2011-01-31, 07:04
Medlem
Lacquer-heads avatar
Dom hade iaf en svarting-bebis med i en julreklam.
Citera
2011-01-31, 08:54
Medlem
TS iakttagelser är dock inte helt korrekta. Mången mörkermän har gjort reklam för ICA, men då i papperstidningen/kampanjbladet. Så det så!
Citera
2011-01-31, 09:39
Bannlyst
TS: Fattar du inte att det är sådana som du som faktiskt väcker frågan? Hade inget sagt något hade inget heller hänt. Jävla idiot.
Citera
2011-01-31, 10:40
Medlem
Klart som fan att det är multikulturellt!
Dom har ju tagit med den där skåningen
Citera
2011-01-31, 11:44
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine.Atrebatum
Var inte det SIBA?

El-Giganten.
Citera
2011-01-31, 12:02
Medlem
Dino-ZaUries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benkke
Har väll funnits någon latin amerikan i ICA reklamerna där kring 2006-7, lär finnas på tuben för den som vill se..

Ja Sonya.

Men ICA riktar sig väl mer åt medelklassen? Därav mer svenskar...

Sen kanske ICA är så orasistiska att de inte ser raser, utan bara människor
Citera
2011-01-31, 12:12
Medlem
Behaviours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
El-Giganten.
Jag har bestämt för mig att det var SIBA.

Ont: Jag tror aldrig att jag sett en neger i ICA reklamen, vilket är otroligt skönt.
Senast redigerad av Behaviour 2011-01-31 kl. 12:51.
Citera
2011-01-31, 12:24
Medlem
RoomFullOfRatss avatar
Finns en tråd https://www.flashback.org/t1265857

Eller nej, just det, detta ämne förtjänar en helt egen tråd på Flashback eftersom den innehåller så originella ord som multikultur, neger och arab.

Citat:
Ursprungligen postat av Dino-ZaUrie
Sen kanske ICA är så orasistiska att de inte ser raser, utan bara människor
Exakt
Citera
2011-02-01, 02:32
Medlem
Caine.Atrebatums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluxback
TS: Fattar du inte att det är sådana som du som faktiskt väcker frågan? Hade inget sagt något hade inget heller hänt. Jävla idiot.

Haha, alltid trevligt att vara så prominent inflytelserik.
Citera
2011-02-01, 13:04
Medlem
Kadeks avatar
Stig hade väl en romans med någon sydländsk kvinna med brytning(Spansk tror jag).

En skåning
Ett mongo
En utländsk kvinna
En homosexuell

Låter ganska korrekt tycker jag även om reklamen ger ett pursvenskt intryck.
Citera
2011-02-01, 14:42
Medlem
gayssons avatar

Hur som helst, Ica är ett ganska genomgående svenskt företag över lag. När jag besöker deras butiker sitter i majoriteten av alla fall svenskar i kassorna (nu går jag förvisso sällan till Ica-butiker ute i förorterna), undantag finns givetvis, men de är få. Jag tror att Ica medvetet har fångat svenskarnas undermedvetna misstro mot invandrare. Många företag anställer företrädesvis tjejer, då det är väl känt att folk upplever det som trevligare att bli betjänade av kvinnor. På samma sätt vet Ica att folk innerst inne tycker att det är mer förtroendeingivande att bli betjänade av svenskar.
Citera
2011-02-02, 00:00
Medlem
Caine.Atrebatums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gaysson

Hur som helst, Ica är ett ganska genomgående svenskt företag över lag. När jag besöker deras butiker sitter i majoriteten av alla fall svenskar i kassorna (nu går jag förvisso sällan till Ica-butiker ute i förorterna), undantag finns givetvis, men de är få. Jag tror att Ica medvetet har fångat svenskarnas undermedvetna misstro mot invandrare. Många företag anställer företrädesvis tjejer, då det är väl känt att folk upplever det som trevligare att bli betjänade av kvinnor. På samma sätt vet Ica att folk innerst inne tycker att det är mer förtroendeingivande att bli betjänade av svenskar.

Vad fan käkade du i morse? Att du överhuvudtaget kan betrakta min trådstart som "ordbajseri" är fan i mig guld bara det. Och jag är inte helsvensk, pratar flera språk och bor i USA - ursäkta om jag använde mig av engelskt vokabulär när svenska ordboken inte var till hands. Jag får väl byta till "Motståndare" om det nu förbättrar din "intellektuella" bild av dig själv alltmer. Ingen bryr sig hur duktig du är på det svenska språket, du självutnämnda språkpolis, det har uppenbarligen inget med tråden att göra.

"kvalitetssäkring"

Skojar du med mig eller? Ditt inlägg är ganska talande. Det är uppenbart vem det är som leker smart.

Men din "analys" av den mediala bild som framförs av ICA kan jag förstås i princip hålla med om, mer eller mindre.
Senast redigerad av Caine.Atrebatum 2011-02-02 kl. 00:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in