2010-08-15, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av g-ounze
Ja, Sverige har ju haft världens bästa driftare :P Som vunnit D1.. Samuel Hubinette eller hur hans efternamn stavas.. Han körde en blå vrålhet Dodge Viper

Citat:
Ursprungligen postat av g-ounze
Lite tveksamt att utgifterna alltid skulle vara större än inkomsterna.. Till en början, definitivt.. men Om man börjar tjäna kosingar.. har en bil som inte går i bitar varje race utan bara lägger pengar på däck så ska man väll kunna komma till en vändpunkt där man börjar tjäna på de.

Annars hade drifting dött för längesen.. De är dock min åsikt.. För de låter orimligt att man bara förlorar på de..

När det gäller Hûbinette så kör han för stallet MOPAR, kört en blå viper, röd viper och om jag inte minns fel så har han kört en charger nyligen!

Och jag tror att du har väldigt fel om ekonomin! i sverige är det väldigt svårt att köra utan att gå i förlust, även om du har en bra bil som du snackar om så blir det att mecka om du inte kör som en kärring på banan dvs, blir enorma påfrestningar på slitage delar!

Vitt jag vet i sverige så är det inte många som kört drifting länge här på grund av att man går back, dom som kör drifting här gör det ej för pengar för då är dom på väldigt fel spår! Det är oftast motarfantaster som kör drifting i Sverige!
Citera
2010-09-25, 23:20
Medlem
alroberts avatar
lite folk tror jag nog de finns som håller på med de proffesionelt, jag kollade på nåt papper min flickvän fick om när hon fixade license till folkrace så stod det en massa olika bilsporter, och där stod det 3st olika drifting licenser, så några klubbar i sverige finns väll?

dock hade ju inte de nåt med tråden att göra men ändå
Citera
2010-11-10, 12:42
Medlem
SmokeSkillss avatar
Driftingen i både norge och sverige växer kraftigt.
Börjar faktiskt bli något av det hela nu, men som tidigare postats så är det mest för sin egen lyckas skull och inte om fame and fortune.

Men om det växer lika kraftigt som det senaste året så kan driftingen vara en av dom större motorsporterna i sverige då det drar sjukt mycket publik.
Citera
2010-11-16, 20:38
Medlem
groovesnuss avatar
Drifting är motorsportens svar på konståkning....

Är man intresserad av motorsport kör man något där det gäller att komma först över mållinjen, inte snyggast över mållinjen.
Citera
2010-11-16, 21:42
Medlem
Continental Ops avatar
kan nån förklara för en som är allmänt motorsportintresserad hur man ställer in bilar för drifting?

Understyrt med hårda däck eller vad?
Citera
2010-11-17, 07:52
Medlem
Roundcubes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Continental Op
kan nån förklara för en som är allmänt motorsportintresserad hur man ställer in bilar för drifting?

Understyrt med hårda däck eller vad?

Enkelt.. Bakhjulsdrift, samt 3-500 turboladdade hästar, hård fjädring, och sen tror jag dom har speciella däck..
Citera
2010-12-09, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hatavolvo
När det gäller Hûbinette så kör han för stallet MOPAR, kört en blå viper, röd viper och om jag inte minns fel så har han kört en charger nyligen!

Och jag tror att du har väldigt fel om ekonomin! i sverige är det väldigt svårt att köra utan att gå i förlust, även om du har en bra bil som du snackar om så blir det att mecka om du inte kör som en kärring på banan dvs, blir enorma påfrestningar på slitage delar!

Vitt jag vet i sverige så är det inte många som kört drifting länge här på grund av att man går back, dom som kör drifting här gör det ej för pengar för då är dom på väldigt fel spår! Det är oftast motarfantaster som kör drifting i Sverige!
Finns några galet grymma svenskar som flyttat till japan också, där är det som motocross är här typ hehe
http://drft.se/drftforum/viewtopic.php?id=665 du kanske redan kollat sidan iof..

Som du säger så växer sporten. Så kör du på, så är du bland de bästa när sporten slår igenom
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus

Är man intresserad av motorsport kör man något där det gäller att komma först över mållinjen, inte snyggast över mållinjen.
FMX då?
Citat:
Ursprungligen postat av Roundcube
Enkelt.. Bakhjulsdrift, samt 3-500 turboladdade hästar, hård fjädring, och sen tror jag dom har speciella däck..
Va visst inte så "enkelt"?
Hård fjädring är det på banbilar också och speciella däck är det definitivt inte.
Citera
2010-12-09, 13:17
Medlem
groovesnuss avatar
Volvo FMX är en anläggningsbil baserad på FM, vad har den med drifting att göra????

http://www.volvofmx.com/

Skämt åsido, visste jag inte vad FMX var förrän jag nu googlat på det. " Freestyle Motocross (also known as FMX) is a variation on the sport of motocross in which motorcycle riders attempt to impress judges with jumps and stunts."

Ja du, låter ungefär som drifting i mina ögon eller konståkning eller konstsim. En bedömningssport som inte imponerar på mig. För mig är motorsport en tävling där det gäller att komma först i mål, inte komma snyggast i mål.
Citera
2010-12-09, 21:26
Medlem
Undrar hur trådskaparen skall ha det? Bra på drifting, tänker börja med det.
Citera
2010-12-21, 02:48
Medlem
Livsituations avatar
Ni som skriver att drifting börjar bli större i Sverige, menar ni lagligt eller illegalt ?
Citera
2010-12-28, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsituation
Ni som skriver att drifting börjar bli större i Sverige, menar ni lagligt eller illegalt ?

Sker otroligt lite drifting olagligt i Sverige.

Dom menar på att det växer lagligt sätt i Sverige

Har också planer på att börja med detta. Men är du redan orolig över ekonomin så är ju inte direkt en s14 jag skulle välja då delarna inte är det billigaste till dom direkt.
Självklart går det men det är dyra delar.
Citera
2011-03-01, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tassie
Undrar hur trådskaparen skall ha det? Bra på drifting, tänker börja med det.
Vad menar du?
Citat:
Ursprungligen postat av BlauMes
Sker otroligt lite drifting olagligt i Sverige.

Dom menar på att det växer lagligt sätt i Sverige

Har också planer på att börja med detta. Men är du redan orolig över ekonomin så är ju inte direkt en s14 jag skulle välja då delarna inte är det billigaste till dom direkt.
Självklart går det men det är dyra delar.
Inte alls orolig över ekonomin! Bara påpekade för andra att det inte är nåt man går i vinst av!

ON TOPIC: Har nu börjat lite smått och har gått riktigt bra, blec dock ingen japsare som bil utan en tysk kärra, kan ej säga mer tyvärr!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in