Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-08-10, 17:12
Medlem
Många nyare spel jag lirar börjar lagga var femte minut och går sedan tillbaka till normalt .

Vettefan vad felet kan vara, har varit inne på överhettning men har bra cpu kylare och chassi samt 3 fläktar plus grafikkortsfläkten, kan inte va fel på kylningen.

Kan det vara mitt Micro ATX moderkrot som inte hänger med längre ? är ett kanske 2 år gammalt ddr2 kort.

Processorn är en AMD Phenom II X2

Är det dags att byta upp sig till fyra kärnor kanske ?

Vad tror ni ?
Citera
2010-08-10, 17:19
Medlem
Haddoques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isedor
Många nyare spel jag lirar börjar lagga var femte minut och går sedan tillbaka till normalt .

Vettefan vad felet kan vara, har varit inne på överhettning men har bra cpu kylare och chassi samt 3 fläktar plus grafikkortsfläkten, kan inte va fel på kylningen.

Kan det vara mitt Micro ATX moderkrot som inte hänger med längre ? är ett kanske 2 år gammalt ddr2 kort.

Processorn är en AMD Phenom II X2

Är det dags att byta upp sig till fyra kärnor kanske ?

Vad tror ni ?

Det kan inte vara så att det e ngt program som går igång i bakgrunden å typ söker uppdateringar lr ngt?
Citera
2010-08-10, 17:25
Medlem
hasenfrasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isedor
Vad tror ni ?

"Vi" tror att du ska köra ett program i bakgrunden som loggar temp och belastning över tid medans du lirar.

Använd Everest med modulen "System stability test" körandes. Avmarkera ALLA tester innan du trycker Start så loggar den bara vad som händer utan att stressa datorn - som ditt spelande får göra medans Everest körs i bakgrunden.
Citera
2010-08-10, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddoque
Det kan inte vara så att det e ngt program som går igång i bakgrunden å typ söker uppdateringar lr ngt?
Hmm, har redan kört msconfig och tagit bort så mycket startup program som bara går , inte mycket i bakgrunden.

Märkte dock i Dragon age att Cpu låg ständigt på 100 % , äre rimligt att den ska göra det vanligtvis ?
Citera
2010-08-10, 17:40
Medlem
Gpu låg på 62 C

Cpu 58 C

Moderkortet 46 C

Den laggade till även på dessa temperaturer vilket jag tycker är skumt .
Citera
2010-08-10, 17:48
Medlem
bjornebarns avatar
Om det laggar föreslår jag att du skaffar bättre uppkoppling, eller slutar använda den till andra saker när du spelar spel
Citera
2010-08-10, 17:49
Medlem
Joomlas avatar
Stäng av program i backgrunden, t.ex. MSN eller bittorrent.
Kör msconfig och kolla om du har några program som ligger på autostart. Typ java updater m.m.
Stäng av allt du inte behöver direkt vid uppstart så tjänar du nog lite prestanda.
Citera
2010-08-10, 18:20
Medlem
Lars Vinterdäcks avatar
Datorn byter inte skrivbordsbakgrund var 5e minut?

Hade samma problem som du fast med filmer när jag kollade på tvn
Citera
2010-08-10, 20:29
Medlem
Nu har jag kollat tempen.

66 C ligger grafikkortet på i 1920x1080 och 4 x AA .

Ser ganska bra ut med andra ord .
Citera
2010-08-11, 03:11
Medlem
bjornebarns avatar
Det är helt orimligt att det skulle bero på överhettning, speciellt om det är exakt lika lång tid mellan hacken. Vid överhettning blir datorn värre och värre, för att antingen fortsätta vara seg tills den blir nedkyld eller tills den kraschar.
Citera
2010-08-11, 03:44
Medlem
crillecrilles avatar
Du har uppenbarligen en tjänst som kör igång var femte minut.
Citera
2010-08-11, 08:26
Medlem
bugulus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Du har uppenbarligen en tjänst som kör igång var femte minut.

Börjar luta åt det hållet också.

Kolla din loggbok, du har inte sagt vad för OS du har men under WIndows Loggar så bör det finnas någon Applications mapp. Kolla om det är en tjänst som startar och stoppar sig själv hela tiden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in