2012-09-19, 13:32
Medlem
Castaliuss avatar
Rätt komprometterande bild av Lambertz avsikter som framträder i åtskilliga mejl. Exempelvis är det intressant hur han coachar övriga inblandade i hur de ska uttala sig för att maximera en trovärdighet som för länge sedan är fullkomligt körd i botten.
Citera
2012-09-19, 13:36
Medlem
MoLoKs avatar
Gubb-Jan har en listig plan den 22:a augusti:

"Det finns ju en tendens hos media att ömma om offer. Så jag ligger lågt och arbetar på att bli just ett sådant."

Gubb-Jan, ditt jävla offer!
Citera
2012-09-19, 13:36
Medlem
Castaliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Det skulle jag överklaga med en gång. Är man på jobbet är man fanimig i tjänst. Att det är väldigt svårt att följa hur Lambertz tänker är en annan sak.

Man kan tycka det och jag är beredd att hålla med dig. Tror ändå det är möjligt för mejlkonversation skickad genom ett privat mejlkonto utanför arbetstid att betraktas som icke offentlig handling.
Citera
2012-09-19, 13:40
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castalius
Man kan tycka det och jag är beredd att hålla med dig. Tror ändå det är möjligt för mejlkonversation skickad genom ett privat mejlkonto utanför arbetstid att betraktas som icke offentlig handling.

Det framgår väl av tidsstämplarna att Lambertz sysslar med det här på sin arbetstid gissar jag.
Citera
2012-09-19, 13:50
Medlem
DyingAtheists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Det framgår väl av tidsstämplarna att Lambertz sysslar med det här på sin arbetstid gissar jag.

Sen är väl e-posten skickad från hans jobbmejl? Man kan se att han ibland även skickar en kopia till sin privata e-postadress.
Citera
2012-09-19, 13:53
Medlem
DN verkar inte ha någonting om mejlen ännu. SVD och Aftonbladet hakade på direkt men inte DN. Någon som har en ide om varför dom kniper käft?
Citera
2012-09-19, 14:07
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Jag har ännu inte fått tag på någon Expressen, men av det jag läst har blir jag fullkomligt förbluffad. Är det någon sorts listig plan av Lambertz att ta livet av sig? Någon sorts offerrit med sig själv som offret?

Vi har här en medlemi HD som av oss är satt att granska vän der Kwast. Då diskuterar han med denne och adr om tips på han ska se oberoende ut gentemot den han ska granska!
Citera
2012-09-19, 14:09
Medlem
Haha ...

"Advokatfirman Glimstedt AB, reg no 556566-4629, registered office in Göteborg

The information in this message is confidential. It is intended soley for the person to whom it is adressed. If you are not the intended recipient of this message, you are hereby kindly requested to, consequently, refrain from disclosing its content to any third party, delete it, and inform its sender of the erroneous transmittal. "
Citera
2012-09-19, 14:09
Medlem
MoLoKs avatar
Oisin Cantwell lyfter sin hand ifrån Lambertz. Silbersky kräver hans avgång. Sarnecki är förvirrad som vanligt och tycker att det är helt okej att ha ett justitieråd som agerar "ytterst tveksamt" och vars agerande är "svårt att försvara":

"Jerzy Sarnecki, professor i kriminologi, tycker att Göran Lambertz agerande är "ytterst tveksamt", men berömmer honom samtidigt för att han vågar gå mot strömmen.
– Det ska han ha en eloge för. Men det är tveksamt att han gör det i egenskap av justitieråd och i egenskap av tidigare justitiekansler.
Tvärtemot Silbersky tycker Sarnecki att Lambertz bör sitta kvar som domare i högsta domstolen.
– Det är svårt att försvara hans agerande utifrån hans ställning. Men jag tror att vi kanske ändå bör ha så högt i tak i vårt samhälle att vi får acceptera den sortens människor. Även om det finns mycket tveksamheter i det han gör."

-expressen
Citera
2012-09-19, 14:10
Medlem
Läste nyss aftonbladets intervju med Lambertz. Det blir så komiskt. Jag tror jag skrattar ihjäl mig.

Lambertz har ju helt tydligt tagit på sig rollen som de sammansvurnas Bagdad Bob.
Citera
2012-09-19, 14:27
Medlem
Sir_Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Gubb-Jan har en listig plan den 22:a augusti:

"Det finns ju en tendens hos media att ömma om offer. Så jag ligger lågt och arbetar på att bli just ett sådant."

Gubb-Jan, ditt jävla offer!

Han måste ju ha någon bokstavskombination... Offret Gubb-Jan...
Citera
2012-09-19, 14:33
Medlem
Danneliuss avatar
Alltså detta är en jävla röra som inte saknar några ingredienser, den har allt och lite till.
Var är juridikstudenten just nu som litade mer på Lambert än L-GW
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in