• 1
  • 2
2010-08-09, 15:27
Medlem
Silvermoons avatar
Glöm inte att du ska skatta bort 30% när du tjänar pengar.
om du ska vara laglig vill säga, och detta gäller även på aktier(om du inte har kapitalförsäkring, men då blir courtaget högt), sälja zippotändare på e-butik(plus att du ska du väl helst ha en firma vilket drar ner vinsten markant) eller tillochmed köpa, restaurera och sälja bil(fast det blir svårt för folk att bevisa.).

Själv så tror jag att du kan göra en liten slant på att hitta en billig bil från någon som behöver pengar snabbt osv. Kan du lite om bilar kan du nog göra 1-2 goda affärer utan att någon från staten ifrågasätter.

exempel:
Du hittar en bil i hyfsat skick som i princip är värd 15k, snubben behöver pengar mycket snabbt och låter dig köpa bilen för 10k. Sedan fixar du till den lite, fast utan att lägga för mycket pengar. Typ putsar den, rekondar den lite smått så den ser ut att vara i riktigt bra skick(är du ohederlig kanske du mixtrar med miltalen också, men var försiktig.), sedan sätter du ut den på blocket för 20k med några riktigt bra bilder. Efter det är det bara att vänta på att någon idiot(ja det finns gott om dom), ringer och är intresserad, du låter honom pruta ner bilden till 17k och har gjort en vinst på 70%/7k-kostnad för ev. rekond.

Sedan köper du en bil som är värd 23k för 17k, och säljer för 27k och vips så har du gjort 270% vinst på kanske några månader. Men jag skulle stanna där då det är lätt att säga att det var lite tillfälligheter som gjorde att du var tvungen att köpa och sälja bilarna så snabbt(du behövde pengar osv).

Med dom här 27 000 kronorna är det nog lättare att göra någon vettig investering än om du bara har 10000.
Citera
2010-08-09, 15:47
Medlem
MnEJs avatar
Känner mig vilse i allt som ni pratar i om aktier faktiskt ingen som skulle kunna länka en "guide" eller vad man ska säga? Hur man går till väga osv.

Tror mer på billaffärer dock så känns de ganska riskfyllt att försöka kränga en bil ibland men vad vet jag..
Citera
2010-08-10, 01:42
Medlem
haspelspos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MnEJ
Känner mig vilse i allt som ni pratar i om aktier faktiskt ingen som skulle kunna länka en "guide" eller vad man ska säga? Hur man går till väga osv.

Tror mer på billaffärer dock så känns de ganska riskfyllt att försöka kränga en bil ibland men vad vet jag..

http://lmgtfy.com/?q=aktieguide
Citera
2010-08-10, 01:55
Medlem
Låna ut till SD kanske?

# Avkastning: 4 %, plus partiets resultat i riksdagsvalet 2010, avrundat till jämnt procenttal. Exempel: Valresultat 3,6 % ger 8 % i avkastning.
# Bonus: Om partiet kommer in i riksdagen fördubblas den totala avkastningen. Exempel: Valresultat 6,6 % ger 22 % i avkastning.
Citera
2010-08-10, 02:02
Medlem
MnEJs avatar
Haha sd är inget parti jag direkt stödjer och skulle därför kännas konstigt att låna dem pengar men vem vet varför inte
Citera
2010-08-11, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnk
Låna ut till SD kanske?

# Avkastning: 4 %, plus partiets resultat i riksdagsvalet 2010, avrundat till jämnt procenttal. Exempel: Valresultat 3,6 % ger 8 % i avkastning.
# Bonus: Om partiet kommer in i riksdagen fördubblas den totala avkastningen. Exempel: Valresultat 6,6 % ger 22 % i avkastning.

Driver du, eller menar du allvar? Jag har hyfsad koll på både ekonomi och politik, men kände dock inte till detta. Förklara närmare?
Citera
2010-08-11, 01:19
Medlem
Silvermoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PengarGillarJag
Driver du, eller menar du allvar? Jag har hyfsad koll på både ekonomi och politik, men kände dock inte till detta. Förklara närmare?
Gå in på SDs hemsida och klicka dig vidare till "stöd oss" och sedan "låna pengar till partiet". Inte så svårt...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in