Citat:
Ursprungligen postat av Ipwn
Känns som om att det skulle bli massa problem om man införde detta. T.ex. ska man låta en psykiskt instabil person avgöra om han/hon vill dö eller ska man vänta tills han anses vara frisk?
"Anses". Varje person kan väl själv avgöra om dom känner sej friska eller inte?
DU kanske inte tycker att dom "verkar" så som du vill att dom ska verka, men om man ska tänka på det sättet, är precis alla sinnessjuka, eftersom dom inte är precis som dej eller som du vill att dom ska vara.
Citat:
Om någon är en grönsak vem ska då avgöra när eller om den ska dö?
Frågan är snarare: Nämn 1 anledning till att INTE döda den personen. Skulle du vilja ligga som en grönsak i 60 år?
När du kan svara "Ja!" på den frågan, kan vi fortsätta debatten.
Citat:
Hur gammal ska man få vara för att få avgöra själv?
Uhm, varför ska åldern ens spela roll? Okej, 0 år.
Citat:
Vilken familjemedlem/anhörig ska få avgöra om man ska ge dödahjälp till någon om personen i fråga inte kan göra det själv men lider svårt av någon sjukdom?
Vilken som helst?
Citat:
Är ju inte bara "låt dom dö om dom vill, deras kropp tjolahopp" det handlar ju trots allt om att ta livet av någon.
Jag förstår inte ens vart du försöker komma med detta.
Jag kan lika gärna applicera tänket: "Du får inte göra något med din kropp, det är ju ditt liv det handlar om, därför vet jag bäst vad som bör hända med dej. Du ska sitta i en bur i 127 år och äta grönsaker. Det bestämmer jag är bäst för dej - det är ju trots allt ditt LIV det handlar om."
med den logiken
Kram! ;D