2012-07-29, 01:16
Medlem
Mystiqes avatar
Jävla horung apotekarna... jag snackade med deras kundservice nr o de sa de va lugna puckar köpa ut 30%väteperoxid utan någn jävla papper, men fitt apotekpersonalen vägrade lämna ut....har de gjort tjänstefel?
För jag fick fanimig vänta jävla flera timma o hade stressdag o sen när man möter apoterkarna, de börja ställa jävla massa efterblivna frågor o sen bara sa rakt av jag kan glöma bort o köpa den.
Helt seriöst om kundservicen har get mig information o sagt att just upp till max 30% så behöver man ingen recept utan behövs beställa in, kan man på något sätt jävla apotekspersonalen o anmäla dem?

Anyway...första gången ja testar färdiga growbox o upptäckte de hade bara topp, filter o ingen botten filter m.a.o. CO2 kommer bli ett problem, vill inte vädra o riskera kontaminering, har det funkat för er med att klippa kantens bott o lägga en sårtejp som andas?

Citat:
Ursprungligen postat av 88kalleanka88
hehe ledsen prologic men kan inte hjälpa dig har ingen erfarenhet

Börjar undra vart alla erfarna odlare tagit vägen?
Inte en enda av mina frågor har blivit svarade och inte någon annans heller lol

Aja.. testar en till fråga för de skadar inte

Jag försöker leta hitta en tryckkokare just nu att köpa.. pris spelar inte roll.
Jag är inte säker på hur stor de ska vara men antar att 8 liter minst.. inte sett nåra över 10 liter.
Ju störrre ju bättre vet jag bara.. plats mer mer burkar i.
Men varenda tryckkokare på varenda shop sida jag kollat från sverige så står det inte vilket tryck den kommer upp till.. (psi/lbs).
Hur ska man göra då? Man måste ju veta vilket tryck för o veta hur länge de ska köras? plus så man kan välja den med högst tryck.

Har du checkad på MM forumet? Brukar finns folk som har koll på tryckkokare efter den kriterierna du har.

mvh M
Citera
2012-07-30, 19:56
Medlem
Crystalines avatar
Vet att bla elefanten har pumpar med sporer och sen sporavtryck.
Vad jag vill ha dock är ju lösning med sporer i en liten ampull som man kan dra upp med en kanyl, var finns detta att köpa?

Sporavtryck, hur funkar det?
Citera
2012-08-04, 13:35
Medlem
Behöver hjälp men några frågor om growkits.
När man odlat första skörden, sen när man ska odla nästa skörd i samma låda. ska man fylla på med vatten och låta det stå i 12timmar då med?

gör det nått om man har det i mörker i en låda med lås på? växer det ändå?
hur många gram blir det av ett growkit när man torkat det?
när man har skördat allt. hur länge kan det stå i rums temperatur utan att bli dåligt?

Tacksam för svar
Citera
2012-08-04, 15:46
Medlem
Mystiqes avatar
Har ni fått en growbox som redan är kontaminerad? Köpte lådor av azarius men märkte en av lådorna såg ut som den började få cobwebb innan jag ens satte igång att aktivera den.

mvh M
Citera
2012-08-05, 10:21
Medlem
username-4s avatar
[quote=Mystiqe]

Sry, de har som bolaget rätt att tycka en del om lämplighet osv men inte att snoka dock!!

Apoteket Hade samma problem som dig Det ska ut bara...! Allt sådant de tycker är lite uber finns inne bland de receptlagda medsen. Jag brukade gå in så nära jag kan/kunde och peka åt de (onda garderobs apan ... där inne på hylla X står den jag köpte förra gången, -fram med det. Försök och ge intrycket av att du är där för 25:e gången så funkar det.

Är samma sak med Klorhexidinsprit xtra stark... frågor .. frågor, någon gång blev jag grumse och sa att det fungerade bra som ytrengörare inför intramuskulära injektioner evilgrin39*, -hon såg ut som att hon skulle svimma på allvar. Men handla fick jag

Angående sårtejpen så känns det som att det börjar lukta infektion, (bättre att vädra fekvent? än att ha ett öppet inflöde) men jag ska inte prata om growkits för de har jag aldrig använt mig av.
Senast redigerad av username-4 2012-08-05 kl. 10:32.
Citera
2012-08-05, 10:30
Medlem
username-4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crystaline
Vet att bla elefanten har pumpar med sporer och sen sporavtryck.
Vad jag vill ha dock är ju lösning med sporer i en liten ampull som man kan dra upp med en kanyl, var finns detta att köpa?

Sporavtryck, hur funkar det?

Färdig steril spruta är alltid att föredra om du inte har något praktiskt jätte-aber med det. Det låter som pot. infektionshelvete i mina öron.

Sporavtryck:

http://forum.magiskamolekyler.org/index.php?showtopic=501
Citera
2012-08-05, 10:36
Medlem
username-4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88kalleanka88
Behöver inte svar på nåra av mina 1000 frågor längre.... ger upp hahah orkar inte så svårt detta e.. och tryckkokare e ju jätte dyra

Du behöver ingen tryckkokare, har aldrig använt en, kommer nog inte att göra det heller. För böveln ska det storstädas så ska det till kemikaler också
Citera
2012-08-05, 12:54
Medlem
Crystalines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av username-4
Färdig steril spruta är alltid att föredra om du inte har något praktiskt jätte-aber med det. Det låter som pot. infektionshelvete i mina öron.

Sporavtryck:

http://forum.magiskamolekyler.org/index.php?showtopic=501

Mitt aber är att tullen inte diggar kanyler.
Ampullerna är ingen potentiell infektionshärd, används ju på sjukhus och jag har sterila pumpar och kanyler hemma så det hade varit att föredra. Förr gick det att köpa sporer på detta sätt men jag hittar inga sådana nu, är dock allt annat än insatt i svampbranscen.

Tack för länken, spore print it is nu då. Frågan är dock, hur många 5m sprutor räcker ett spore print från elefanten till?
Citera
2012-08-05, 15:44
Medlem
username-4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crystaline
Mitt aber är att tullen inte diggar kanyler.
Ampullerna är ingen potentiell infektionshärd, används ju på sjukhus och jag har sterila pumpar och kanyler hemma så det hade varit att föredra. Förr gick det att köpa sporer på detta sätt men jag hittar inga sådana nu, är dock allt annat än insatt i svampbranscen.

Tack för länken, spore print it is nu då. Frågan är dock, hur många 5m sprutor räcker ett spore print från elefanten till?

Oki mojo fattar nu Tullen diggar inte "vassa" kanyler, det finns inget förbud mot varken sporer eller trubbiga kanyler, bara och slänga upp tältet på långtidsparkeringen på Arlanda, kräva sin leverans.

(De kan inte gärna förklara sig om de slänger färgpigment och färgsprutor...) Har aldrig fått en sporspruta tagen? 3/3 ggr. Allt annat fastnar innar jag hinner beställa det dock

Angående Elefanten så kikade jag på den för första gången nu, inte en susning på den frågan!? Var länge sedan jag var het på detta med shoppar, men nu ska jag köra en runda igen snart så det är bara att börja gräva igen.

Skriver hur det gick med min beställning. Hade jag haft lite mögel igång så hade det varit enklare att hjälpa till

edit: ampull inte vial! trodde jag lärt mig skillnaden vid detta laget..

mvh
Senast redigerad av username-4 2012-08-05 kl. 15:47.
Citera
2012-08-05, 22:50
Medlem
http://www.fungifun.org/Swedish/Pftek

Nån som provat denna??
Citera
2012-08-06, 10:06
Medlem
username-4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SearchSurvive
http://www.fungifun.org/Swedish/Pftek

Nån som provat denna??

Bra sida! enkelt och med gott om bilder thx!
Citera
2012-08-06, 10:18
Medlem
username-4s avatar
Hittade en bra sida från ett riktigt lågrisk-land, slängde i väg en beställning på sporspruta Dags igen

Är det någon som kör på halm nu? Hörde att halmen t.om kan ge potentare skörd än gödsel!?

Tror på den här sidan då de inte är en headshop eller dyl, dessutom från ett land som "alltid" fungerar.
(Japp pm går bra)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in