Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-08-09, 17:39
Medlem
Tjena! Jag har ett ganska irriterande problem med Windows 7. När jag hittar en ny bakgrundsbild så kanske den inte passar in på skärmen utan jag vill ha den "anpassad", "sida vid sida" eller kanske "centrerad". Då går jag in på bildskärmsinställningar via kontrollpanelen och hittar detta. MEN (!) när jag tycker på till exempel "centrera" så händer det ingenting utan bilden är fortfarande kvar som jag inte vill ha den.

Har windows 7 på en annan dator, där hade jag samma problem ett tag men helt plötsligt en dag så fungerade det. Väldigt skumt.

Har någon haft samma problem? Finns det någon lösning?
Citera
2010-08-09, 18:35
Medlem
TheEducatedFools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roma-Termini
Tjena! Jag har ett ganska irriterande problem med Windows 7. När jag hittar en ny bakgrundsbild så kanske den inte passar in på skärmen utan jag vill ha den "anpassad", "sida vid sida" eller kanske "centrerad". Då går jag in på bildskärmsinställningar via kontrollpanelen och hittar detta. MEN (!) när jag tycker på till exempel "centrera" så händer det ingenting utan bilden är fortfarande kvar som jag inte vill ha den.

Har windows 7 på en annan dator, där hade jag samma problem ett tag men helt plötsligt en dag så fungerade det. Väldigt skumt.

Har någon haft samma problem? Finns det någon lösning?

Mitt svar:

Välj Dra Ut
Citera
2010-08-09, 20:54
Medlem
apskafts avatar
Det kan ha att göra med hur du la till den som bakgrundsbild........................
Har också haft detta problem och det tog ett tag innan jag kom på vad jag gjorde för "fel".
Citera
2011-01-18, 14:38
Medlem
DeusNovas avatar
Samma problem här! Skit Windows. Spelar ingen roll om jag klickar på sida vid sida eller centrera. Bilden stannar kvar utdragen och ful.
Någon som kommit på hur man fixar detta?
Citera
2011-01-18, 15:00
Medlem
sveasfanas avatar
Det är likadant för mig.
Citera
2011-01-18, 15:01
Medlem
Slingshots avatar
Samma här, riktigt störigt.
Citera
2011-01-18, 15:07
Medlem
Xyrioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apskaft
Det kan ha att göra med hur du la till den som bakgrundsbild........................
Har också haft detta problem och det tog ett tag innan jag kom på vad jag gjorde för "fel".

tycker att apskaft skall beskriva för oss hur h*n går till väga när h*n ändrar bakgrundsbild
Citera
2011-08-11, 00:59
Medlem
tevins avatar
Man måste lägga till bilden genom att bläddra fram rätt mapp i "Välj skrivbordsbakgrund".

- Om du bara högerklickar på en bild och "använd som skrivbordsunderlägg" så funkar det inte att anpassa den hur man vill :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in