2012-09-07, 13:52
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backentopp
Nej inte riktigt, dom som hörs är dom som alltid är krititiska till myndigheterna, vi är många som tror att Quick har begått minst ett mord och nu håller på att komma undan med det eller dom, och det tack vare att myndigheterna helt enkelt inte vågar stå på sig utan viker ner sig för drevet dom fega jävlarna, nu blundar dom för alla bevisen istället för det är enklast.

Det är bra att Göran Lambertz åtminstone har kurage att stå emot drevet, det ska han ha en stor eloge för.

Råstams bok och dokumentärer är så otroligt vinklade så det inte är sant, inget kritiskt togs med för det passade inte in i hans agenda.
Vilket av morden tror du det är han är skyldig till?
Citera
2012-09-07, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Du är Välkommen till Assangetråden där du kan lägga ut texten lille man.

Intressant att justitiemordsförespråkarna så ofta har så svårt att vara sakliga.

Jag är inte liten din lilla man. Du väljer att feltolka allt så det är inte mitt problem, släpp ut Quicken och låt honom mörda någon till så vaknar ni, men det är för sent då att fatta att ni blev blåsta av dom som tror att Quick skulle vara oskyldig till alla morden.
Citera
2012-09-07, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akademica
Hur tycker du att den källan stämmer överens med att han ströp ett barn?

"Han kom emot mig och stack kniven i mig om och om igen. Jag såg mitt eget blod spruta på väggar och golv. Jag försökte värja mig, men jag hade inte en chans."

Du ör ju otrolig, du valde att inte läsa

Citat:
På kvällen samma dag begav han sig till Falu lasarett på sin lediga dag och försökte strypa den nio-årige Anders. I förhör förklarade Quick att ”ögonvitorna stod uppe i pannan på pojken”
Citera
2012-09-07, 13:56
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Jag är inte liten din lilla man. Du väljer att feltolka allt så det är inte mitt problem, släpp ut Quicken och låt honom mörda någon till så vaknar ni, men det är för sent då att fatta att ni blev blåsta av dom som tror att Quick skulle vara oskyldig till alla morden.
"...mörda någon till...." Kan du klämma ur dig vilket mord du tror att han har begått?!
Senast redigerad av Clodius 2012-09-07 kl. 13:58.
Citera
2012-09-07, 13:56
Medlem
En i sanning nu fräsch och klargörande diskussion i Skandalen Thomas Qvick!

Man skall dock inte göra sig några som helst illusioner om att det kommer någonting gott ur detta:
De skyldiga kommer att behängas med nya medaljer (av sina incestuösa kompisar..) och den som kommer att råka mest illa ut är den förträfflige f.d. Falubon Sture Bergvall himself!

HAN kommer aldrig att FÅ rätt - han är på förhand ( i Jante och konsensuslandet, den sista Sovjetrepubliken) dömd att få sitta där han sitter.
Dom som har vanvårdat honom i dryga 20 år kommer sannolikt få "förtroendet" att fortsätta med sina tokerier och sina sovjetiska metoder. SB kommer att utsättas för en modern variant av Moment22....oaktat att han till sist inte kan sättas fast för någon grov brottslighet alls, så kommer man att "diagnostisera" honom som lagom galen i alla fall.

Och landets alla hjärnbefriade sågbockar kommer att dra en suck av lättnad - ännu en gång....
Citera
2012-09-07, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spursmusen
Vi släpper den där Backentopp. Ännu en arvtagare till micro113, Djingis Kahn, Hasse Banan och Burkhans som spammat tråden med meningslös dynga utan att kunna underbygga något av det de skriver. Idioter.

Den som är en idiot är du, tänk vad ni blir arga när någon spräcker er drömvärld och visar upp sanningen för er, ni vill inte se för det är häftigare att dunka varandra i ryggen och kritisera myndigheterna trots att många av er vet att ni har fel, ni faller för grupptrycket bara fegisar.
Citera
2012-09-07, 14:04
Medlem
Akademicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
http://www.aftonbladet.se/debatt/article11056943.ab

Lambertz ursprungliga 10 punkter som enligt honom slår fast att Quick är skyldig.

ex:

Mycket märkligt argument...

Det här förstår jag inte alls. Isåfall borde vi väl haft en uppsjö dömda seriemördare i Sverige?

Än en gång... Lambertz kör genomgående med ord och fraser som "sannolikheten lär vara större", "svårt att tänka sig"...
Lambertz är patetisk..
Citera
2012-09-07, 14:09
Medlem
nackas avatar
Citat:
Nej inte riktigt, dom som hörs är dom som alltid är krititiska till myndigheterna, vi är många som tror att Quick har begått minst ett mord och nu håller på att komma undan med det eller dom, och det tack vare att myndigheterna helt enkelt inte vågar stå på sig utan viker ner sig för drevet dom fega jävlarna, nu blundar dom för alla bevisen istället för det är enklast.

Det är bra att Göran Lambertz åtminstone har kurage att stå emot drevet, det ska han ha en stor eloge för.

Råstams bok och dokumentärer är så otroligt vinklade så det inte är sant, inget kritiskt togs med för det passade inte in i hans agenda.

Tack för att du dyker upp och stärker min tes lite grann.

Att Råstam inte tar upp Quicks mindre smickrande förflutna är inte heller korrekt. Däremot är det ju faktiskt så att ingen bestrider att dessa brott har begåtts och därmed vore det bortkastad tid att ägna sig åt att skärskåda Quicks tidigare kriminalitet i detta sammanhang. Jag kan därför tycka att Råstams hantering, att nämna Quicks förflutna men inte gå in djupare i det, är alldeles utmärkt.
Citera
2012-09-07, 14:10
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Den som är en idiot är du, tänk vad ni blir arga när någon spräcker er drömvärld och visar upp sanningen för er, ni vill inte se för det är häftigare att dunka varandra i ryggen och kritisera myndigheterna trots att många av er vet att ni har fel, ni faller för grupptrycket bara fegisar.
Om du nu sitter inne med sanningen kanske du kan tala om vilket mord det är TQ är skyldig till, och var i media TQ framställs som mysgubbe? Det skulle faktiskt stärka din trovärdighet!
Citera
2012-09-07, 14:12
Medlem
Akademicas avatar
Citat:
Du ör ju otrolig, du valde att inte läsa

Eh, där står "försökte strypa" Du påstod att han hade strypt någon. Det är en stor skillnad. Grabben dog inte. Då är det inte mord.

- Så, vilket mord anser du att Quick är skyldig till?

Du väljer uppenbarligen också vad du vill svara på...
Citera
2012-09-07, 14:15
Medlem
Akademicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nacka
Tack för att du dyker upp och stärker min tes lite grann.

Att Råstam inte tar upp Quicks mindre smickrande förflutna är inte heller korrekt. Däremot är det ju faktiskt så att ingen bestrider att dessa brott har begåtts och därmed vore det bortkastad tid att ägna sig åt att skärskåda Quicks tidigare kriminalitet i detta sammanhang. Jag kan därför tycka att Råstams hantering, att nämna Quicks förflutna men inte gå in djupare i det, är alldeles utmärkt.
Då tycker jag, att om du nu är så förträfflig, så kan du ju åta dig det arbetet. Att kartlägga Quicks förflutna. Och då kräver jag att du gör det med samma noggrannhet som Råstam. Vi är nämligen inte intresserade av någons panndöda tyckande. Det har vi redan fått halsen full av genom lambertz, Borgström och Kwasten...
Citera
2012-09-07, 14:20
Medlem
Akademicas avatar
Citat:
Vems drömvärld pratar du om? Varför har du så svårt att ta till dig konkreta bevis?
Det är sådana som du som är fullständigt livsfarliga i samhället.

Du borde byta plats med Quick. Han har till skillnad från dig avtjänat sitt straff....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in