2010-08-09, 18:57
Medlem
huggybares avatar
Det är väl närmast en självklarhet att vara beredd att döda för att freda sig själv, sin familj och sitt folk.
Citera
2010-08-09, 19:05
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gerasim
Muslimerna är definitivt det största hotet i Sverige.

Nej. Det största hotet mot sverige är 7-klävern i riskdagen, uppbackade av media och div batikhäxor ute i myndigheterna. Du kan mörda hur många muslimer som helst, nuvarande Makteliten kommer snabbt att fylla upp med nya.
Citera
2010-08-09, 19:09
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huggybare
Det är väl närmast en självklarhet att vara beredd att döda för att freda sig själv, sin familj och sitt folk.

Jo, men sen handlar det väl om upplevd risk kontra faktisk sådan? Även om jag tycker att Sverigedemokraterna är första steget på vägen mot en totalitär naziregim eller att muslimerna bara är ett par år från att omvandla Sverige till en teokrati med sharialagarna som rättesnöre så är det knappast på det viset?

Om jag då röjer loss med vapen mot den upplevda fienden så kan jag knappast hävda att jag fredade mig själv, min familj eller mitt folk?
Citera
2010-08-09, 19:20
Medlem
huggybares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Jo, men sen handlar det väl om upplevd risk kontra faktisk sådan? Även om jag tycker att Sverigedemokraterna är första steget på vägen mot en totalitär naziregim eller att muslimerna bara är ett par år från att omvandla Sverige till en teokrati med sharialagarna som rättesnöre så är det knappast på det viset?

Om jag då röjer loss med vapen mot den upplevda fienden så kan jag knappast hävda att jag fredade mig själv, min familj eller mitt folk?

Nja, att mörda politiskt oliktänkande innan något reellt hot existerar tycker jag också är lite väl

Men om det kommer faktiska hot mot rikets frihet, alltså om det blir stora våldsupptrappningar mellan etniska grupper, att staten flippar ut, att kriget närmar sig eller något liknande så är det var mans skyldighet att skydda sitt folk, tycker jag.
Citera
2010-08-09, 19:26
Medlem
Brookuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gerasim
Muslimerna är definitivt det största hotet i Sverige. En djävulsk religion som inte tolererar andra religioner. Är ni beredda att döda för att befria Sverige från det hotet? Ingen religion skall få bestämma i Sverige och islam är den enda som har visat sig ha noll tolerans mot ateister och kristendom.
Den "frihet" som är på väg att transformera Sverige till ett u-land?

Nja, känns inte direkt värt att försvara...
Citera
2010-08-09, 19:28
Medlem
naganof2s avatar
Skulle jag döda någon pga religion? - nej.

Skulle jag döda för att jag och min familj skulle få fortsätta leva fritt? - självklart.
Citera
2010-08-09, 19:37
Medlem
Suecotes avatar
Jag tänker absolut inte slåss i statens armé, men skulle allvarligt överväga en paramilitär med mål att bli av med böset.
Citera
2010-08-09, 19:48
Medlem
Blatte-NOTs avatar
Jag vill inte gärna slåss mot staten, hmm...måste tänka, om staten är emot mina syften måste jag ju det. Jag litar på staten och tror att den gör rätt så då kan jag döda med staten i ryggen för att bevara friheten i Sverige.
Citera
2010-08-09, 19:49
Medlem
Nymphlixs avatar
Vilken frihet?
Citera
2010-08-09, 19:54
Medlem
Ja. Men om vi ska ha goda chanser att gå segrande ur den striden så måste det ske inom en relativt snar framtid. Sen har de makten i sin famn inklusive polis, militär etc.
Citera
2010-08-09, 19:59
Medlem
Blatte-NOTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nymphlix
Vilken frihet?

Frihet för mig är att våra kvinnor kan ha korta kjolar utan att bli anklagade för dåligt uppförande bland män och därmed stenade eller att jag kan gå halvfull hem från krogen utan att bli rånad eller att min flickvän kan göra detsamma utan att bli våldtagen eller att brandkåren får släcka en eld ifred eller att Lars Wilks får teckna eller visa/prata om vad fan han vill eller att jag slipper fundera på vad som rör sig i skallen på den burkklädda kvinnan som rör sig nervöst i tunnelbanan. Räcker det?
Citera
2010-08-09, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uaex
Självklart.

Tillåt mig att asgarva.
Svenskar är en av de få folk som kommer att stå och se på medan nationen blir våldtagen, allmänt känt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in