Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-08-12, 18:10
Medlem
Anteuss avatar
Det jag saknar är att adressfältet ändrar sig inte utan är hela tiden flashback.org/m vilket suger om man tappar täckning eller liknande så att man måste uppdatera sidan. Sen skulle det vara gott om man går in på flashback.org med mobilen om den frågar eller någon inställning så att man kommer till den mobila versionen som sweclockers.com. Det hade varit toppen då skulle man kunna följa prenumerationer som man får mail om hela tiden och slippa standard version utav flashback i mobilen.
Citera
2011-08-13, 17:10
Medlem
Kingen_kings avatar
Jag testade tidigare i somras. Fruktansvärt tungrott. Är man inne på ett underforum och läser en tråd, sen ska man tillbaka och trycker på backknappen så kommer man till förstasidan.

Nej tack. Inget för mej.
Citera
2011-08-13, 17:15
Medlem
Anteuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Jag testade tidigare i somras. Fruktansvärt tungrott. Är man inne på ett underforum och läser en tråd, sen ska man tillbaka och trycker på backknappen så kommer man till förstasidan.

Nej tack. Inget för mej.

Precis, det största problemet med den här. Hoppas vi kan få någon respons från utvecklarna. Annars hade Tapatalk-stöd varit välkommet
Citera
2011-08-15, 20:37
Medlem
Hevoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anteus
Precis, det största problemet med den här. Hoppas vi kan få någon respons från utvecklarna. Annars hade Tapatalk-stöd varit välkommet

Det har diskuterats om Tapatalk-stöd och tror att de kom fram till att allt gick igenom deras servrar och då skulle inte löftet om anonymitet hållas.
Citera
2011-08-16, 00:42
Medlem
Anteuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hevox
Det har diskuterats om Tapatalk-stöd och tror att de kom fram till att allt gick igenom deras servrar och då skulle inte löftet om anonymitet hållas.

Aha okej men mobilsidan förstår jag inte varför den ska vara så svåråtkomlig, man måste navigera från startsidan varje gång.
Citera
2011-08-16, 20:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Aha okej men mobilsidan förstår jag inte varför den ska vara så svåråtkomlig, man måste navigera från startsidan varje gång.
Det behöver man inte, det finns en "Tillbaka"-knapp på sidan.
Citera
2011-08-16, 20:15
Medlem
Anteuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det behöver man inte, det finns en "Tillbaka"-knapp på sidan.

Inte så jag menade, känner till den men det går tex. inte att linka till en tråd på mobilsidan

Skulle kunna lösas genom HTML5 window.history.pushState() och kolla om det står något efter https://www.flashback.org/m ex. https://www.flashback.org/m/t1264155

Sen för att vidarebefodra till mobilsidan se Sweclockers script
Kod:
function MobileRedir() {
    this.host = "http://m.sweclockers.com";
    this.tryRedir = function () {
        if (!$.cookie || !this.isMobile() || $.cookie("showmobile") == -1) {
            return
        }
        if ((mobileUrl = this.getRedirectUrl()) !== false) {
            if ($.cookie("showmobile") == 1) {} else {
                if (confirm("Vill du g\u00E5 vidare till SweClockers f\u00F6r mobiltelefoner?")) {
                    $.cookie("showmobile", "1", {
                        expires: 1,
                        path: "/"
                    });
                    window.location = this.host + mobileUrl
                } else {
                    $.cookie("showmobile", "-1", {
                        expires: 1,
                        path: "/"
                    })
                }
            }
        }
    };
    this.isMobile = function () {
        return (screen.width <= 1280 && navigator.userAgent.match(/(iphone|android|blackberry|windows phone|windows ce|symbian|opera mini|opera mobi|palm|maemo|fennec)/i))
    };
Citera
2011-08-18, 01:14
Medlem
Hevoxs avatar
Citat:

Om du har en iPhone så är det en begränsning i iOS skulle jag tro. Man kommer alltid till förstasidan på alla webbapplikationer...
Citera
2011-08-18, 01:37
Medlem
Anteuss avatar
Citat:
Om du har en iPhone så är det en begränsning i iOS skulle jag tro. Man kommer alltid till förstasidan på alla webbapplikationer...

Okej men detta är inte fallet testa själv i webbläsaren: https://www.flashback.org/m/ och sen tryck f5
Citera
2011-08-21, 14:43
Medlem
Hevoxs avatar
Citat:
Okej men detta är inte fallet testa själv i webbläsaren: https://www.flashback.org/m/ och sen tryck f5

Nej nu ser jag det! Hm, det känns ju som om det inte vore allt för svårt att fixa?
Citera
2011-08-21, 15:10
Medlem
Anteuss avatar
Citat:
Nej nu ser jag det! Hm, det känns ju som om det inte vore allt för svårt att fixa?

Precis men just av den anledningen går den inte att använda...
Citera
2011-09-08, 15:17
Medlem
Whitesnakes avatar
Har dom senaste dagarna upptäckt ett problem som jag inte sett tidigare. Har kunnat använda både Flashbacks app och kunnat gå in via Safari. Men för någon dag sedan slutade allt detta att funka..

Via Safari är det bara ren brödtext och länkar. Använder iPhonen just nu så kan inte ladda upp någon bild på hur det ser ut. Ser ut som en nerbantad version, chachad version.. Så varför är det såhär? :/ och när jag använder Flashback appen så startar den men skärmen blir bara vit. Det laddar alltså inte själva appen..

Använder iPhone och har inga problem med andra hemsidor eller appar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in