Flashback bygger pepparkakshus!
2007-02-21, 19:35
Medlem
Psychotics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malakas
Brukar beställa growboxes därifrån, eller beställt ett par ggr utan problem.
Det kommer en avi, du går till närmaste postkontor betalar och får din låda. Leveranstiden har varierat från ett par dagar upp till ca 10-12 dagar.
Okej tack . Ja men då har man skickat iväg en beställning då, hoppas det går bra nu .
Citera
2007-02-21, 22:23
Medlem
Vill börja med att be om ursäkt att jag stället så korkade frågor. Jobbar just nu väldigt mycket nästan 14 h om dagen och har samtidigt ett "projekt" och jag har inte alltid fullständig information.

Nu är grejen den att det är en massa små svampar i boxen säkert runt 15-20 st men det är bara 3-4 st som växer ordentligt dom andra tycks ha stannat i växten. Tempraturen ligger på runt 25 grader. Om någon vet vad som kan va fel och har någon ide om vad jag ska göra för att det inte ska hända igen så är jag tacksam för svar.
Citera
2007-02-22, 00:41
Medlem
Polskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaedecke
Vill börja med att be om ursäkt att jag stället så korkade frågor. Jobbar just nu väldigt mycket nästan 14 h om dagen och har samtidigt ett "projekt" och jag har inte alltid fullständig information.

Nu är grejen den att det är en massa små svampar i boxen säkert runt 15-20 st men det är bara 3-4 st som växer ordentligt dom andra tycks ha stannat i växten. Tempraturen ligger på runt 25 grader. Om någon vet vad som kan va fel och har någon ide om vad jag ska göra för att det inte ska hända igen så är jag tacksam för svar.

är dom små svamparna mörka näst intill svarta? om så e fallet så kommer dom inte växa mera så du kan plocka bort dom försiktigt så du inte skadar dom andra svamparna
Citera
2007-02-22, 17:31
Medlem
Ajss avatar
Hm, rent hypotetiskt nu..
OM jag skulle göra lite LGM, asså flytande mycelium.
Skulle det vara olagligt att sälja färdiga sprutor med sånt då? eller är mycelium inte olagligt iom att det inte innehåller psylocybin?
Förberedelse för narkotikabrott kan man få om man har mycelium som jag förstår det men hur är det med försäljning?
Citera
2007-02-22, 17:43
Medlem
Psychotics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajs
Hm, rent hypotetiskt nu..
OM jag skulle göra lite LGM, asså flytande mycelium.
Skulle det vara olagligt att sälja färdiga sprutor med sånt då? eller är mycelium inte olagligt iom att det inte innehåller psylocybin?
Förberedelse för narkotikabrott kan man få om man har mycelium som jag förstår det men hur är det med försäljning?
Mycelum innehåller psilocybin så det är nog inte lagligt.
Citera
2007-02-23, 02:32
Medlem
Ajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychotic
Mycelum innehåller psilocybin så det är nog inte lagligt.

Jasså, det var som fan
Då får man helt enkelt skita i lagen då som man gör annars

Har för övrigt gjort en LGM nu och inväntar resultat, lär väll ta nån dag eller så innan jag ser något resultat.
Var inte så jättesteril men kokade burken lite iallafall, kokar man det för mycket så krisaliseras honungen och det vill man icke!
Doppade även nålen i Handrengöringen jag har och satte fyr på den, tog lite av båda sprutorna så nu får jag Golden Teacher x Ecuador.
Funkar kanske inte riktigt så men jag ser väll hur det går

Har kommit över ett recept på ett substrat som ska vara bra:

10 DL Risentas ris, kokat halva tiden dvs 20-25min.
3 DL Vermikulit
2-3 MSK Grovt rågmjöl
2-3 MSK Havre

Havren är dock inte jätteviktig men den får myceliumet att utvecklas snabbare, iallafall som jag förstog det, den kanske inte tillför någonting alls.
Citera
2007-02-23, 12:23
Medlem
Polskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajs
Jasså, det var som fan
Då får man helt enkelt skita i lagen då som man gör annars

Har för övrigt gjort en LGM nu och inväntar resultat, lär väll ta nån dag eller så innan jag ser något resultat.
Var inte så jättesteril men kokade burken lite iallafall, kokar man det för mycket så krisaliseras honungen och det vill man icke!
Doppade även nålen i Handrengöringen jag har och satte fyr på den, tog lite av båda sprutorna så nu får jag Golden Teacher x Ecuador.
Funkar kanske inte riktigt så men jag ser väll hur det går

Har kommit över ett recept på ett substrat som ska vara bra:

10 DL Risentas ris, kokat halva tiden dvs 20-25min.
3 DL Vermikulit
2-3 MSK Grovt rågmjöl
2-3 MSK Havre

Havren är dock inte jätteviktig men den får myceliumet att utvecklas snabbare, iallafall som jag förstog det, den kanske inte tillför någonting alls.

d där me havren e tror jag inte ett dugg på faktiskt men rågmjöl brukade jag köra i när jag höll på, d e perfekt om riset e lite för blött då e d bara ta lite mer rågmjöl så blir d bra
Citera
2007-02-23, 12:34
Medlem
Ajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polski
d där me havren e tror jag inte ett dugg på faktiskt men rågmjöl brukade jag köra i när jag höll på, d e perfekt om riset e lite för blött då e d bara ta lite mer rågmjöl så blir d bra

Tror inte på havren jag heller
Citera
2007-02-26, 21:23
Medlem
djflexs avatar
Funderar på att beställa ett Cubensis-growkit från elefanten, det för 37.50 E. Det står inga instruktioner eller nåt, så vad behöver man mer än själva kitet? Lampor? Näring? Ingenting?
Citera
2007-02-27, 00:30
Medlem
Polskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djflex
Funderar på att beställa ett Cubensis-growkit från elefanten, det för 37.50 E. Det står inga instruktioner eller nåt, så vad behöver man mer än själva kitet? Lampor? Näring? Ingenting?

vatten o ett någorlund ljust ställe där boxen kan stå=)
Citera
2007-02-27, 00:49
Medlem
djflexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polski
vatten o ett någorlund ljust ställe där boxen kan stå=)

Låter fint, blir nog att införskaffa en sådan. Var kan jag läsa om skötsel osv? Tyckte det var fattigt med info på sidan.
Citera
2007-02-27, 03:58
Medlem
Psychotics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djflex
Låter fint, blir nog att införskaffa en sådan. Var kan jag läsa om skötsel osv? Tyckte det var fattigt med info på sidan.
Kommer komma med 1 guide om hur du ska göra. Finns även en guide här
Inte så mkt skötsel som behövs mig vetligen, bara ha i vatten drygt 12h sedan tömma på vatten och låta stå i rumstemperatur, runt 22 grader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in