2012-05-15, 14:14
Medlem
Blackwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Stringfellow
Det är lungt.
Okej, nu när jag läst lite mer i tråden verkar det som om du kan dina grejer :-)
Jag tolkar ditt svar som att growboxen inte mår dåligt av att vara fylld med vatten för länge..?
Citera
2012-05-15, 15:09
Medlem
molmols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackwell
Jag fick precis min growbox. Killen kom och knackade på dörren. Det brukar vara så med internationella paket tydligen! Annars hamnar de på posten närmast dig :-)

fråga!
Jag har nu fyllt mitt kit från snabeln med vatten enligt instruktioner... Men jag var lite hastig! Om tolv timmar ska jag hälla av vattnet, dock åker jag till jobbet om typ fem timmar... Klantigt.
Gör det något om vattnet är kvar i typ ett dygn? Ska jag hälla av det direkt och börja om imorn?
Tacksam för snabba svar från någon med kunskap/erfarenhet! :-)

Som sagt är det lugnt. Vad jag läst ska det t.o.m. vara bättre att ha kakan i vatten i 24 timmar än 12 då det tar ett tag för den att suga i sig vattnet.
Citera
2012-05-15, 22:16
Medlem
Äntligen så har det börjat hända lite,
(inte världens bästa bild, men jaja.)
http://i.imgur.com/Aer86.jpg

Var lite orolig där ett tag att det inte skulle börja växa men Dr.Stringfellow har en tendens att INTE idiotförklara de mest simplaste frågorna, så tack till dig!
Citera
2012-05-16, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av balesflens
Äntligen så har det börjat hända lite,
(inte världens bästa bild, men jaja.)
http://i.imgur.com/Aer86.jpg

Var lite orolig där ett tag att det inte skulle börja växa men Dr.Stringfellow har en tendens att INTE idiotförklara de mest simplaste frågorna, så tack till dig!

Fint! Det är nu det roliga börjar!

Nu kommer du kolla till dina små älsklingar så fort du vaknar, och du kommer häpna över hur snabbt de växer

Är alla boxar synkroniserade?
Citera
2012-05-16, 12:03
Medlem
Citat:
Är alla boxar synkroniserade?
Ja detta ska bli intressant!

Hyfsat. Den längst åt höger har inte hunnit med riktigt i växten som de andra två.
Citera
2012-05-17, 00:02
Medlem
http://www.shayanashop.com/SALE/Sale/pd-2603-1055-pm36/Returned_Magic_Mushroom_Grow_Boxes.aspx

Länken kommer ta dig till growboxar som kostar € 10. Enda haken är att de har skickats tillbaka till försäljaren och ur förklaringen framgår det nästan att svamparna redan har börjat växa i lådan: "The growkit may contain any variety of magic mushrooms or magic truffles. You will know as soon as you open your package." Står det.

Min slutsats är att priset är löjligt lågt och att jag inte kunde bry mig mindre om jag blev "lurad" på € 10. Däremot vill jag att allting ska vara lagligt. Jag vill inte ha några kanyler, svampar som redan börjat växa eller liknande.

Har någon annan provat att köpa denna growboxen eller har någon en åsikt?

Väldigt spännande tråd, förresten.

/Sejer
Citera
2012-05-17, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sejer
http://www.shayanashop.com/SALE/Sale/pd-2603-1055-pm36/Returned_Magic_Mushroom_Grow_Boxes.aspx

Länken kommer ta dig till growboxar som kostar € 10. Enda haken är att de har skickats tillbaka till försäljaren och ur förklaringen framgår det nästan att svamparna redan har börjat växa i lådan: "The growkit may contain any variety of magic mushrooms or magic truffles. You will know as soon as you open your package." Står det.

Min slutsats är att priset är löjligt lågt och att jag inte kunde bry mig mindre om jag blev "lurad" på € 10. Däremot vill jag att allting ska vara lagligt. Jag vill inte ha några kanyler, svampar som redan börjat växa eller liknande.

Har någon annan provat att köpa denna growboxen eller har någon en åsikt?

Väldigt spännande tråd, förresten.

/Sejer

Growboxar är olagliga i Svea rike oavsett om svamp har börjat växa eller inte. Så det spelar ingen roll. Om du är redo att ta risken med att beställa en growbox så kan du ta samma risk nu, men för ett bättre pris.
Citera
2012-05-17, 11:41
Medlem
molmols avatar
Citat:
Growboxar är olagliga i Svea rike oavsett om svamp har börjat växa eller inte. Så det spelar ingen roll. Om du är redo att ta risken med att beställa en growbox så kan du ta samma risk nu, men för ett bättre pris.

Yes, så är det (men jag skulle vilja påstå att det är större chans att få problem om det redan finns svampar i boxen). Kan tullen/polisen bevisa att det är psilocybinsvamp som växer i kittet är det olagligt. En person (vad jag vet) har dömts för förberedelse till narkotikabrott efter att han beställt hem ett kit och tullen odlat upp kittet (tullen får odla knark! ) för att bekräfta att det är cubensis det handlar om. Något som bör tilläggas är att den här personen erkände brottet, polisen måste kunna bevisa att det är du som beställt kittet för att du ska torska. Det kan vara svårt om man nekar.

Innan tullens odlingsäventyr blev känt var det flesta av oss övertygade om att det var mer eller mindre riskfritt att beställa kits. Visst, de kunde fastna i tullen och bli konfiskerade, men det var det. Nu verkar det vara lite mer riskfyllt. Men jag har en känsla av att det inte är praxis att odla upp kits som blir upptäckta, utan det är förmodligen i regel som förr (men det är bara en gissning, baserat på att tullen inte har oändliga resurser och det tar ändå lite tid i anspråk att odla upp ett kit).

Är man nojjig brukar det gå att betala genom att skicka pengar i brev och använda TOR (googla om ni undrar vad det är) för att dölja ens IP när man beställer kittet, då går det i princip inte att spåra personen som beställt kittet. Nekar man då (inga konstiga historier, bara "jag har ingen aning om vad det är i paketet och vem som beställt det"), borde det vara omöjligt att bevisa att man har beställt kittet och därmed att fällas för brottet.

Vill du odla svamp men inte att något olagligt ska passera tullen måste du beställa ett spore print och odla från grunden. Visst skulle man kunna påstå att även det är förberedelse, men det är nog lite för avancerat och tidskrävande för tullen (och för de flesta brukarna) att de ska odla upp och undersöka.

Men all odling av psilocybinsvamp är olaglig hur man än gör. Vill man vara på den säkra sidan är det bättre att köpa (om man har möjlighet) eller plocka toppisar på hösten. Innehav är inte lika grovt som framställning, om man inte har på sig en riktigt stor mängd.
Citera
2012-05-17, 17:17
Medlem
Trodde inte jag skulle bli så förvånad över hur snabbt de små liven växer.

http://i.imgur.com/xEQlF.jpg
Citera
2012-05-17, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molmol
Är man nojjig brukar det gå att betala genom att skicka pengar i brev och använda TOR (googla om ni undrar vad det är) för att dölja ens IP när man beställer kittet, då går det i princip inte att spåra personen som beställt kittet. Nekar man då (inga konstiga historier, bara "jag har ingen aning om vad det är i paketet och vem som beställt det"), borde det vara omöjligt att bevisa att man har beställt kittet och därmed att fällas för brottet.

Du är listig du.
Citera
2012-05-17, 17:50
Medlem
molmol, det du skriver är så sant. Men genom den nya lagen som trädde i kraft den 1:a april så har tullmännen rätt att förstöra ditt sporavtryck om de skulle misstänka det var till odling av cubensis eller dylikt. Det är nog mindre chans att de beslagtar ett sporavtryck, men ändå. Men som sagt, om du vill att allt ska gå lagligt till så beställer du ett sporavtrck. Det är dock inte säkert att sporerna kommer igenom tullen.

Jag tror att tullen har beslagtagit "tryfflar" som jag beställt. De har iallafall inte kommit än, även fast det var typ 6 månader sen jag beställde, och jag de jag beställde ifrån försäkrade att de hade skickat paketet. Det jag vill komma till att jag inte har hört något från tullen eller dylikt, så även fast man beställer olagliga grejer så åker man inte fast. Speciellt inte om man är kall. Så det är nog ganska lungt att beställa growbox, speciellt om du tar de åtgärder som molmol tipsar om.

Det var så jag började och det gick ju bra

Snyggt balesflens. Har du en våg hemma och ha du funderat på torkning och förvaring?
Citera
2012-05-17, 17:59
Medlem
Citat:
Det jag vill komma till att jag inte har hört något från tullen eller dylikt, så även fast man beställer olagliga grejer så åker man inte fast. Speciellt inte om man är kall. Så det är nog ganska lungt att beställa growbox, speciellt om du tar de åtgärder som molmol tipsar om.

Snyggt balesflens. Har du en våg hemma och ha du funderat på torkning och förvaring?

När jag fick mitt paket så satt det ett fint litet klistermärke ifrån tullen att har sökt igenom lådan. Paketet beställdes hem till min kompis, så ifall polisen skulle hälsa på hemma hos han så lär de inte finna någonting.

Ja, jag har en våg. När jag torkade toppisar i höstas så la jag dem i en låda under sängen utan lock.
Tänker förvara svamparna i en glasburk.

Men vet du något bättre sätt att torka dem på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in