2010-08-10, 00:56
Medlem
Hejsan! Jag är en tjej på arton år som har under hela mitt liv tränat mer än vad de flesta människor har gjort. Jag är starkt och kan träna hårt men min kropp ser absolut inte ut som jag vill att den ska. Överkroppen är inget fel på. Den är smal och muskulös men det är underkroppen. Har en riktigt stor rumpa med stora lår och vader. Jag hatar dem så grymt mycket. Och jag förstår inte hur jag ska kunna smala av dem? För tränar jag dem mer blir dem väl bara ännu större och fullare? Är extrem banting den enda vägen? Tränar gärna hur mycket som helst men det verkar inte som om det finns någon hälsosam väg att ta för att bli av med detta. Snälla skriv konkreta tips och inte att jag ska vara nöjd etc. Detta är mitt enda liv och jag vill verkligen inte gå runt med dessa feta ben.
Citera
2010-08-10, 01:05
Medlem
Skallarens avatar
Inte för att kanske gå in på topic men du tror inte att det kan vara din självbild att "leta fel" som gör att du tycker dina ben och lår är för stora? Det kan vara svårt att komma över det där när man väl "hittat felet" men om jag var du skulle jag verkligen inte skämmas för att ha muskulösa ben, faktiskt inget att skämmas över

OT: kan du inte ta och posta en bild så flashbacks alla objektiva bedömmare kan få sig en idé
Citera
2010-08-10, 01:11
Medlem
bernie512s avatar
Håller med ovanstående postare. Kan mycket väl vara ditt psyke. Vad säger dina väninnor om du frågar dem och säger att de ska vara ärliga?

Sen brukar tjejer också ha rätt stora ben eftersom det är någon fettsamling eller liknande som man måste ha som tjej.

Sen OnT: Det sättet jag vet att förlora muskelmassa är att inte träna och ligga på kaloriunderskott.
Men troligen är det bara du som letar fel på dig själv.
Citera
2010-08-10, 01:12
Medlem
Men grejen är att jag också trodde att det kanske bara var något jag hade fått för mig i början. Eller iaf var det något jag hoppades på. Men jag har fått det bekräftat flera gånger när folk i ren chock utbrustit "woow vilka grymt stora ben du har!" och liknade kommentarer. Tycker verkligen det är jobbigt. Men det verkar vara så att man verkligen måste bli typ anorektisk för att få bort dessa ben...
Citera
2010-08-10, 01:13
Medlem
jag vågar inte lägga uppe n bild för folk kommer förstå att det är jag
Senast redigerad av Klaran 2010-08-10 kl. 01:34.
Citera
2010-08-10, 01:42
Medlem
FuckedUp2k9s avatar
Lol. Hur pass väldefinerade är de då? Tvekar på att de är särskilt definerade.

Tappa fettvikt och du skall se resultat.
Citera
2010-08-10, 02:01
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klaran
jag vågar inte lägga uppe n bild för folk kommer förstå att det är jag

Upp med bild och censurera.
Citera
2010-08-10, 02:25
Medlem
rebekks avatar
Om du inte vill dö på kuppen så tycker jag du ska sluta träna dem, äta kontrollerat och röra på dig i form av att gå, crosstrainer osv. Det kommer verkligen inte gå fort, även om dem kanske blir mindre så lär dem se slappare ut. (Beror dock på ditt bf%, men över lag)

Sen kan du ju få bort dem på kortare tid genom att banta bort dem, men då lär du ju inte må eller kanske till och med inte se bra ut förövrigt. Men aa muskelmassan i benen lär ju försvinna efter ett tag..såsom alla dina andra muskler.

Sen får du inse att vissa har genetiskt gigantiska ben, kvinnor som ser ut att ha styrkelyft i 10 år+. Inte många, men dem finns.
Citera
2010-08-10, 06:57
Medlem
Pestfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klaran
Hejsan! Jag är en tjej på arton år som har under hela mitt liv tränat mer än vad de flesta människor har gjort. Jag är starkt och kan träna hårt men min kropp ser absolut inte ut som jag vill att den ska. Överkroppen är inget fel på. Den är smal och muskulös men det är underkroppen. Har en riktigt stor rumpa med stora lår och vader. Jag hatar dem så grymt mycket. Och jag förstår inte hur jag ska kunna smala av dem? För tränar jag dem mer blir dem väl bara ännu större och fullare? Är extrem banting den enda vägen? Tränar gärna hur mycket som helst men det verkar inte som om det finns någon hälsosam väg att ta för att bli av med detta. Snälla skriv konkreta tips och inte att jag ska vara nöjd etc. Detta är mitt enda liv och jag vill verkligen inte gå runt med dessa feta ben.

Gick ner omkring 3 "steg" på mitt bält under min deff (dåligt mått jag vet men räkna det som omkring 3x3-4cm). De byxorna som hade varit för tighta för omkring 2-3 år sedan satt löst efteråt. Trodde själv inte jag hade så mycket fett att ta i de regionerna. Tror nog inte det är några problem att bli av med vikten där om du deffar lite.
Senast redigerad av Pestfan 2010-08-10 kl. 07:12.
Citera
2010-08-10, 09:34
Medlem
don.ramons avatar
Eftersom du är tjej så har du pga ditt könshormon östrogen naturligt större fettdepåer än män. Östrogenet påverkar även fördelning av fettet så att det deponeras över skinkor, höfter och lår.

Om det nu är så att du tycker att du har väldigt tjocka lår, höfter och vill göra något åt det så tycker jag att du ska mäta ditt kroppsfett först. Möjligtvis på ditt gym.

wikipedia kan du läsa om vilka kroppsfettnivåer som anses normala

Om du har en hög fettprocent och vill tappa i vikt så rekommenderar jag kaloriunderskott samt fortsatt träning. Du ska inte sluta att träna dina lår. De kommer inte att blåsa upp som ballonger av din styrketräning.
Citera
2010-08-10, 10:03
Medlem
Precis. Lägg upp bild med censur.
Citera
2010-08-10, 10:28
Medlem
Tack så mycket. Kanske är det så att jag snarare har fett på benen också. Känns rätt troligt för har typ inget fett alls på överkroppen. Men vart ska jag lägga upp bilden? Går ju inte att bara klistra in här? Bra tips på hur man deffar någon?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in