2010-08-11, 22:30
Bannlyst
Brukar sätta mina auktioner till 1:- utropspris
och det brukar ta typ 1 min så får man ett bud på 1:- ,,
Ärligt vad är det för fjantar som budar 1:-
dom vet så jävla väl att dom kommer att få 100 ggr om i bud så varför buda 1:- tror dom i sin verklighet att dom skall få varan för 1 :- eller,,

Varför inte bara buda ett normal vettigt bud iallafall
Fråga:
Hur många här har satt 1:- som utropspris och någon vunnit på det?
Citera
2010-08-11, 22:31
Medlem
anooonyms avatar
Finns många som vunnit 1kr. Har man tur så går det.

Varför bjuda 1.000kr när man kan buda 1kr ?

För den delen så står det endå 1kr även om man sätter sitt bud på en miljon kronor om du inte visste det.
Citera
2010-08-11, 22:33
Bannlyst
Jo förvisso ,men ärligt skulle det gå så långt att någon snål jävel skulle vinna på 1:- då tar jag det minusomdömmet,,,,,,,,
Patetiskt skulle jag vilja säga,,
Citera
2010-08-11, 22:36
Medlem
micaeles avatar
Är du så jävla dum i korken att du sätter utropsbudet till en krona och sen vägrar sälja när någon vinner för ditt utropsbud ska du ha foten från alla former utav auktionssidor.

Varför ska någon buda 100:- när du begär enbart (1) krona för varan du vill sälja?
Citera
2010-08-11, 22:38
Medlem
epost72s avatar
Men å andra sidan, varför sätter man utropspris 1kr om inte har för avsikt att släppa varan för just utropspriset?

Blev visst tvåa på den...
Senast redigerad av epost72 2010-08-11 kl. 22:44.
Citera
2010-08-11, 22:39
Medlem
anooonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Är du så jävla dum i korken att du sätter utropsbudet till en krona och sen vägrar sälja när någon vinner för ditt utropsbud ska du ha foten från alla former utav auktionssidor.

Varför ska någon buda 100:- när du begär enbart (1) krona för varan du vill sälja?
Precis.

Om man är snål nog att sätta 1kr för att slippa de få kronorna det kostar i provision sedan ska man verkligen inte tycka att de som säger "okej om du vill sälja den för 1kr så visst, här har du"
Citera
2010-08-11, 22:40
Medlem
jimboo89s avatar
Har vunnit på 4kr en gång men aldrig lagt bud på 1 kr

Citat:
Ursprungligen postat av ChokDeeKap
Jo förvisso ,men ärligt skulle det gå så långt att någon snål jävel skulle vinna på 1:- då tar jag det minusomdömmet,,,,,,,,
Patetiskt skulle jag vilja säga,,

Varför lägger du utropspriset på 1kr då..
Citera
2010-08-11, 22:41
Medlem
delvis är det för att man faktiskt kan vinna men även för att man då får uppdateringar på sin mail när någon budar över. dessutom kan det ju vara så att någon bjuder 5000kr, men det blir ju inte 5000kr direkt utan det stegar hela tiden mot buden som redan finns. så om det inte finns något bud så blir budet 1kr, är nuvarande bud 90kr blir budet kanske 110kr osv.
Citera
2010-08-11, 22:56
Medlem
micaeles avatar
Citat:
WELL smartass du till förde mycket
Yep, bland annat en hel del frågor om ditt allmänna vett om hur auktioner fungerar.
Däribland också om varför du beter dig som en första klassens idiot när du vägrar sälja en vara för ett pris du själv begärt?

Men jag förstår, du har inget svar och dristar dig till okvädesord istället. Det säger en hel del, det också.
Citera
2010-08-11, 23:09
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ok fortsätt du i en annan tråd med dina popularitetspoäng du försöker skaffa dig,,,
men nått annat än en fjant e du ändå inte
16000 INLÄGG
Varför frångår du ditt eget ämne och undviker att svara på uppenbara frågor som fler än jag ställt?
Vad popularitetspoäng och 16k inlägg har med något alls här att göra vet jag inte, men det är rätt uppenbart att du försöker slippa ifrån att svara på något vettigt.
Citera
2010-08-11, 23:14
Medlem
epost72s avatar
Jag är inte så insatt i handeln på Tradera, inte öht egentligen, jag kan faktiskt inte förstå vitsen med att ha ett utropspris på 1kr

På en vanlig auktion så kan man köpa för utropspriset om ingen annan bjuder över.

Skiljer sig Tradera på den punkten?
Citera
2010-08-11, 23:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Jag är inte så insatt i handeln på Tradera, inte öht egentligen, jag kan faktiskt inte förstå vitsen med att ha ett utropspris på 1kr

På en vanlig auktion så kan man köpa för utropspriset om ingen annan bjuder över.

Skiljer sig Tradera på den punkten?
Men frågan var ,, VARFÖR man budar 1:-
sätt er på en live auktion och buda 1:- på en vara som uppenbarligen kostar flera hundra minst,, så får ni nog några trevliga blickar på er som snåljävlar,, och ingen tar er som seriös
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in