Citat:
Ursprungligen postat av nonamed
Under vissa perioder gillar jag även mardrömmar. Så som alla andra drömmar. En kick på något konstigt sätt?
Håller med om att mardrömmar kan vara fascinerande och rätt kul på vissa sätt, trots att man även blir skitskraj av dem. En del säger ju att de gillar att bli skrämda och själv verkar jag ha någon period då och då när jag tycker att detta kan vara lite kul. Själva kicken får man väl i och med att adrenalinhalten ökar, det hemska hinner ikapp en och man vaknar med ett ryck. Man brukar ju känna sig så levande just då.

Själv har jag mardrömmar rätt sällan nuförtiden, men någon gång ibland får jag en.
Jag gillar nästan alla mina drömmar, eftersom drömmar är så fascinerande, ologiska och kan vara blandningar av lite allt möjligt.

Däremot är jag inte så förtjust i stressdrömmar, eftersom jag tycker man har en sådan trist känsla ett tag efter att man vaknat upp ur dem. Så jag kan nog inte riktigt hålla med om att alla drömmar är kul, även om stressdrömmar ju kan vara intressanta på sitt sätt - t ex de olika sätt som stressen kan yttra sig i drömmarna.