2012-09-06, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akademica
Det känns tröstlöst. Hur ska vanliga människor kunna göra sig hörda om inte ens högt uppsatta poliser kan komma till tals eller tagna på allvar?

Undrar hur många " Quick, Osma Vallo, Ulf eller Assange det finns i Sverige?

Assange ser rätt skyldig ut också den fegisen, vi vanliga människor försätter oss inte i dom där situationerna som Quick så vi har inget att vara oroliga över.
Citera
2012-09-06, 19:46
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Visst, men felet är systemet. Juridik får aldrig bli en popularitets/statustävling.Vad är detta? Vem skall bort med Fem myror är fler än fyra elefanter? Verkligen, alltså... Assange har inte gjort sig känd för att lyfta fram Bradley Manning.Varför det? Du vet väl att tidningar och böcker också är massmedia och underhållning?

Skitsnack och desinformation. Besöket Manning Defence Fund menar att Wikileaks har givit och ger Manning oerhört stöd.

Du hörde inte talet från balkongen heller ?

Sluta ljug förfan.

Samma typ av lögner drabbar SB.

Buga för överheten lite till vetja, känns väl skönt gissar jag.
Citera
2012-09-06, 19:50
Medlem
Stina-Linas avatar
http://www.magasinetparagraf.se/inifran/min-rattskansla-forbjod-mig-att-fortsatta

Socialstyrelsen kritiserar Säters RPK för visiteringen av SB men ansvariga på Säter förstår absolut ingenting
Det gick snabbt med ett första yttrande!
Senast redigerad av Stina-Lina 2012-09-06 kl. 20:00.
Citera
2012-09-06, 19:51
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backentopp
Assange ser rätt skyldig ut också den fegisen, vi vanliga människor försätter oss inte i dom där situationerna som Quick så vi har inget att vara oroliga över.

Du är Välkommen till Assangetråden där du kan lägga ut texten lille man.

Intressant att justitiemordsförespråkarna så ofta har så svårt att vara sakliga.
Citera
2012-09-06, 20:10
Medlem
Citat:
Inte speciellt mycket, andra sa att han var skyldig.

Eh, jo. Eftersom tvivlarna kan backa upp sitt snack med lite fakta. Sekten som du tydligen tillhör kan det inte. Du är inte påläst någonstans utan slänger bara ur dig en massa befängdheter utan att kunna backa upp dom på ett trovärdigt sätt.

"Skyldig till åtminstone ett mord" varför drar du inte till med 15 när du ändå håller på och chansar?
Citera
2012-09-06, 20:16
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Nej jag har inte träffat honom men han har bevisligen begått en massa våldsdåd och är pedofil och jag tror inte att han har blivit frisk, tror du det ?

Däremot tror jag att han har mördat minst en person så jag tycker alla ska sluta grina för han är inte den mysfarbror som media av någon konstig anledning försöker få honom till.

Han har ju sig själv att skylla för att han eventuellt har ljugit om något mord så något skadestånd ska han fan inte ha.
VAr i media har TQ utmålats som "mysfarbror"? Det är något jag har missat. Vilket mord tror du att han är skyldig till?
Citera
2012-09-06, 20:18
Medlem
Stina-Linas avatar
JagHarEnLiten skriver
Citat:
Det vi möjligen kan klandra honom för är att han startade hela cirkusen

Det var inte han det var psykiatern och psykoterapeuten Långbergs numera då hette han Persson.Hade han inte börjat med denna terapi ihop med narkotika och kommit franm till sina slutsatser,hade ingenting av detta hänt.
Ståhle kom in senare.Persson till och med hade egna "vallningar" med TQ innan TQ själv tvingades polisanmäla sej! Det ultimatumet ställde dr Fransson när han fick veta vad som pågick bakom hans rygg i samtalen.Han frågade sej alltså inte som ansvarig ÖL om det som sades var sant eller ej vad jag vet
Citera
2012-09-06, 20:22
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akademica
Ja, det är en del huvuden som måste släpas till stupstocken...

Efter en tid görs en ny rekonstruktion och då gick det lite bättre för Quick. Senare får Jan Olsson klart för sig att åklagaren skall åtala och då skriver han ett brev där han klargör att han inte längre kan medverka i utredningen mot Quick. Innan han skickar brevet till Christer van der Kwast så visar han det för sina chefer, så de ska veta vad som händer.

- Brevet postade jag sedan till Riksåklagarämbetet så att dom skulle registrera det.
– Då ska det alltså finnas tillgängligt där som offentlig handling?
– Ja, men jag tror inte att dom registrerade det.

Innan Jan Olsson skulle gå i pension sökte han dåvarande chefen för rikskrim Lars Nylén för att klargöra för honom vad han ansåg om den pågående utredningen mot Thomas Quick:
– Jag pratade med hans sekreterare och klargjorde vad jag ville upplysa Nylén om. Men han återkom aldrig till mig.

-Det måste ju vara fullständigt olagligt att inte registrera inkommande brev?

Medan Backentopp gör sitt bästa för att spamma sänder tråden...

Det är en offentlig handling. Vi kan vara säkra på att någon journalist kommer att kolla upp om brevet finns. Annars så skulle jag vara på telefonen direkt i morgon om det här inte var så jättestort som det är.

Att inte registera det som en inkommande offentlig handling är olagligt. Men jag vet inte vad som kan vara tillämpligt i det här fallet.

Det blir som sagt bara värre och värre det här.
Citera
2012-09-06, 20:23
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
VAr i media har TQ utmålats som "mysfarbror"? Det är något jag har missat. Vilket mord tror du att han är skyldig till?

Det där med att Bergwall framställs som en "mysfarbror" är bara ytterligare en halmgubbe som ställs upp. Inget att fästa sig vid egentligen.
Citera
2012-09-06, 20:29
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
http://www.magasinetparagraf.se/inifran/min-rattskansla-forbjod-mig-att-fortsatta

Socialstyrelsen kritiserar Säters RPK för visiteringen av SB men ansvariga på Säter förstår absolut ingenting
Det gick snabbt med ett första yttrande!

Stina-Lina! Du glömde göra reklam för den debattartikel Jan Olsson skrev i DN 2001. Det var precis att jag inte missade den. Mycket intressant läsning! Ligger som en PDF-länk längst ner.
Citera
2012-09-06, 21:54
Medlem
Akademicas avatar
Citat:
Här är en källa

http://www.crimenews.se/start/1-senaste-nyheterna/178527-qquick-fkte-strypa-min-sonq.html

Hur tycker du att den källan stämmer överens med att han ströp ett barn?

"Han kom emot mig och stack kniven i mig om och om igen. Jag såg mitt eget blod spruta på väggar och golv. Jag försökte värja mig, men jag hade inte en chans."
Citera
2012-09-06, 21:59
Medlem
Akademicas avatar
Citat:
Han försökte även mörda "John" och Hannes Råstam vägrade ta med det i sin vinklade dokumentär och alla fattar varför, ja vi som har lite koll i alla fall.

http://www.newsmill.se/node/2586

-Du har inte riktigt fått fatt i det här med att hålla sig till saken?

Nu begränsade ju Hannes Råstam sig till att utreda de mord som Quick var dömd för. Mig veterligen så dog inga av hans tidigare offer.

Nej, du har inte koll på någonting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in