Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-08-11, 18:32
Medlem
Någon som har erfarenhet av amerikanska iTunes-konton? Har tänkt skaffa ett för att köpa dom låtar som inte går att köpa på mitt svenskregistrerade konto. Ett konto att fylla på med Gift cards.

Jag har hittat en del guider när jag googlat. Allt går prima till man ska välja betalningsalternativ. Enligt guiderna jag läst ska man bocka i "None". Antingen är guiderna skrivna för en tid sen och alternativet är bortplockat, eller så är jag blind.

Jag antar att jag inte kan ange mitt VISA-kort som jag använder till mitt svenska konto? Ni får ursäkta, men jag känner mig ganska tappad. Ni har tveklöst mycket bättre koll än vad jag har. Hoppas nån kan ta sig tid och kanske hjälpa en vilsen själ.
Citera
2010-08-11, 23:57
Medlem
iLikeTurtless avatar
Testa att använda ett amerikanskt presentkort när du gör ditt konto

För tänk om en amerikansk unge får ett presentkort från sin far och ungen inte har ett iTunes-konto, vad ska han då göra? Jag har för mig att man kan skapa ett konto och använda presentkortet som betalningsalternativ

Om det inte funkar kan jag ge dig mitt konto som jag inte använder längre

EDIT: Testade att skapa ett amerikanskt konto på iTunes och det finns ett alternativ där man kan använda ett presentkort, tänk bara på att köpa ett _amerikanskt_ kort
Senast redigerad av iLikeTurtles 2010-08-12 kl. 00:20.
Citera
2010-08-12, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iLikeTurtles
Testa att använda ett amerikanskt presentkort när du gör ditt konto

För tänk om en amerikansk unge får ett presentkort från sin far och ungen inte har ett iTunes-konto, vad ska han då göra? Jag har för mig att man kan skapa ett konto och använda presentkortet som betalningsalternativ

Om det inte funkar kan jag ge dig mitt konto som jag inte använder längre

EDIT: Testade att skapa ett amerikanskt konto på iTunes och det finns ett alternativ där man kan använda ett presentkort, tänk bara på att köpa ett _amerikanskt_ kort

Och vart får man tag på dessa presentkort?
Citera
2010-08-12, 09:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av amw
Och vart får man tag på dessa presentkort?

Jag köpte mitt på eBay när det begav sig. Inga problem!
Citera
2010-08-12, 09:16
Medlem
SNIFF2s avatar
www.dhgate.com finns det skumma presentkort för 35kr för 100 USD. Bara att köpa musiken snabbt som fan innan det blir spärrat. :P Det är rätt värt. Finns även liknande deals för PSN. Jag äger varenda grej på hela PSN som är värd att ha. Totalt har jag betalat 100kr :P

/SNIFF
Citera
2010-08-16, 18:48
Medlem
DreamViews avatar
Hur är det när man laddar ned film, kommer de finnas kvar på datorn så länge man har kontot eller försvinner de efter ett tag?
Citera
2010-08-16, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamView
Hur är det när man laddar ned film, kommer de finnas kvar på datorn så länge man har kontot eller försvinner de efter ett tag?

Beror ju på om du hyr den eller köper den. Köper du den stannar den, hyr du försvinner den efter 24 timmar.
Citera
2010-08-16, 21:26
Medlem
DreamViews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hfmn
Beror ju på om du hyr den eller köper den. Köper du den stannar den, hyr du försvinner den efter 24 timmar.

Okej, men om jag köper en film så får jag den inte som en fil på datorn va, utan man måste vara inloggad på samma acc som man laddar ner den från?

Kom förresten på att jag i mitt förra inlägg nog tänkte på om man hyr en film och sedan laddar ner den så har man 30 dagar på sig att se den innan den försvinner.

Tack för hjälpen!
Citera
2010-08-20, 09:57
Medlem
Snarlik fråga som jag lika gärna kan ta i denna tråd.
Är det 100% safe att uppge (svenskt)kontokortsuppgifter vid skapande av itunes-konto? Eller bör man istället köpa ett giftcard? Kommer inte handla något i dagsläget, utan är bara i första hand ute efter några extra funktioner man får vid skapande av konto. Tex det här med att itunes själv letar upp albumcovers..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in