2010-08-08, 20:27
Medlem
Hej,
Jag tog hem Windows XP Service Pack 3 och håller på installera det. Just nu är dess status "Installationen slutförs" och under information om vad den gör "Rensning utförs". Den har stått o tuggat nu i 40 minutes på cirka 90% färdigt. Progress baren vägrar röra på sig. Men jobbar gör den. Update.exe plockar en hel del CPU. Men det blir ju ALDRIG klart. Känns som nåt är fel, som att den stött på nåt den försöker komma förbi men misslyckas om och om igen.

Man vågar ju inte riktigt stänga av datorn mitt under installationen av nåt sånt här som SP3.

Några tips? Det kanske rent av brukar bli såhär? Men vad gör jag om det fortsätter stå o tugga o tugga utan framgång?

Tacksam för svar.
Citera
2010-08-09, 00:15
Medlem
hasenfrasens avatar
Den blir klar... så småningom. Du behöver installera och köra två program, CCleaner och Defraggler. Räkna med att de programmen behöver ett dygn på sig att bli färdiga med din dator om installationen är ett år eller äldre. CCleaner tar kanske 1/2 timme medans Defraggler kan behöva upp till ett dygn att bringa ordning i din hårddisks fragmenterade filer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in