2010-08-07, 15:35
Medlem
Steve-Os avatar
En person blev igår anhållen i staden där jag bor, för ett äckligt brott. Kan jag på något sätt få ut hans namn?
Senast redigerad av Steve-O 2010-08-07 kl. 15:45.
Citera
2010-08-07, 16:13
Medlem
ormanoffs avatar
Hör av dig till åklagarmyndigheten.
Citera
2010-08-07, 16:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Steve-O
En person blev igår anhållen i staden där jag bor, för ett äckligt brott. Kan jag på något sätt få ut hans namn?
Du behöver väl bara diarienumret typ?

Jag undrar också över en liknande sak, jag hamnade i cell för några dagar sedan och jag skulle gärna vilja ha ut papprena där det står åtalspunkter m.m, är det bara knalla in hos snuten och begära ut det eller?
Citera
2010-08-07, 16:23
Medlem
ormanoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truce-
Du behöver väl bara diarienumret typ?

Nej, han förklarar sitt ärende bara så får någon hjälpa honom. Det bör räcka med att veta var personen bor och vilket datum han anhölls.

Citat:
Jag undrar också över en liknande sak, jag hamnade i cell för några dagar sedan och jag skulle gärna vilja ha ut papprena där det står åtalspunkter m.m, är det bara knalla in hos snuten och begära ut det eller?

Ja, i princip. Sen är det inte säker att det finns så mycket dokumentation att hämta, det beror på varför du togs in.
Citera
2010-08-09, 21:37
Medlem
BaronBs avatar
Nej du kan inte få ut namnet på någon som "bara" är anhållen (p.g.a. förundesökningssekretess).
Du får vänta tills/om han begärs häktad.
Citera
2010-08-10, 13:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ormanoff
Ja, i princip. Sen är det inte säker att det finns så mycket dokumentation att hämta, det beror på varför du togs in.

Men vafan, var hos snuten igår och dom sa att dom inte kunde ge mig några papper ALLS, för dom enda papprena som fanns var målsägandens papper och dom fick jag absolut inte titta på..

Dom fittorna ville/kunde inte ens säga vad jag var åtalad för, en kaxig bög bara satt där med armarna i kors på andra sidan bordet och smålog hela tiden och såg svinnöjd ut över att inte ge mig nån info.

Det enda dom försökte göra var att få mig att erkänna brottet vilket jag absolut inte har gjort eller kommer göra, idioter!

Kan deras attityd och behandling av mig ha att göra med att jag är åtalad för VMT?

Är väl inte helt omöjligt att dom blir lite griniga över det, men jag behöver ju papprena för att se exakt vad jag är åtalad för och hur händelsen står beskriven!
Citera
2010-08-10, 13:37
Medlem
Steve-Os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronB
Nej du kan inte få ut namnet på någon som "bara" är anhållen (p.g.a. förundesökningssekretess).
Du får vänta tills/om han begärs häktad.

Korrekt, jag ringde dem idag och det är som du säger. Det om häktningen sa dom iofs inget om, utan att jag fick vänta tills det kom en dom i ärendet.
Citera
2010-08-10, 15:21
Medlem
Citat:
Men vafan, var hos snuten igår och dom sa att dom inte kunde ge mig några papper ALLS, för dom enda papprena som fanns var målsägandens papper och dom fick jag absolut inte titta på..

Dom fittorna ville/kunde inte ens säga vad jag var åtalad för, en kaxig bög bara satt där med armarna i kors på andra sidan bordet och smålog hela tiden och såg svinnöjd ut över att inte ge mig nån info.

Det enda dom försökte göra var att få mig att erkänna brottet vilket jag absolut inte har gjort eller kommer göra, idioter!

Kan deras attityd och behandling av mig ha att göra med att jag är åtalad för VMT?

Är väl inte helt omöjligt att dom blir lite griniga över det, men jag behöver ju papprena för att se exakt vad jag är åtalad för och hur händelsen står beskriven!

Anledningen till att de inte berättade vad du är åtalad för är för att du inte är åtalad för någonting. Antagligen också därför de smålog/höll sig för skratt, speciellt om du hade samma attityd som du uppvisar här.
Citera
2010-08-10, 19:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ToxS
Anledningen till att de inte berättade vad du är åtalad för är för att du inte är åtalad för någonting. Antagligen också därför de smålog/höll sig för skratt, speciellt om du hade samma attityd som du uppvisar här.

Joo jag är helt övertygad om att jag kommer bli åtalad för VMT och VM.

Jag blev delgiven misstanke om VMT och VM redan när jag blev anhållen. Jag frågade dessutom i "förhöret" igår vad jag hade att se fram emot, då sa han att jag hade att se fram emot ett åtal gällande VMT och VM som innebär en rättegång och straffskalan vid en eventuell dom innebar fängelse.

Så jag är nog ganska säker på att jag kommer bli åtalad, dessutom fanns det 5-6st vakter (och då räknar jag inte med dom inblandade) som såg allting och jag vet att det fanns med vittnesmål på det där pappret jag fick kolla på när jag släpptes.
Citera
2010-08-10, 20:52
Bannlyst
Var för sent för en edit, men jag kom på att det låter som att jag vill bli åtalad hahah!
Knappast, men jag tvivlar också jävligt starkt på att jag inte kommer bli åtalad med alla vittnena (Som dom redan hört) och att det faktiskt rör sig om VMT..
Citera
2010-08-10, 21:50
Medlem
slabadans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steve-O
Korrekt, jag ringde dem idag och det är som du säger. Det om häktningen sa dom iofs inget om, utan att jag fick vänta tills det kom en dom i ärendet.
Nej, men du får vackert vänta till dess att åklagaren ansöker om stämning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in