2010-08-09, 20:04
Medlem
BenAsslicks avatar
Den här tråden har legat o flytit på förstasidan i snart ett dygn på ÖD :

https://www.flashback.org/t1263680

Jag är rätt säker på att jag rapporterade tråden ganska prick midnatt, men det är fortfarande ingen mod som gjort någonting åt tråden.

Hur många mods är det egentligen som styr över övriga droger och varför har ingenting hänt ännu?
Citera
2010-08-09, 20:13
Medlem
lendrygghs avatar
Det är ju bara två som modererar ÖD, så man får nog ha lite överseende. Dom betar nog av sina arbetsuppgifter så fort dom kan.
Citera
2010-08-09, 20:15
Medlem
BenAsslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lendryggh
Det är ju bara två som modererar ÖD, så man får nog ha lite överseende. Dom betar nog av sina arbetsuppgifter så fort dom kan.

inte mer? då kan jag förstå att det går segt.

har för övrigt precis ploppat upp en till likadan tråd :

https://www.flashback.org/t1264433
Citera
2010-08-10, 01:00
Medlem
MEC62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenAsslick
Den här tråden har legat o flytit på förstasidan i snart ett dygn på ÖD :

https://www.flashback.org/t1263680

Jag är rätt säker på att jag rapporterade tråden ganska prick midnatt, men det är fortfarande ingen mod som gjort någonting åt tråden.

Hur många mods är det egentligen som styr över övriga droger och varför har ingenting hänt ännu?
Om du hade rapporterat inlägget för en 1.xx-överträdelse hade det kanske hanterats snabbare.
Citera
2010-08-10, 01:18
Medlem
BenAsslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MEC62
Om du hade rapporterat inlägget för en 1.xx-överträdelse hade det kanske hanterats snabbare.

Jag har gjort det, det är nån annan som rapporterat det som "annat/vet ej".

Citat:
Ursprungligen postat av LarsFox
Att det är slö moderering på övriga droger-forumet säger väl sig självt?

Jag skulle lätt kunna slänga i mig lite rc-knark och moderera hela natten om möjligheten nu fanns!
Citera
2010-08-10, 01:35
Medlem
b0gfettos avatar
Varför ger du trådskaparna mer uppmärksamhet? Fick dom inte tag på något så dom behövde hjälp?

Alla förstår vad du menar även om du inte länkar direkt till trådarna, och förmodligen så är det bristen på moderatorer som är problemet.
Citera
2010-08-10, 01:44
Medlem
epost72s avatar
Egentligen är det märkligt att regelbrott som går över 1.xx inte uppmärksammas av fler än de som modererar i forumdelen. Jag menar nu regelbrott som rapporterats in.
Jag skulle tycka att man borde förändra den detaljen en aning.
För en tid sedan låg en 1.06 i ett annat forum drygt en vecka trots att det rapporterats ett flertal gånger.
Citera
2010-08-15, 20:57
Medlem
Sandozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Egentligen är det märkligt att regelbrott som går över 1.xx inte uppmärksammas av fler än de som modererar i forumdelen. Jag menar nu regelbrott som rapporterats in.Jag skulle tycka att man borde förändra den detaljen en aning.
För en tid sedan låg en 1.06 i ett annat forum drygt en vecka trots att det rapporterats ett flertal gånger.

Jag håller med, jag trodde faktiskt att moderatorer utanför den specifika delen också kunde åtgärda den typen av regelbrott?

För övrigt ligger tråden fortfarande kvar. Innebär det att varken Himmler! eller Ruskigbuss har modererat i ÖD på över en vecka?

Edit: Himmler! har tydligen hoppat av under veckan.
Citera
2010-08-15, 21:21
Medlem
MrFingals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Egentligen är det märkligt att regelbrott som går över 1.xx inte uppmärksammas av fler än de som modererar i forumdelen. Jag menar nu regelbrott som rapporterats in.
Jag skulle tycka att man borde förändra den detaljen en aning.

Problemet är väl då att man skulle kunna rapportera vad som helst för 1.xx och på så vis uppmärksamma/översvämma alla moderatorer. Visserligen ser det väl inte särskilt bra ut om man missbrukar rapporteringsfunktionen men du förstår säkert problematiken.
Citera
2010-08-16, 08:26
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFingal
Problemet är väl då att man skulle kunna rapportera vad som helst för 1.xx och på så vis uppmärksamma/översvämma alla moderatorer. Visserligen ser det väl inte särskilt bra ut om man missbrukar rapporteringsfunktionen men du förstår säkert problematiken.
Jag tror dock att man ganska snart skulle uppmärksammas på detta missbruk om man sätter det i system.

Men det kanske skulle ge fler nackdelar än fördelar.
Citera
2010-08-16, 09:07
Medlem
SurTrollets avatar
Nominera fram en eller två nya moderatorer i denna tråd (och välj nu inte er själva för det är ganska lamt):
https://www.flashback.org/t1270060
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Ni får också väldigt gärna skriva i den här tråden om ni har några konstruktiva förslag som gör forumet bättre. T ex om det är någon annan användare som ni tycker skulle passa som moderator. (Jovisst får man föreslå sej själv, men det är lite tyngre om andra gör det.)
Citera
2010-08-16, 13:44
Medlem
Ett Hunds avatar
Tänkte bara flika in och säga att jag kommer hoppa in och hjälpa RB att styra upp ett tag, men jag är inte särskilt intresserad utav Övriga droger, så förhoppningsvis kan vi hitta en mer permanent lösning än temporära moderatorer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in