, 00:00
Medlem
Vad händer om man lyckas ta sig in på en festival utan att betala och blir upptäckt? Erfaranheter, någon?
Citera
2010-08-12, 00:04
Medlem
toonyys avatar
Felpost
Citera
2010-08-12, 00:11
Medlem
micaeles avatar
Vakterna på området eskorterar ut dig, vare sig du vill eller inte. Det är min erfarenhet.
Citera
2010-08-12, 00:18
Medlem
olucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Vakterna på området eskorterar ut dig, vare sig du vill eller inte. Det är min erfarenhet.
ja sen om man går in igen får man böta?
Citera
2010-08-12, 00:19
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oluck
ja sen om man går in igen får man böta?
Ingen aning. Vakter på festivaler kan inte dela ut något sådant iaf, då måste polis tillkallas och brott ha begåtts. Vad nu det kan ha bestått utav, när man plankar gång på gång.
Citera
2010-08-12, 00:20
Medlem
The Meatballs avatar
https://www.flashback.org/t500339

Tydligen så kan du bli anmäld för "bedrägligt beteende" vad nu det kan innebära.
Citera
2010-08-12, 00:21
Medlem
ischs avatar
Troligen kastas du bara ut och få en omgång hot. Försöker du igen så kan jag dock tänka mig att de tillkallar polis eller kräver någon form av betalning av dig.
Citera
2010-08-12, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akustik
Vad händer om man lyckas ta sig in på en festival utan att betala och blir upptäckt? Erfaranheter, någon?

På Sonisphere så tillkallade vi ordningsvakter som i sin tur eskorterade till polis, där så berättade en snut att dem gjort sig skyldiga till olaga intrång, sant eller fel.. vad vet jag men majoriteten av idioterna som plankade sprang iväg med svansen mellan benen då dem ser en volontär lr liknande.
Citera
2010-08-13, 02:01
Medlem
mikke1234s avatar
Ponera att man fakear ett band och det inte håller kontrollen...vad händer då? "bra försök, testa igen" , "vakter kom, stick din jävel pang pang" alt " vakter kom, polis kom, bedrägeri"....
Citera
2010-08-13, 22:10
Medlem
Fundamentalists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToBeAs*
På Sonisphere så tillkallade vi ordningsvakter som i sin tur eskorterade till polis, där så berättade en snut att dem gjort sig skyldiga till olaga intrång, sant eller fel.. vad vet jag men majoriteten av idioterna som plankade sprang iväg med svansen mellan benen då dem ser en volontär lr liknande.

Grejen med Sonisphere var ju så att man fick inget band förrän man behövde gå ut, så det finns ju inte en enda chans i helvetet om de skulle misstänka något. Det är ju bara säga att man gick in som vanligt.
Citera
2010-08-15, 03:14
Medlem
Beelzebobs avatar
Jag ska jobba som säkerhetsvakt nu efter Way Out West (15:e-16:e aug) under nedriggningen, och vi fick en genomgångskurs om vad som gäller på festivalområdet. Då fick vi veta att eventuella plankare som blir tagna kommer bli bortförda av säkerhetsvakterna och bli polisanmälda för olaga intrång. Den festivalen är ju väldigt strikt med det mesta (miljö, nedskräpning, alkohol osv.), och uppenbarligen även plankare.

Lite kul är att de även har något som liknar en SWAT-styrka utplacerad i skogen runt området, vars specialitet är att hantera just plankare . Nu menar jag verkligen svartklädda muskelberg som JAGAR efter plankare. Det är något för er plankare att tänka på tills nästa år! Jag tycker verkligen inte att man ska planka till festivaler, särskilt inte Way Out West, för den är den bästa festivalen som existerar.
Citera
2010-08-15, 16:43
Medlem
Ropeburns avatar
"Plankning Att planka in på festivalens område är ett brott. Om du kommer på en person med att planka (detta gäller naturligtvis även de som försöker planka in på tex backstage) ska du kvarhålla personen och tillkalla din gruppchef (alt säkchefen). Personen ska därefter överlämnas till polis eller ordningsvakt." - P&L Säkerhetshandbok för 2010.

Och att planka är ett brott som kan ge fängelse, alltså har jag som privatperson all rätt att gripa personen, ett så kallat "Envarsgripande".
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in