Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-08-05, 13:18
Medlem
Filuren89s avatar
Har tänkt på en sak, att det ska startas en del på forumet dit man kan vända sig om man vill ha hjälp med värderingar på föremål samt lite historia om det. Skulle vara himla smidigt att vända sig dit och på Flashback finns ju alla möjliga människor vilket hade varit till oerhörd hjälp. Någon som tycker detta verkar vara en bra idé?
MVH
Citera
2010-08-05, 13:33
Medlem
zBr9s avatar
Nja. Problemet är att det finns så mycket olika saker som kan tänkas vara i behov av värderingar. Lägenheter, fordon, samlingsobjekt, hockeybilder, LP-skivor, signaturer, möbler osv osv att det skulle bli rörigt att smälla ihop alla i en hel forumsdel. Då är det bättre att lägga trådarna i det delforum där det är störst chans att expertisen man behöver finns, eftersom ingen lär sitta på en "allmän" förmåga att kunna värdera saker.
Citera
2010-08-05, 13:35
Medlem
buskebuskages avatar
Bra initiativ! Det finns säkert forum för detta, men varför skulle inte flashback kunna ha en forumdel de med?

David Bowie tavlan lär värderas om inte annat...
Citera
2010-08-05, 14:09
Medlem
Filuren89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Nja. Problemet är att det finns så mycket olika saker som kan tänkas vara i behov av värderingar. Lägenheter, fordon, samlingsobjekt, hockeybilder, LP-skivor, signaturer, möbler osv osv att det skulle bli rörigt att smälla ihop alla i en hel forumsdel. Då är det bättre att lägga trådarna i det delforum där det är störst chans att expertisen man behöver finns, eftersom ingen lär sitta på en "allmän" förmåga att kunna värdera saker.
Men isådanafall kan man ha en forumsdel, och sedan dela upp det i underdelar. Så att vi värderar vissa saker i konstdelen, andra i lägenhets- husdelen etc. det skulle kunna fungera?
Citera
2010-08-05, 14:13
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filuren89
Har tänkt på en sak, att det ska startas en del på forumet dit man kan vända sig om man vill ha hjälp med värderingar på föremål samt lite historia om det. Skulle vara himla smidigt att vända sig dit och på Flashback finns ju alla möjliga människor vilket hade varit till oerhörd hjälp. Någon som tycker detta verkar vara en bra idé?
MVH

Jag skulle tro att andelen inlägg som kan tänkas bryta mot 1.01 skulle öka lavinartat
med ett dylikt forum. Visst vore det kul men det skulle nog inte fungera.

1.01. Reklam och annonsering är förbjuden

Den som postar reklam (spam) i forumet blir avstängd, utan varning. Det är inte heller tillåtet att använda diskussionsforumet för privat eller kommersiell annonsering, som exempelvis köpes- och säljes-annonser eller kontaktannonser.
Citera
2010-08-05, 15:04
Medlem
Filuren89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Jag skulle tro att andelen inlägg som kan tänkas bryta mot 1.01 skulle öka lavinartat
med ett dylikt forum. Visst vore det kul men det skulle nog inte fungera.

1.01. Reklam och annonsering är förbjuden

Den som postar reklam (spam) i forumet blir avstängd, utan varning. Det är inte heller tillåtet att använda diskussionsforumet för privat eller kommersiell annonsering, som exempelvis köpes- och säljes-annonser eller kontaktannonser.

Ja men då gäller det att man har koll, kanske sätta en gräns på 300 inlägg och 1 års reg? Fortfarande skulle det vara oerhört användbart. Kanske kan man rekrytera fler admins till just den avdelningen? Jag ställer gärna upp då jag har mycket dötid på jobbet etc.
Citera
2010-08-06, 10:19
Medlem
Filuren89s avatar
Men komigen Flashback! Ingen mer som tycker detta verkar intressant alls?
Citera
2010-08-06, 10:44
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filuren89
Ja men då gäller det att man har koll, kanske sätta en gräns på 300 inlägg och 1 års reg? Fortfarande skulle det vara oerhört användbart. Kanske kan man rekrytera fler admins till just den avdelningen? Jag ställer gärna upp då jag har mycket dötid på jobbet etc.

Titta igenom alla dom 1.01or vi har redan nu, det är inte någon stor majoritet som är användare med under 300 inlägg eller ett års regtid. Iden är helt ok men dels ser jag personligen inget diskussionsvärde i ett sådant subforum och jag tror precis som vf att 1.01 brotten skulle hagla såpass att forumet blev helt ohållbart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in