Flashback bygger pepparkakshus!
2010-08-05, 21:59
Medlem
Det började för någon dag sen, helt plötsligt så frös datorn och inget funkade. Kunde inte försätta datorn i viloläge (den är bärbar, en HP Compaq nc6220 med Windows Vista Ultimate som OS), inte trycka Ctrl + Alt + Del, det enda som funkade var strömknappen som jag var tvungen att starta om med. Sen funkade det i några minuter, innan den frös igen. Fick tips om att "städa" registry med CCleaner och Registry Easy, och det funkade i några timmar men sen började det om igen. Nån som vet vad problemet kan ligga i? Kan även säga att jag gjorde en fullständig genomsökning med Avast, och den hittade inga virus.
Citera
2010-08-05, 22:02
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Värmeproblem, dammig invändig kanske?
Citera
2010-08-05, 22:03
Medlem
Jonny666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xXHeyBobXx
Det började för någon dag sen, helt plötsligt så frös datorn och inget funkade. Kunde inte försätta datorn i viloläge (den är bärbar, en HP Compaq nc6220 med Windows Vista Ultimate som OS), inte trycka Ctrl + Alt + Del, det enda som funkade var strömknappen som jag var tvungen att starta om med. Sen funkade det i några minuter, innan den frös igen. Fick tips om att "städa" registry med CCleaner och Registry Easy, och det funkade i några timmar men sen började det om igen. Nån som vet vad problemet kan ligga i? Kan även säga att jag gjorde en fullständig genomsökning med Avast, och den hittade inga virus.

Den blir för varm, hur gammal är den?
Citera
2010-08-05, 22:06
Medlem
MartinStLouiss avatar
Vid min gamla dator sista levnadsår så öppnade jag chassit och lade en fet fläkt där
Citera
2010-08-05, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny666

Har försökt öppna chassit men har ingen skruvmejsel till vissa av skruvarna, som är alldeles för små. Köpte datorn begagnad ifrån billigadatorer.se då grafikkortet hade blivit bränt på min andra, och det var för ungefär 3-4 månader sen
Citera
2010-08-05, 22:15
Medlem
det finns fläktmattor som ska läggas under datorn. Funkade utmärkt för mig vid samma problem.
Citera
2010-08-05, 22:16
Bannlyst
Ställ den i ett hörn, där är det alltid 90 grader
Citera
2010-08-05, 22:17
Medlem
White-Wolfs avatar
Du kan ju alltid lägga den i en filt För när jag fryser så brukar jag ta en filt eller ett täcke
Citera
2010-08-05, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny666
Trodde ju att det var värmen först också, men jag lät den vara avstängd under natten och sen när jag startade upp den igen så var den ju sval men det var ändå samma problem
Citera
2010-08-05, 22:51
Medlem
Citat:
Trodde ju att det var värmen först också, men jag lät den vara avstängd under natten och sen när jag startade upp den igen så var den ju sval men det var ändå samma problem

Kan vara minnesproblem eller liknande också, om du har möjlighet testa att ta ut minnesmodul/er.
Citera
2010-08-07, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av latvii
det finns fläktmattor som ska läggas under datorn. Funkade utmärkt för mig vid samma problem.
Den är inte för varm. Kan starta upp den direkt på morgonen då den är sval, men samma problem händer ändå. Öppnade upp luckan och fick ut en del damm ur fläkten för att se om värmen ändå var ett problem, men efter det så hände samma problem ändå efter bara 5-10 minuter och då visade Speedfan en temperatur på ca 42 grader vilket jag förstått är ganska normalt
Citera
2010-09-11, 15:24
Medlem
Citat:

Det visade sig vara glapp runt hårddisken, fixat med lite papper och kartong men måste vara försiktig med att inte få datorn varm, går heller inte att ha den i knät
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in