2010-08-10, 14:07
Medlem
Hejsan!

Har hela mitt liv varit vältränad men har de senaste två åren knappt tränat någonting alls. Har innan spelat fotboll och tränade gymnastik i yngre dagar. Jag hatar att gå på gym och undrar istället om det finns något annat träningschema för "hemmabruk"?

Mitt mål är inte att bli stor/hulkig, vill ha en fit och slimkropp då jag har lätt för att få konturer och inte gillar den biffiga looken.

Hoppas ni förstår vad jag menar och är väldigt tacksam för svar. Kan även tilläggas att jag inte kommer äta några kosttillskott, men tar gärna emot bra mat man kan äta.
Citera
2010-08-10, 14:15
Medlem
Knowladges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DunderFarmor
Hejsan!

Har hela mitt liv varit vältränad men har de senaste två åren knappt tränat någonting alls. Har innan spelat fotboll och tränade gymnastik i yngre dagar. Jag hatar att gå på gym och undrar istället om det finns något annat träningschema för "hemmabruk"?

Mitt mål är inte att bli stor/hulkig, vill ha en fit och slimkropp då jag har lätt för att få konturer och inte gillar den biffiga looken.

Hoppas ni förstår vad jag menar och är väldigt tacksam för svar. Kan även tilläggas att jag inte kommer äta några kosttillskott, men tar gärna emot bra mat man kan äta.
Husmanskost är bra mat, speciellt svensk, det behöver inte överdrivas. (Kött, fisk, ägg, mjölk, pasta, potatis m.m.)
Ät bara vanlig mat och ät mindre av det "extra" som såser, dressing, dessert.

Du skriver "hemmabruk" men har du tillgång till träningsredskap hemma? Eller vill du införskaffa det? Pratar du om att använda möbler osv? Ge mig mer kött på benen.

Ta det lugnt bara, allt ordnar sig, kroppen kommer i form relativt snabbt.
Citera
2010-08-10, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knowladge
Husmanskost är bra mat, speciellt svensk, det behöver inte överdrivas. (Kött, fisk, ägg, mjölk, pasta, potatis m.m.)
Ät bara vanlig mat och ät mindre av det "extra" som såser, dressing, dessert.

Du skriver "hemmabruk" men har du tillgång till träningsredskap hemma? Eller vill du införskaffa det? Pratar du om att använda möbler osv? Ge mig mer kött på benen.

Ta det lugnt bara, allt ordnar sig, kroppen kommer i form relativt snabbt.

Inga verktyg, mer övningar du kan göra med kroppen. Tränade mycket gymnastik förut och är van att träna mycket med kroppen. Möbler går ju givetvis att inkludera då de finns i hemmet. Lämnar snart landet så känner inte att det är värt att handla saker.

Tack på förhand!
Citera
2010-08-10, 21:30
Medlem
Knowladges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DunderFarmor
Inga verktyg, mer övningar du kan göra med kroppen. Tränade mycket gymnastik förut och är van att träna mycket med kroppen. Möbler går ju givetvis att inkludera då de finns i hemmet. Lämnar snart landet så känner inte att det är värt att handla saker.

Tack på förhand!
Jag kom hem bara för någon vecka sen efter att ha varit utomlands i mer än 2 mån och jag håller igång väldigt bra. Det jag har märkt är att jag, (kanske p.g.a gener) inte förlorar någon märkvärdig mängd muskelmassa då jag inte tränar. Jag höll bra kost och rörde på mig mycket och har fortfarande en grymt bra kropp. Det viktigaste är nog diet och att röra på dig.

Men annars funkar allt med kroppsvikten t.ex:
Knäböj utan vikter funkar bra.
Armhävningar.
Chins.
Armhävningar med väldigt nära grepp, så dina händer nästan nuddar varandra, det tar bra på triceps.
Hittar du något tungt (eller tillräckligt tungt för dig), pressa upp det från bröst upp över huvudet (militärpress stil) bra för axlar.
Du kan fylla vattenbidonger eller 2 liters cola flaskor med sten, eller sand för att skaffa vikter för biceps och övriga muskelgrupper.
Citera
2010-08-15, 19:02
Medlem
Du ska äta mycket och träna hårt! Börja med Kreatin och proteinpulver!
Citera
2010-08-15, 19:07
Medlem
Läs "nyttiga trådar" tack.

I ditt fall skulle jag säga att kosten är viktigast. Eftersom du planerar att bo hemma. Kaloriunderskott gör att du går ner i vikt/massa. Då kan du förlora både fett och muskler! Glöm inte det.

Angående träningsmetoder hemma.. Jadu. Sök runt lite! Jag minns att det var en rätt så stor hemmagymstråd här ett tag sen.

Lycka till med träningen!

PS. Du kan ju prova bygga dina maskiner om man kan kalla dom för det för att öka din motivation.
Citera
2010-08-15, 19:08
Medlem
---B---s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckface123
Du ska äta mycket och träna hårt! Börja med Kreatin och proteinpulver!

Läste du ens trådstarten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in