Flashback bygger pepparkakshus!
2010-08-07, 13:12
Medlem
asteaks avatar
Hej.

nå strul med internet på min bärbara. det går tex inte att uppdatera virusprogram, mail etc.

Jag är nästan helt säker på att det har med IPV6 å göra.. Kan man ta bort det? och vad heter det man brukar ha?

Vista har datorn. Vi har 2 datorer i på samma internet (trådlöst) och dom har inte samma ip
Citera
2010-08-07, 14:08
Medlem
927s avatar
ipv4
Citera
2010-08-07, 14:47
Medlem
asteaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
ipv4

aa jag har massa sånna där IPv hur tar man bort dom?
Citera
2010-08-07, 15:50
Medlem
hasenfrasens avatar
Control Panel\Network and Internet\Network Connections och högerklicka adaptern och välj sen Egenskaper och avaktivera IPv6.
Citera
2010-08-07, 18:21
Medlem
asteaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Control Panel\Network and Internet\Network Connections och högerklicka adaptern och välj sen Egenskaper och avaktivera IPv6.

om jag gör det så slutar ju internet att fungera
Citera
2010-08-07, 21:53
Medlem
hasenfrasens avatar
Du kan väl fortfarande köra vidare på IPv4? Om det slutar funka när du tar bort IPv6 så har du problem med din DHCP, routing eller någon form av coobface-virus som installerat ett proxy åt dig.
Citera
2010-08-08, 10:17
Medlem
927s avatar
ipv6 är ju inte aktiverat så då spelar det ingen roll det finns med i listan.
du har kollat så proxyn inte är aktiverad?
Citera
2010-08-08, 14:06
Medlem
asteaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Du kan väl fortfarande köra vidare på IPv4? Om det slutar funka när du tar bort IPv6 så har du problem med din DHCP, routing eller någon form av coobface-virus som installerat ett proxy åt dig.

hmmm asså När jag klickar på nätverksanslutningar så kommer det upp någon 320-w Sharing Gateway vad är det? har aldrig haft något sånt tidigare.

virus har jag icke, Nope om jag tar bort IPv6 så slutar internet att funka stå begränsad anslutning
Citera
2010-08-08, 14:52
Medlem
hasenfrasens avatar
Om ni inte har någon Zyxel P-320W gateway/router i ert hem så beror ditt problem på att du är uppkopplad mot din grannes trådlösa nätverk - som har låst ute din MAC-adress.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in