2010-08-10, 02:12
Medlem
Jag undrar om någon är kunnig när det gäller prickar på könet.

Precis i vecket mellan ollonet och förhuden (dvs. på insidan av förhuden precis intill ollonet) halva varvet runt har jag en linje med små vita prickar. Det gör inte ont att ta i dem och det kliar inte.

En kille på ett annat forum som sa att det kunde vara talgkörtlar, men jag har aldrig hört talas om att någon har talgkörtlar som sitter på insidan av ollonet i en jämn linje under ollonkanten.

Det är i alla fall inte hirsuties papillaris genitalis eftersom prickarna inte sitter på själva ollonkanten utan precis under kanten.

Sedan undrar jag: om det är så att det är svamp (vilket jag inte tror att det är) är det sant att män inte behöver behandla mindre svampinfektioner på penis, utan bara skall tänka på att tvätta sig?

Jag har aldrig haft sex, onanerar då och då som alla människor och jag är väldigt renlig. Jag går aldrig på offentliga toaletter och jag duschar bara hemma.

Jag är väldigt orolig och är tacksam för alla svar. Har inte råd att undersöka + köpa receptbelagda grejor just nu.
Citera
2010-08-10, 02:15
Medlem
kallekulakilles avatar
Flugsvamp?
Citera
2010-08-10, 02:16
Medlem
Crystalskulls avatar
Kommer inte ihåg vad detta heter men det är väldigt vanligt och helt ofarligt. Om det nu är det jag tror det är vill säga.
Citera
2010-08-10, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crystalskull
Kommer inte ihåg vad detta heter men det är väldigt vanligt och helt ofarligt. Om det nu är det jag tror det är vill säga.

Det låter lovande! Kommer du på vad det heter är jag idel öra.

Tack för ditt svar
Citera
2010-08-10, 02:28
Medlem
Om det är det jag tror det är så bör du ta det på allvar, då det kan leda till sterilitet och utvecklas till stora vårtor som kommer göra alla aktiviteter med din penis....Okej skoja bara

Om det är småprickar under ollonet på "kanten" som du beskriver det så är det helt ofarligt och väldigt vanligt
Citera
2010-08-10, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myrcht
Om det är det jag tror det är så bör du ta det på allvar, då det kan leda till sterilitet och utvecklas till stora vårtor som kommer göra alla aktiviteter med din penis....Okej skoja bara

Om det är småprickar under ollonet på "kanten" som du beskriver det så är det helt ofarligt och väldigt vanligt

Inte på kanten. Precis under kanten där förhuden möter ollonet, runt ollonet. Precis i vecket där. Inte på ollonkanten.

Tack för ditt svar!
Citera
2010-08-10, 02:43
Medlem
Okej I see, men det är i det "området" och det är som sagt ofarligt och väldigt vanligt.
Citera
2010-08-10, 02:46
Medlem
LjudSjukdoms avatar
.
Senast redigerad av LjudSjukdom 2010-08-10 kl. 02:50.
Citera
2010-08-10, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myrcht
Okej I see, men det är i det "området" och det är som sagt ofarligt och väldigt vanligt.

Tack! Jag ska inte behandla det med något då eller?

Och du vet inte av en händelse vad det kan heta?

Tack för hjälpen
Citera
2010-08-10, 02:54
Medlem
Hakkens avatar
Tvättar du ollonet med tvål? Om så är fallet, sluta! Man kan få prickar på ollonet av det.
Citera
2010-08-10, 02:54
Medlem
Gå till närmaste vårdcentral
Citera
2010-08-10, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hakken
Tvättar du ollonet med tvål? Om så är fallet, sluta! Man kan få prickar på ollonet av det.

Ja ibland faktiskt. Det ska jag genast sluta med!

Tack för tipset!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in