2010-08-10, 20:33
Medlem
nonameds avatar
Jag gillar alla drömmar oftast även mardrömmar om det inte är återkommande varje dag.
Är jag konstig?
Citera
2010-08-10, 20:38
Medlem
Crystalskulls avatar
Om du är konstig eller ej kan jag inte svara på, men jag har aldrig hört någon säga att de gillar alla sina drömmar förut. Men det är väl positivt. Jag själv blir äcklad av vissa drömmar.
Citera
2010-08-10, 20:43
Medlem
micaeles avatar
Du gillar alla drömmar, oftast även mardrömmar. Det där går inte riktigt ihop...
Nej, du är inte konstig. Varför skulle du vara det? Det är bara kalas om du gillar alla dina drömmar, så sover och mår du bättre om dagar och nätter.
Citera
2010-08-10, 20:55
Medlem
när jag väl drömmer, (eller kommer ihåg drömmen) brukar det oftast vara extremt konstiga drömmar, jag kommer inte ihåg någon dröm jag haft som varit det minsta trevlig, därför gillar jag inte mina drömmar direkt.

jag gillar dock konceptet, eller fenomenet som är "drömmen". ett intressant ämne helt enkelt.
Citera
2010-08-10, 21:02
Medlem
Effiestonems avatar
Nej, du är nog inte konstig. Jag gillar mina drömmar, de brukar vara rätt roliga.
Citera
2010-08-10, 23:51
Medlem
nonameds avatar
Under vissa perioder gillar jag även mardrömmar. Så som alla andra drömmar. En kick på något konstigt sätt?
Citera
2010-08-11, 01:01
Medlem
-Moon-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonamed
Under vissa perioder gillar jag även mardrömmar. Så som alla andra drömmar. En kick på något konstigt sätt?

Håller med om att mardrömmar kan vara fascinerande och rätt kul på vissa sätt, trots att man även blir skitskraj av dem. En del säger ju att de gillar att bli skrämda och själv verkar jag ha någon period då och då när jag tycker att detta kan vara lite kul. Själva kicken får man väl i och med att adrenalinhalten ökar, det hemska hinner ikapp en och man vaknar med ett ryck. Man brukar ju känna sig så levande just då. Själv har jag mardrömmar rätt sällan nuförtiden, men någon gång ibland får jag en.

Jag gillar nästan alla mina drömmar, eftersom drömmar är så fascinerande, ologiska och kan vara blandningar av lite allt möjligt. Däremot är jag inte så förtjust i stressdrömmar, eftersom jag tycker man har en sådan trist känsla ett tag efter att man vaknat upp ur dem. Så jag kan nog inte riktigt hålla med om att alla drömmar är kul, även om stressdrömmar ju kan vara intressanta på sitt sätt - t ex de olika sätt som stressen kan yttra sig i drömmarna.
Citera
2010-08-13, 15:00
Medlem
nonameds avatar
Ja.. och tillbaka i drömmer för att analysera är kul.
Citera
2010-08-15, 00:33
Medlem
g00dstuffs avatar
Jag älskar att drömma aldrig upplevt en mardröm som varit så fruktansvärd att jag inte upplevt den som positiv i slutändan. Drömmar är ju intressanta som satan om inte annat. oavsett innehåll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in