Citat:
Ursprungligen postat av KitKatBlomman
Bump. Mina betyg är inte Skövdekassa, men eftersom jag gjorde en sen ansökan fick jag ta där det finns plats.
Hur står sig utbildningen efteråt? Blir man avvisad av chefer för man inte gått på en i svenskt mått bra på högskola/universitet och inte läst de extra sidorna eller hört de extra minuterna av en respekterad föreläsare?
Det beror nog på var du söker jobb sen. Söker du t.ex. jobb i Göteborg och konkurrerar med studenter från Chalmers och GU blir det kanske svårare, bara spekulationer från min sida dock.
Men man kan ju hoppas att chefen kollar på vad du har pluggat och hur du är som person, inte var du har pluggat.
Citat:
Ursprungligen postat av herr.spektakel
Någon som studerar där?
Nu kanske ni undrar varför i helvete jag sökte dit. Anledningen är jag ville bo i en lite mindre stad och ta det lugnt ett tag, mina betyg är helt ok. Ett HP på 1.4. Nåväl.
Ranken struntar jag i, jag vet att de hamnar långt ner i skalan.
Hur är skolan? Lokalerna? Lärarna?
Anordnar de events/workshops?
Har de bra kontakt med näringslivet?
Ämnet är IT.
Jag läser där.
Vad jag har förstått så är inte IT-delen helt värdelös i Skövde, däremot så finns det många andra program som drar ner skolan i smutsen en hel del kan jag tycka, det beryktade sjuksköterskeprogrammet t.ex.
Lokalerna är fräscha med undantag för ett hus som är en ombyggd kasern. Studentbostäderna håller väldigt hög nivå. Lärarna varierar, en del är väldigt bra och en del framstår som lite oengagerade, som det brukar vara dvs.
Det brukar vara en del events på Gothia, främst i samband med början och slutet av terminerna. Jag vet inte hur det ser ut på alla programmen men mitt har goda kontakter med näringslivet vilket va lite anledningen att jag valde Skövde framför en motsvarande utbildning på en annan ort.
Mitt program är enligt en ranking (fast de brydde du dig inte om

) bland de bästa i Sverige när det gäller att få ut folk i näringslivet, det är nog pga en kombiantion av mindre klasser och kontakter med näringslivet.