För er som inte orkar läsa igenom så är kontentan:
"It is high time that we dispelled the mythology surrounding eggs and heart disease and restored them to their rightful place on our menus where they can make a valuable contribution to healthy balanced diets."
Hmm. Muslin är det inte. För jag käkade bara flingor i två månader men det var lika illa för det. Men visst, det kanske är något annat än äggen.
Jag kom att tänka på en möjlig förklaring nu. Jag har rökt brass nästan varje kväll senaste halvåret. Skulle den kassa magen kunna bero på allt skit jag käkar precis innan jag går och lägger mig. (pga munchies. Gör er som missat så blir man extremt hungrig/sugen på mat och snacks när man rökt)
Laktosintollerant har jag svårt att tro. Jag har alltid druckit minst en liter mjölk om dagen och har aldrig märkt av några problem.
Och det här med att det skulle vara ohälsosamt att äta för mycket ägg, för kolesterolet. Är det överdrivet eller?
Kan inte låta bli att flina lite åt rädslan för kolesterol...
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!