Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-09-11, 20:59
Medlem
fizzles avatar
Fast då går ju bara voiceovers genom Skype och inte t.ex. Sam Broadcaster (eller vad man använder) ?
Citera
2011-09-11, 21:13
Medlem
DigGaNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fizzle
Fast då går ju bara voiceovers genom Skype och inte t.ex. Sam Broadcaster (eller vad man använder) ?

Jag använder SAM Broadcaster för att sända och accepterar samtal genom Skype. Om du själv vill sända via SAM Broadcaster så finns det också något sätt att förvränga rösten, dock inte kollat närmare på det.
Citera
2011-09-11, 21:56
Medlem
fizzles avatar
Det får jag kolla mera på i så fall, inget jag kände till sedan innan.

Om du planerar att faktiskt sända så kan du ju höra av dig om du vill ha andra som spelar musik, just denna vecka har jag ingenting för mig och det blir lätt ensamt och tyst på kvällarna. (låter som en gammal snuskgubbe)

Om jag förstår dig rätt så går du Skype->SAM->Lyssnare på radiokanalen, ?
Citera
2011-09-11, 22:02
Medlem
DigGaNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fizzle
Det får jag kolla mera på i så fall, inget jag kände till sedan innan.

Om du planerar att faktiskt sända så kan du ju höra av dig om du vill ha andra som spelar musik, just denna vecka har jag ingenting för mig och det blir lätt ensamt och tyst på kvällarna. (låter som en gammal snuskgubbe)

Om jag förstår dig rätt så går du Skype->SAM->Lyssnare på radiokanalen, ?

Sitter och sänder just nu på http://radio.diggan.se/ men har inte så mycket att prata om för tillfället. Planerar att ha färdigt ett litet musikquiz vid 1-2 tiden. Tänkte skriva mera om det här i tråden när jag har en exakt tid.

Folk som vill spela musik är det ingen brist på, däremot folk som håller i egna talkshows (eller medverkar i andras) behövs det alltid mera av. Jag finns på Skype med användarnamnet diggan.fb om man vill ställa upp nu/ikväll.
Citera
2011-09-11, 22:07
Medlem
fizzles avatar
Jo det brukar vara så. Försökte till en radiokanal relaterad till en torrent tracker och det var som krav att man skulle prata lite mellan låtarna, är som sagt ett vanligt krav.
Citera
2011-09-11, 23:56
Medlem
Nu finns det lite snabbare server med Lyssnarantal är knappast en begränsning nu - hoppas jag
Citera
2011-09-12, 00:42
Medlem
DigGaNs avatar
Nu har vi en fullt fungerande server och Skype tillsammans med sändningsprogrammet fungerar utmärkt. Folk som vill hosta era egna program kan skicka PM till mig så ska vi ordna det. Har du en programidé men vågar inte genomföra den så kan ni skriva den här i tråden så ska den säkerligen förverkligas.

Just nu körs jag lite musik från andra Flashbackare (denna tråd) tillsammans med texter från koranen. Lyssna här: http://radio.diggan.se (missa inte chatten som finns längst ner)
Citera
2012-09-24, 11:44
Medlem
DigGaNs avatar
Hej kp
Fick ett återfall förra veckan och tänkte tillbaka på tiden när man hade roligt i radion. Efter det satte jag upp allting som behövdes för att sända och nu saknas bara en sak för att göra en första sändning och vara tillbaka på banan igen, senior användare. Så om du varit på Flashback ett tag, har möjlighet att svara på frågor angående dig på Flashback och har Skype så tveka inte en sekund på att kontakta mig!

Återkommer senare till tråden med mera information.
Citera
2012-11-15, 06:36
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DigGaN
Hej kp
Fick ett återfall förra veckan och tänkte tillbaka på tiden när man hade roligt i radion. Efter det satte jag upp allting som behövdes för att sända och nu saknas bara en sak för att göra en första sändning och vara tillbaka på banan igen, senior användare. Så om du varit på Flashback ett tag, har möjlighet att svara på frågor angående dig på Flashback och har Skype så tveka inte en sekund på att kontakta mig!

Återkommer senare till tråden med mera information.

Hej Diggan!

Hur går det med radion? har det hänt något?

Annars tänkte jag prata med dig om ett radio projekt jag har startat för ungefär en månad sedan som håller på byggas upp!

Hör av dig
Citera
2013-02-26, 00:23
Medlem
Pinto1s avatar
Bump! Ja återuppliva detta! tycker det var väldigt underhållande
Citera
2013-02-26, 00:41
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinto1
Bump! Ja återuppliva detta! tycker det var väldigt underhållande
Få bumpar är befogade. Denna bump är befogad.
Citera
2014-01-19, 13:02
Medlem
groils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Få bumpar är befogade. Denna bump är befogad.

Vi bumpar igen och hoppas att även denna är befogad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in