Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-08-10, 15:11
Medlem
Det har hänt något konstigt! Jag kör med Catalyst control center och hade tänkte att höja fanspeed nivån på mitt grafikkort. När jag trycker på overdrive tabben så står det "ATI Overdrive capabilities have not been properly intilizied" har googlar det men ahr inte fått fram ett svar. Jag har testat att ominstallera minst tre gånger nu och installerat med olika versioner.

Men efter det så gav jag upp och tänkte ladda ner Rivatuner som jag hade precis avinstallerat(...) och när jag laddar ner det igen så kommer det fram och "extracting" sen så händer det inget.

Då gav jag upp den idén och laddade ner ATItool men det funkade inte heller...

Någon som vet vad som är felet?
Citera
2010-08-10, 15:12
Medlem
Vilket grafikkort har du?
Citera
2010-08-10, 15:16
Medlem
Radeaon HD 3850 - Kör windows 7 32
Citera
2010-08-10, 15:19
Medlem
Har du tryckt på låsikonen och och bockat i "Enable ATI Overdrive" boxen?
Citera
2010-08-10, 15:21
Medlem
Kommer inte fram till den sidan ens på CCC Overdrive med låsikonen. Sidan är bara grå och så står det "ATI Overdrive capabilities..."
Citera
2010-08-10, 15:25
Medlem
HeidiBDMs avatar
Kör msconfig och sedan under Services kan du bocka ATi Hotkey Poller och ATi Smart. Gå sedan tillbaka och se om du kan använda Overdrive.
Citera
2010-08-10, 15:33
Medlem
Jag har inte dom på Msconfig -> Tjänster
Citera
2010-08-10, 16:02
Medlem
Eftersom det verkar som ingen kan lösa detta så är det någon som vet ett program så man kan höja fanspeeden på mitt grafikkort? När jag sitter och spelar så brukar skärmen bli svart i 5 sek och sen så fungerar allting igen och så får jag ett meddelande om att "grafikdrivrutinerna har slutat fungerar och startar om igen" eftersom mitt grafikkort blir för varmt.
Citera
2010-08-12, 12:01
Medlem
HeidiBDMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liquiden
Eftersom det verkar som ingen kan lösa detta så är det någon som vet ett program så man kan höja fanspeeden på mitt grafikkort? När jag sitter och spelar så brukar skärmen bli svart i 5 sek och sen så fungerar allting igen och så får jag ett meddelande om att "grafikdrivrutinerna har slutat fungerar och startar om igen" eftersom mitt grafikkort blir för varmt.

Det finns ett antal tredjepartsprogram som kan ändra GPUns fläkthastighet, problemet är att alla grafikkort har sina fläktar rpm satta till max som default. Så att köra Rivatuner eller något annat kommer inte att hjälpa.

Börja med att göra ett test för att se om det verkligen är ett överhettningsproblem. Avlägsna datorns sidoplåt, positionera en vanlig bords- eller golvfläkt så att den blåser rakt in i datorn. Dra sedan igång ditt spel eller vad det är som brukar göra att din skärm blir svart i 5 sekunder och att du sedan får upp felmeddelandet. Börja med det och se om felet består.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in