2013-03-17, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av förman
Ok. Så alla som drogar blir pedofiler då? Det kan inte vara så enkelt att han faktiskt är en sadistisk pedofil?

Tror det kan vara en fördel att läsa på lite innan man kastar ur sig gissningar, påståenden, antaganden och annat som inte bygger på bevis och dokumenterad sanning.
Citera
2013-03-17, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Tror det kan vara en fördel att läsa på lite innan man kastar ur sig gissningar, påståenden, antaganden och annat som inte bygger på bevis och dokumenterad sanning.

Jaha. Så han är inte dömd för övergrepp mot barn menar du? Tyvärr har detta tystats ner så många liksom du känner inte till detta.
Citera
2013-03-17, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Men har Du inte läst på.Den diagnosen underkändes av Socialstyrelsen och av en världskänd psykiater.
Och hur kan han ha levat sen han var 19.20 utan att visa såna tendenser??????Har Du ingen koll på läget alls?????????????????

Inga sådana tendenser?
1994 hittar man en säck barnporr i Bergwalls rum.
Råstam sa till Gubb-Jan i en diskussion på Gräv att det inte var olagligt med innehav då
så han verkade inte se det allvarliga.
Citera
2013-03-17, 12:17
Medlem
Citat:
Jaha. Så han är inte dömd för övergrepp mot barn menar du? Tyvärr har detta tystats ner så många liksom du känner inte till detta.

Det är just det jag känner till! 1969 var det! Sen då?
Citera
2013-03-17, 12:27
Medlem
Stina-Linas avatar
Förtydligande till Förman

Tråden heter " Thomas Quick - är han oskyldig".Han hette inte Thomas Quick förrän på 90-talet alltså handlar tråden om tiden han hette just Thomas Quick och efteråt!
Citera
2013-03-17, 12:37
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:

Tråden heter " Thomas Quick - är han oskyldig".Han hette inte Thomas Quick förrän på 90-talet alltså handlar tråden om tiden han hette just Thomas Quick och efteråt!

Det där var nog den sämnsta OT-anklagelsen hittills.

Jag skulle vilja vända lite på den här debatten om att:
  • Antingen är det så jävla synd om SB som fått sitta på rättsspyk i alla dessa år fast han inte är farlig.
  • Han är en potentiellt livsfarlig sexualförbrytare som det är bäst att hålla inlåst.

Faktum är att hans gärningar inte på något sätt är i den klass som krävs för att han ska vara inlåst. Då ska det vara något annat i diagnosen som gör att han ska sitta där han sitter. Ett exempel på det är väl den gamle sexualpedofilen som dödade en pojke på sextiotalet, och numera sitter i säkert förvar på någon specialavdelning på S:t Göran.

Problemet är att det verkar saknas diagnoser för att hålla honom där han sitter. Det vore en välgärning om man kunde plocka fram något som pekar åt det ena eller andra hållet.

Men gissningsvis är han en tämpligen ofarlig äldre man. Problemet är att mycket av hans påhitt, antingen rena brott som bankrånet, eller hans lögner om morden, har varit för att komma under vård och/eller att få droger. SB fattar nog inte själv vad det är han är inne på nu, och att när han äntligen sparkas ut från rättspsyk får han klara sig själv.

Med största säkerhet är han inte kvalificerad för rättspsykiatrisk vård, och då ska den jävla simulanten ut, sluta tära på våra skattepengar, och ge plats åt bättre behövande!!!
Citera
2013-03-17, 12:41
Medlem
Bohlwinkels avatar
Citat:
För det första det är minst lika fult att kalla en person som under drogpåverkan ofredat någon för våldtäktsman.
Ska du börja med dina förbannade lögner nu igen!? Avskrädet är inte dömd för att ha ofredat någon - han är dömd för att ha våldtagit en nioårig pojke i ändtarmen. Sture Bergwall är en PEDOFIL som VÅLDTAGIT en NIOÅRIG POJKE som var inlagd på sjukhus i ÄNDTARMEN.
Citera
2013-03-17, 12:46
Medlem
Stina-Linas avatar
Citat:
JagHarEnLiten

Det där var nog den sämnsta OT-anklagelsen hittills.

Hur kan påminnelse av trådens namn vara OT???????
Citera
2013-03-17, 13:56
Bannlyst
Citat:
Jag trodde tråden handlade om han var oskyldig och det är han inte. Jag tycker det är osnyggt att jämföra snattare med våldtäktsmän.

Det är väl 8 mord han har sökt resning för/fått resning för, det är väl det tråden handlar om! Om han är skyldig eller inte mordfallen han tidigare dömts för!

Han har beviljats resning i samtliga fall, så vad menar du med att han inte är oskyldig
Citera
2013-03-17, 14:30
Bannlyst
Citat:
Inga sådana tendenser?
1994 hittar man en säck barnporr i Bergwalls rum.
Råstam sa till Gubb-Jan i en diskussion på Gräv att det inte var olagligt med innehav då
så han verkade inte se det allvarliga.

Gubb Jan sa i en diskussion på gräv att grävande journalistik det är när man slickar Kwasts arsle, liksom gräver långt in med tungan
Citera
2013-03-17, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thomas-Kvick
Gubb Jan sa i en diskussion på gräv att grävande journalistik det är när man slickar Kwasts arsle, liksom gräver långt in med tungan

Jag ser ingen humor i dessa pedofilförsvarare som finns i tråden.
Citera
2013-03-17, 15:43
Medlem
Citat:
Jag ser ingen humor i dessa pedofilförsvarare som finns i tråden.

Jag är ingen pedofilförsvare, ett sak du anklagar mig och de som diskuterar om Qvick är skyldig till de 8 mord han dömdes för. Men som hovrätten gett resning i samtliga morddomar. Varför tro att hovrätten inte kan sitt arbete?

I alla mål dömdes Qvick till att sitta på Säter. Qvick sitter på Säter därför att man har domar från domstolarna som dömer honom till denna vård på rättspsyk. Domar som var verkställda.

Nu finns det inga lagakraftvunna domar kvar, så svara mig:

Med vilken rätt är Qvick inspärrad? Med vilken dom kan denna inlåsning vara grundad eller fortfarande vara verkställningsbar? Finns det en juridisk grund att behålla SB efter att domarna är upphävda?

Igen, jag önskar att alla pedofiler blir inlåsta, men efter att en domstol kommit fram till att det finns bevis på saken, och dömer till inlåsning på psyket eller fängelse.

En person som inte är dömd i domstol kan inte låsas in (trodde jag), eftersom det inte finns en laga kraftvunnen dom som är verkställningsbar. När Qvick fick resning är domarna inte längre giltiga = laga kraft vunna = ej verkställningsbara.

I min värld så kan SB packa sina prylar, gå till receptionen och be vakterna beställa en taxi. Eller ringa en anhörig som hämtar honom. Kan inte Säter visa att de har någon dom som ger dem rätt att hålla Qvick, blir saken intressant. Be en journalist vara på plats och syna korten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in