2018-08-05, 22:49
Medlem
Algebrans avatar
Precis beställt sporprint från elefanten, någon som vet hur de brukar skicka dem/ någonsin fått problem vid tullen med bara prints?
Citera
2018-09-03, 21:12
Medlem
Septiennas avatar
Hej!

Jag har precis fått hem ett cubensis growkit från elefanten. Jag började med att öppna locket och hällde i vatten som det stod att jag skulle göra.grejen är den att jag förväntade mig att vattnet skulle sjunka ner i innehållet så att jag behövde fylla på en del, men själva massan är rätt hård så det hamnar bara vatten ovanpå. Känns som vattnet inte riktigt tränger ner. Ska det bara vara på ytan av innehållet eller har jag gjort något fel? Kan det ha hänt något med innehållet ifall frakten tog för lång tid eller så?

Det är absolut första gången jag odlar svamp själv så snälla ha överseende med att jag är en total noob.

Tack!
Citera
2018-09-08, 21:21
Medlem
Någon som har tips på raka, dvs icke avsmalnande glasburkar med metall-lock, gärna i paket om flera stycken. Storlek ca 275-300 ml?
Citera
2018-09-18, 07:34
Medlem
Hej någon som vet varför och kan ge lite svar på varför några av mina svampar bliivit grönaktiga uppe på hatten?
Sorten är albino a+
Mvh

http://imgur.com/VgxuuCN
Citera
2018-09-26, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vildgalt18
Hej någon som vet varför och kan ge lite svar på varför några av mina svampar bliivit grönaktiga uppe på hatten?
Sorten är albino a+
Mvh

http://imgur.com/VgxuuCN

Det är aborter. Sånt som händer, inget att oroa sig för. Plockas samtidigty som de andra och dessa går att äta de med.
Citera
2018-09-26, 18:56
Medlem
Youresocools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Septienna
Hej!

Jag har precis fått hem ett cubensis growkit från elefanten. Jag började med att öppna locket och hällde i vatten som det stod att jag skulle göra.grejen är den att jag förväntade mig att vattnet skulle sjunka ner i innehållet så att jag behövde fylla på en del, men själva massan är rätt hård så det hamnar bara vatten ovanpå. Känns som vattnet inte riktigt tränger ner. Ska det bara vara på ytan av innehållet eller har jag gjort något fel? Kan det ha hänt något med innehållet ifall frakten tog för lång tid eller så?

Det är absolut första gången jag odlar svamp själv så snälla ha överseende med att jag är en total noob.

Tack!
Också premiär för mig att testa detta och undrar precis samma sak. Trodde också att vattnet skulle sjunka rätt snabbt. Men fyllde upp till kanten och på med locket 12 timmar och sedan av med det. Står nu sedan fyra dagar i påsen och c:a 1/3 av ytan har blivit grönaktig.
Citera
2018-09-26, 20:11
Medlem
ThePuppetMasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youresocool
Också premiär för mig att testa detta och undrar precis samma sak. Trodde också att vattnet skulle sjunka rätt snabbt. Men fyllde upp till kanten och på med locket 12 timmar och sedan av med det. Står nu sedan fyra dagar i påsen och c:a 1/3 av ytan har blivit grönaktig.

Gjorde du små hål i jorden med en gaffel, eller liknande?

https://www.youtube.com/watch?v=PiqOLimY-2Q
Citera
2018-09-26, 21:24
Medlem
Youresocools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThePuppetMaster
Gjorde du små hål i jorden med en gaffel, eller liknande?
Nej.
Citera
2018-09-27, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av satan-perkele
Det är aborter. Sånt som händer, inget att oroa sig för. Plockas samtidigty som de andra och dessa går att äta de med.

Okej tack
Citera
2018-09-27, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youresocool

Grönaktig? Låter som mögel. Tråkigt.
Citera
2018-09-29, 14:00
Medlem
Cratzzs avatar
Växer så det knakar - https://www.dropbox.com/s/yxgl3mxum80rc2a/Shroom.jpg?raw=1
Citera
2018-09-29, 14:02
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cratzz
Växer så det knakar
Vackert! Bra jobbat hittills
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto