2005-04-09, 09:59
Medlem
varelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av istapp
Intressant.

Var får man lättast tag i vermikulit?
Råris undrar jag också, hittar inget i vanliga affärer. Risentas råris rekommenderades ex.

Happy Growing!

Vermikulit hittar du i lite mer välsorterade blomsterhandlar och i vissa zoo-affärer.
Råris har jag på min lokala ICAaffär så gå till nästa affär, dom har det nog.

/chris
Citera
2005-05-15, 16:33
Medlem
Smokebombs avatar
Hur långt tid tar det för svamparna att växa upp? Ett par veckor?
Citera
2005-05-28, 23:15
Medlem
Smokebombs avatar
Skulle man inte kunna byta ut väteperoxiden vid alla steriliseringar till sprit?

Enklare och billigare...
Citera
2005-08-01, 19:12
Medlem
nosight69s avatar
Först en fråga. Vad hände med psykadeliska bokhandeln? jag brukade handla där för ett par år sen, men hittar inte igen adressen.

Sen så skulle jag vilja lägga till en hemsida som levererar growboxes till sverige Elephantos
Citera
2005-08-01, 21:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nosight69
Först en fråga. Vad hände med psykadeliska bokhandeln? jag brukade handla där för ett par år sen, men hittar inte igen adressen.

Sen så skulle jag vilja lägga till en hemsida som levererar growboxes till sverige Elephantos

Har du beställt därifrån? Är dem att lita på? dem säljer fan svampar och kaktusar *me like* frågan är om de är lönt att beställa svampar därifrån, de blir förmodligen stoppade i tullen, eller?

Nån som beställt därifråN??
Citera
2005-08-01, 21:23
Medlem
nosight69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av l0ckjaw
Har du beställt därifrån? Är dem att lita på? dem säljer fan svampar och kaktusar *me like* frågan är om de är lönt att beställa svampar därifrån, de blir förmodligen stoppade i tullen, eller?

Nån som beställt därifråN??

Jag har beställt därifrån för ca 6 månader sen. beställde 4 lådor och alla kom fram. det tog ca 2 veckor, men det var det värt. fick ut en fin skörd
Citera
2005-08-02, 11:53
Bannlyst
Citat:
Jag har beställt därifrån för ca 6 månader sen. beställde 4 lådor och alla kom fram. det tog ca 2 veckor, men det var det värt. fick ut en fin skörd

ahh men nu snackar jag om att köpa hem färdiga copelandia svampar (dem hawaianska).. tror du dem går igenom ?
Citera
2005-08-02, 12:00
Medlem
nosight69s avatar
Citat:
ahh men nu snackar jag om att köpa hem färdiga copelandia svampar (dem hawaianska).. tror du dem går igenom ?

tror faktiskt att det är större chans att dom går igenom än att lådorna går igenom. det skickas ju mängder av cb ifrån utlandet utan att det fasnar.
Citera
2005-08-02, 12:02
Bannlyst
Citat:
tror faktiskt att det är större chans att dom går igenom än att lådorna går igenom. det skickas ju mängder av cb ifrån utlandet utan att det fasnar.

afan kanske värt ett försök då? problemet är att jag fattar inte de här med betalningen.. moneybookers.. är lite skeptisk till det.. sen kommer de hem i brevlådan i en sån låda.. så knas för ens föräldrara =/
Citera
2005-08-02, 12:06
Medlem
nosight69s avatar
Citat:
afan kanske värt ett försök då? problemet är att jag fattar inte de här med betalningen.. moneybookers.. är lite skeptisk till det.. sen kommer de hem i brevlådan i en sån låda.. så knas för ens föräldrara =/

Det är ett seriöst företag. när du beställer ifrån utlandet så brukar man inte (inte vad har har stött på) få sakerna mot postförskott, utan man får betala igenom moneybookers
Det kommer inte hem i lådan utan det kommer en avi som säger att poster håller ett paket till dig tills man kommer och hämtar ut det.
Citera
2005-08-02, 12:25
Bannlyst
Citat:
Det är ett seriöst företag. när du beställer ifrån utlandet så brukar man inte (inte vad har har stött på) få sakerna mot postförskott, utan man får betala igenom moneybookers
Det kommer inte hem i lådan utan det kommer en avi som säger att poster håller ett paket till dig tills man kommer och hämtar ut det.

jaha men då måste man väll gå ner på posten o hämta ut det och då kostar de pengar väl.. posten ska alltid ta ens pengar
Citera
2005-08-03, 16:49
Medlem
nosight69s avatar
Citat:
jaha men då måste man väll gå ner på posten o hämta ut det och då kostar de pengar väl.. posten ska alltid ta ens pengar
Nej. du får ett kvitto som du går in med till posten så får du paketet som du redan har betalatför. dom tar inget extra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in