2012-09-19, 10:38
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buntu
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15465713.ab

En pusselbit i gåtan Lambertz.

På Lambertz konfererar med de dessa innan. Det här luktar närmast tjänstefel.

Noterade också detta ''vi''. Han har inte varit med i utredningen. Ändå associerar han sig som en av dessa. Nu har han väl ändå gjort sitt i HD? Någon sorts anständighetsgräns måste det finnas!

Det blir köp av Expressen för mig med. Var nog ett par tre ex. Bra att ha.
Senast redigerad av JagHarEnLiten 2012-09-19 kl. 10:45.
Citera
2012-09-19, 10:50
Medlem
bergsturks avatar
Eftersom namnet kommit upp tidigare måste jag tipsa om denna knäppskalliga läckerbit från kommentarerna till Lambertz senaste DN-haveri:

Citat:
Själv ser jag drevet mot Claes Borgström och de andra inblandade i Quick-rättegångarna som en högerpopulistisk och i grunden också en antifeministisk lynchmobb.

Erik Rodenborg

Vad tror ni, kan det komma att gå politik i detta såtillvida att feminister och andra vänstertokar tar ställning mot Quick, för att "skydda de sina"?
Citera
2012-09-19, 10:57
Medlem
Motacilla.albas avatar
Ska vi sala till en låda Whisky till Lambertz - han behöver tröst.
Citera
2012-09-19, 10:58
Medlem
Flus avatar
Det var en riktigt härlig artikel i dagens Expressen.

"Den 14 augusti skrev Lambertz till Penttinen van der Kwast att han under natten läst ut Hannes Råstams bok "Fallet Quick: Att skapa en seriemördare" och är "lite missmodig".
"Ska jag vara ärlig känns det som om han mer eller mindre pulvriserat alla våra 'obestridliga fakta', alltså de nio punkterna i mitt utkast till artikel, utom den första".

Lambertz insåg alltså att Hannes krossat deras "obestridliga fakta" men han väljer ändå att gå vidare och begå karriärmässigt självmord genom att skriva om en vägbom i en skog som inte har den minsta koppling till något offer eller brott. Senare försöker han lura i svenska folket att vägbommen är ett "mycket starkt bevis". Mannen är en gåta.
Senast redigerad av Flu 2012-09-19 kl. 11:06.
Citera
2012-09-19, 11:02
Medlem
Det blir bara mer och mer uppenbart, att detta mest handlar om riktigt god svensk lyteskomik!
Svenska meningslösa dokusåpor kan slänga sig rätt in i väggen -- före detta JKn ser till att allt
blir ännu mycket mera dråpligt:

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/lambertzmejl-far-kritik_7511668.svd

Hur dum får man egentligen bli ? (utan att bli inlåst på stället där den gode Sture Bergvall är dömd
att få sitta kvar tills han ruttnar bort...)
Citera
2012-09-19, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
Håller i princip med dig. Sedan finns det saker som är så fullständigt osannolika även i domarna, att man tar sig för pannan.
Hur troligt är det att två pedofiler åker 80 mil tur och retur på måfå för att leta upp en pojke att sexmörda? Bara för att ta ett litetet exempel

160 mil tur o retur.
Citera
2012-09-19, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/lambertzmejl-far-kritik_7511668.svd

Borgström medverkan är också anmärkningsvärd, Thomas Olsson säger (och jag håller med):

"– Jag har svårt att förstå att Claes Borgström velat delta i denna sammansvärjning, och jag tycker det är upprörande att han deltar i något som är direkt skadligt för hans tidigare klient. Att berömma en debattartikel där Bergwall påstås vara skyldig strider ju mot alla grundläggande värderingar för en advokat. Vi ser oerhört allvarligt på hans roll i det här, säger Thomas Olsson. "
Citera
2012-09-19, 11:57
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15466726.ab

Citat:
Enligt Lambertz finns 25 punkter som liknar de tio punkterna som Lambertz framfört i sina debattartiklar.

– Varje punkt för sig kan man fundera över. Men jag tycker att så många tydliga indicier kan inte finnas utan att säga att det finns en stark bevisning mot honom.

25*0=0, den matematiken tycks vara för svår för ett justitieråd.
Citera
2012-09-19, 12:13
Medlem
Castaliuss avatar
Inte särskilt oväntat att Lambertz hittar vägar att slingra sig ur även det här genom sina eleganta juridiska formuleringar. I den senaste Aftonbladetintervjun ställer journalisten dessutom fel frågor. Det mest intressanta är, som redan påpekats här, att han skriver våra "obestridliga fakta". Helt uppenbart är det här en sammansvärjning av människor som alla begått någon form av tjänstefel och nu håller varandra om ryggen i ett desperat försök att rädda sin heder. Kan väl bara vara en tidsfråga innan det uppdagas helt och hållet.
Citera
2012-09-19, 12:26
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Lambertz psykologi är fascinerande. Förstår han verkligen inte hur illa det här är? Förstås han inte att all mejl från jobbet omfattas av offentlighetsprincipen? Förstår han inte att han inte kan sitta och välja vilka mejl han tycker är privata?

Nu har vi i alla fall bevis för att inte en de själva tror att Bergwall är skyldig. Det är bra, för då slipper vi i alla fall den pseudodebatten, och Lambertz halmgubbar har nu brunnit upp.
Citera
2012-09-19, 12:28
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Vi får byta namn på dem från De Troende till De Sammansvurna.
Citera
2012-09-19, 12:31
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buntu
160 mil tur o retur.
Naturligtvis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto