Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-09-19, 21:56
Medlem
metapods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ower
Musiken är igång, men det blir radioprat med diggan/metapod strax

Vi har för närvarande diverse problem med tekniken. Vad vi verkligen behöver är mjukvara för att möjligöra stream utav voip (exempelvis skype) i bra kvalité, inklusive musik.

Jag kör Arch Linux x86_64 och idjc om jag använt tidigare vill inte samarbeta med skype 32bit (bör gå att kopplas samman via jackd), jag arbetar på det.

Återkommer med en mer detaljerad statusuppdatering senare. Förhoppningsvis har vi en fullt fungerande radio med liveinterjuver innan 23:00!
Citera
2010-09-19, 22:08
Medlem
Owers avatar
@metapod, jo vi märkte nog det igår du Fan va drygt det va.
Hoppas det löser sig, we need your voice!
Citera
2010-09-20, 00:21
Medlem
metapods avatar
Har du en åsikt att dela, ett hjärta att lätta eller något annat roligt att berätta?

Skicka ett PM till mig eller diggan med ditt skype-nick och vi ringer upp dig i direktsändning så att du kan dela med dig av dina funderingar till världen. Då det är valnatt vore det varit väldigt uppskattat med politiska åsikter, och gärna extrema sådana.. men självfallet går alla sorters tankar bra.

Nattens sändning (med mig och diggan) börjar kring 01:00.

Citat:
Ursprungligen postat av Ower
@metapod, jo vi märkte nog det igår du Fan va drygt det va.
Hoppas det löser sig, we need your voice!
De tekniska problem vi tidigare stött på är nu lösta, allt bör fungera som sig bör.. woho!
Citera
2010-09-20, 02:44
Medlem
metapods avatar
Vi sitter just nu och sänder för fullt, allting fungerar fint och vi pratar med diverse användare om bland annat det val som nu är aktuellt.

För närvarande söker vi en från det röda blocket som vill argumentera mot en SD-väljare, känner du dig manad? PM:a mig (metapod) alternativt diggan med skype-nick.

Om du endast känner för att lyssna så är det http://backflash.obesm.se som gäller!
Citera
2010-09-20, 02:53
Medlem
LaktosMonstrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metapod
Vi sitter just nu och sänder för fullt, allting fungerar fint och vi pratar med diverse användare om bland annat det val som nu är aktuellt.

För närvarande söker vi en från det röda blocket som vill argumentera mot en SD-väljare, känner du dig manad? PM:a mig (metapod) alternativt diggan med skype-nick.

Om du endast känner för att lyssna så är det http://backflash.obesm.se som gäller!
Vilken chatt sitter ni på?
Provade direktlänken som fanns tidigare i tråden men det gick inte att logga in på den.
Citera
2010-09-20, 02:59
Medlem
metapods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaktosMonstret
Provade direktlänken som fanns tidigare i tråden men det gick inte att logga in på den.

Du ska inte skriva in något lösenord, tryck på chat under http://backflash.obesm.se - skriv in ett användarnamn, och njut.

EDIT
Vi har nu hittat folk att snacka politik med, riktigt trevligt!
Citera
2010-09-20, 03:04
Medlem
DigGaNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaktosMonstret

AJAX Chat

Vi har nu en liten debatt, vill ni vara med att prata så ta och skicka ett PM till mig eller metapod med erat nick.
Citera
2010-09-20, 03:41
Medlem
LaktosMonstrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DigGaN
AJAX Chat

Vi har nu en liten debatt, vill ni vara med att prata så ta och skicka ett PM till mig eller metapod med erat nick.
Ladda ner skype igen så kan jag disskutera lite
Citera
2010-09-20, 04:14
Medlem
metapods avatar
Just nu snackas det sexuella upplevelser som barn.. blir bara bättre och bättre det här!

Programmet spelas in, och de delar som är värda att publiceras (typ hela programmet) kommer att laddas upp vid senare tillfälle..
Citera
2010-09-20, 04:21
Medlem
LaktosMonstrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metapod
Just nu snackas det sexuella upplevelser som barn.. blir bara bättre och bättre det här!

Programmet spelas in, och de delar som är värda att publiceras (typ hela programmet) kommer att laddas upp vid senare tillfälle..
Hörde det, helt underbart. Skype är klart om 5 min kan skicka nick om det finns plats över.
Citera
2010-09-20, 05:54
Medlem
DigGaNs avatar
Sådär, får väl kalla denna sändning den första riktiga sändning där det mesta fungerade felfritt. Vi planerar att köra igen vid 19:00 tiden idag.

En podcast kommer komma upp när vi hunnit redigera lite, återkommer i tråden när det är släppt.

Tack för en trevlig kväll/natt.
Citera
2010-09-20, 18:41
Medlem
metapods avatar
Två roliga klipp från gårdagsnattens sändning
Fler klipp kommer att dyka upp tids nog, har dock inte tid att klippa dem just nu.
Hoppas att ovanstående smakar!

edit: NU SÄNDER VI LIVE!
Senast redigerad av metapod 2010-09-20 kl. 19:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in