2010-08-06, 23:13
Medlem
Tänkte börja odla cannabis.

Till mitt förfogande har jag:

1. Ett Secret Jardin tält på 240*240*200 (5.76kvm)
2. Fyra stycken 7.1.1 LED lampor 90w eller två stycken 400w HPS
3. God ventilation

(ser helst att jag använder LED pga strömmen)

Tänkte använda kokosfiber och komplett näring att odla i.

Får jag tillräckligt med ljus med något av alternativen?

Hur stor är skillnaden i resultat mellan LED och HPS?

Vill få ut så stor skörd som möjligt, vilken planta tycker ni jag ska använda? Har funderat på Light of jah, då denna sägs kunna producera 750g/kvm.

Och slutligen, hur många plantor kan jag ha på ytan för bästa resultat?
Citera
2010-08-07, 00:46
Medlem
Izunis avatar
Tja med hps/mh 250-400 w/m^2 funkar med både mer eller mindre, värmen lär ju nog vara ditt största problem.
Så egentligen skulle jag nog rekommendera mer ljus än 400*2 w på din yta.
Skulle nog inte satsa på LED för att vara helt ärlig tycker inte att jag har sett bevis på att de "levererar" någonstans dyra som satan är de också och vad jag vet inte helt optimerade än, iallafall inte för cannabisodling.
Kokos innehåller ingen näring från början så du måste börja ge näring direkt, jag hade väl kanske inte börjat med vare sig kokos eller en så storskalig odling som första försök men det är ju ditt val.
Sort är väl bara att välja och vraka, välj en lättodlad indica/sativa hybrid orkar inte kolla upp den du länkar men det blir nog bra.

Hur många plantor beror på hur du tänker odla, antar att du inte tänker använda dig av scrog teknik men tryck in så många du kan. Ju tätare de står desto mer av ljuset kommer ju till användning, sen så är det ju inte bra om de står alltför nära varandra.

Du verkar ju vara ute efter att tjäna pengar då bör du hitta en fenotyp som du tycker om, tex med egenskaper som hög avkastning eller som blommar klart snabbt och ta kloner av denna, det gör det hela mycket lättare än att odla från frö jämt.

Sen tycker jag nog att jag borde varna dig lite om risken med en såpass stor odling, du kan åka dit så det ryker om det om du har otur.

Jag hade börjat med lite lägre ambitioner och skaffat mig lite mer erfarenhet innan man ger sig på nåt så stort men det får du ju avgöra själv.

Och viktigast ha inte nån odlingstråd eller annat om du är seriös, håll det totalt anonymt.

Lycka till, jag tror att du kommer att behöva det .
Senast redigerad av Izuni 2010-08-07 kl. 00:49.
Citera
2010-08-07, 17:10
Medlem
brisingrs avatar
Nordic Grow rekommenderar 6 stycken 600 HPS i deras paketerbjudande till det där tältet. Du får väll göra någon omräkning till ditt ljusflöde.

Jag tycker du ska odla massor med Super Lemon Haze, helt klart värt det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in