Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-08-10, 23:44
Medlem
NeutronStars avatar
Mellan kl. 22:00 och 23:00 idag startades 51 nya trådar. Alla dessa har i sin tur mängder av svarsinlägg. FB har så vitt jag vet endat en handfull moderatorer. Hur fasen hinner dessa moderatorer med? Kommer forumet att "explodera" av osorterat babbel pga. det enorma antal inlägg som dess popularitet medför?

Vad tror ni - blir FB:s popularitet dess egen död?
Citera
2010-08-10, 23:46
Medlem
AlexOnTops avatar
FB har över 100 moderatorer har jag för mig. Jag tror de klarar sig. Om de behöver fler så värvar de väl fler..
Citera
2010-08-10, 23:47
Nae, det tror jag inte. Majoriteten som är här beter sig ändå hyffsat, vilket gör att moderatorer inte behöver kolla varenda tråd som görs.

Sen så hinner ju moderatorerna med pga att vi kan hjälpa till med rapporterade inlägg.
Citera
2010-08-10, 23:48
Medlem
HaxxarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av srAz
Nae, det tror jag inte. Majoriteten som är här beter sig ändå hyffsat, vilket gör att moderatorer inte behöver kolla varenda tråd som görs.

Sen så hinner ju moderatorerna med pga att vi kan hjälpa till med rapporterade inlägg.

Precis, så länge det rapporteras är det lugnt, rapporteras det inte är det ju ändå ingen som stör sig.
Citera
2010-08-10, 23:50
Medlem
WhoFortyTwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeutronStar
Mellan kl. 22:00 och 23:00 idag startades 51 nya trådar. Alla dessa har i sin tur mängder av svarsinlägg. FB har så vitt jag vet endat en handfull moderatorer. Hur fasen hinner dessa moderatorer med? Kommer forumet att "explodera" av osorterat babbel pga. det enorma antal inlägg som dess popularitet medför?

Vad tror ni - blir FB:s popularitet dess egen död?

ganska säker på att dom inte gör det, inte hela tiden iallafall.

Lösning: fler mods?
Citera
2010-08-10, 23:51
Medlem
epost72s avatar
Nej jag tror inte det.
Är det inte så att antalet moderatorer i viss mån står i proportion till antalet aktiva/skrivande konton?
Jag menar det är fler idag än för ett antal år sedan, och den tendensen lär väl hålla i sig.
Citera
2010-08-10, 23:51
Bannlyst
Massa moderatorer + Duktiga användare = Fungerande forum

Fast nu när det är sommarlov så finns det färre duktiga användare skall tilläggas, men det har löst sig ändå som det verkar. Så inte behöver du vara bajsnödig för att forumet skall förintas, nej, nej.
Citera
2010-08-10, 23:52
Medlem
najass avatar
I skrivande stund är vi 94 moderatorer, så det är rejäla händer du har...

Vi var uppe på prick hundra för någon månad sedan och det är rekordet hittills, och visst, det skulle underlätta om vi blev fler mods, och det är också något som vi jobbar på kontinuerligt.

Emellertid så klarar vi oss tack vare att övriga FB:are också hjälper till via RP-funktionen. Hade inte det funnits hade det sannolikt krävts åtskilliga fler mods för att hålla de värsta skräpinläggen och regelbrotten borta.
Citera
2010-08-11, 00:09
Medlem
NeutronStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
I skrivande stund är vi 94 moderatorer, så det är rejäla händer du har...

Vi var uppe på prick hundra för någon månad sedan och det är rekordet hittills, och visst, det skulle underlätta om vi blev fler mods, och det är också något som vi jobbar på kontinuerligt.

Emellertid så klarar vi oss tack vare att övriga FB:are också hjälper till via RP-funktionen. Hade inte det funnits hade det sannolikt krävts åtskilliga fler mods för att hålla de värsta skräpinläggen och regelbrotten borta.

OK, 94 moderatorer är inte illa, men hinnar dessa verkligen med alla dessa enorma mängder inlägg?
Citera
2010-08-11, 00:14
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeutronStar
OK, 94 moderatorer är inte illa, men hinnar dessa verkligen med alla dessa enorma mängder inlägg?

Självklart hinner vi inte läsa alla om det är vad du menar. Möjligen kan en moderator som enbart har ett lugnt forum och stort intresse av att läsa där hinna plöja igenom det mesta men för andra med fler forum är det omöjligt. Vad vi gör är att agera när vi får RP samt i den mån vi hinner också själva läsa trådar i våra forum. Eftersom RP finns så är vi inte bara 94 par ögon som kan se regelbrotten utan istället tusentals genom medlemmarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in