2010-08-05, 13:10
Medlem
Raven35s avatar
Har nu i flera års tid följt debatterna ang SD här på Flashback och nu är jag ordentligt less.
Är SD are sedan många år. Jag är närmare 40 än 30, högutbildad, hög iq och dessutom kvinna. Med andra ord rätt långt från standardbilden av en Sverigedemokrat som ju anses vara ung man, lågutbildad och lite lätt efterbliven om man ska tro experterna.

Vad jag nu vill med denna tråd är följande, ni icke SD are som hatar oss så mycket och hela tiden gapar om rasism och nazism och odemokratiskt part osv, nu vill jag se belägg!

Inte i nån tråd jag läst under alla dessa år har någon utav er kunnat lägga fram ett bevis på att SD skulle vara ett rasistiskt eller odemokratiskt parti. Ni har blivit ombedda i varenda tråd att komma fram med ett enda belägg för att SD skulle ha en rasistisk agenda men aldrig lyckats! Hur är det möjligt?
Hur kan ni vara så säker på er sak, när ni inte kan lägga fram ett enda bevis för er inställning?

Och nu kära vänner pratar vi bevis! Inte jag har hört, eller det vet alla, eller aftonbladet gjorde ju en smygfilmning och där var det nån som sa svartskalle osv, utan nu vill jag ha era belägg svart på vitt.

Till sist så undanber jag mig diskussionen om hur man definierar "rasist" utan wikipedias definiton får gälla! Den lyder:

"Rasism är en indelning av människor i ett hierarkiskt system av raser, där vissa raser ibland tillskrivs moralisk rätt att härska över andra. Det används för att beteckna ett synsätt, ett sätt att behandla människor, och/eller en samhällelig struktur. Liknande men inte fullt ut rasistiska synsätt kallas ofta för främlingsfientlighet.[1]"
2010-08-05, 13:13
Medlem
DigGaNs avatar
Duktig på att generalisera är du iallafall. Även om kanske många SDare är rasister så måste ju inte alla vara det?
2010-08-05, 13:16
Medlem
erkanperkans avatar
Citat:
högutbildad, hög iq
Du kan trots det inte se att det bara är smutskastning från vänsterblocket?

Citat:
dessutom kvinna
Ah.
2010-08-05, 13:17
Medlem
Raven35s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DigGaN
Duktig på att generalisera är du iallafall. Även om kanske många SDare är rasister så måste ju inte alla vara det?
Nu undrar jag om du kanske ska läsa om och läsa rätt. Jag påstår ju alltså att SD inte är ett rasistiskt parti, det gäller ju även partiets medlemmar, även om det alltid finns undantag.
2010-08-05, 13:19
Medlem
Raven35s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erkanperkan
Du kan trots det inte se att det bara är smutskastning från vänsterblocket?

Ah.
Visst förstår jag att det är så. Men dessa vänsternissar borde likförbannat kunna motivera sina åsikter. Jag accepterar inte att någon bara är så naiv.
2010-08-05, 13:37
Medlem
arsamiluks avatar
SD är varken rasister eller nazister och det finns ingen som någonsin kan bevisa att de är det. Det lättaste är helt enkelt att strunta i alla de som kallar SD för rasister. De diskvalificerar sig själva när de kommer med dylika påståenden.

Å andra sidan så har SD starka sionistiska strömningar inom partiet, en närmast islamofobisk framtoning ifrån många medlemmar som kan kopplas samman till två olika förklaringar. Den första är att SDare skänker stöd till Israel för att bevisa att de inte är nazister och den andra är att flera ledande SDare är sionistiska judar som har börjat att influera partiet för att vända dess fokusering ifrån Sveriges väl till ett korståg mot islam.
2010-08-05, 13:37
Medlem
Extras avatar
Jag ser inte partiet SD som rasistiska, men däremot främlingsfientliga.
Citat:
Med mångkultur avser Sverigedemokraterna ett samhällssystem där främmande kulturer jämställs med, eller värderas högre än, ursprungskulturen och där staten på olika sätt uppmuntrar invandrare att behålla, eller förstärka, sina ursprungliga identiteter.

Om inte främmande kulturer ska jämställas eller värderas högre ska den med andra ord värderas lägre.

Kanske kan man göra liknelsen att SD kallas rasister som att Vänsterpartiet kallas kommunister?
2010-08-05, 13:40
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extra
Jag ser inte partiet SD som rasistiska, men däremot främlingsfientliga.

Om inte främmande kulturer ska jämställas eller värderas högre ska den med andra ord värderas lägre.

Kanske kan man göra liknelsen att SD kallas rasister som att Vänsterpartiet kallas kommunister?
Nämn ett exempel på främlingsfientlighet.
Citat:
Ursprungligen postat av Wyclectic
Jimmie åkesson är en smyg rasist.
Och du är öppen rasist antar jag?
2010-08-05, 14:05
Medlem
Extras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyanNyan
Nämn ett exempel på främlingsfientlighet.

Deras mål att stärka den svenska kulturen, stänga invandringen och citatet jag skrev tidigare ger mig den uppfattningen. Om du tycker att jag tolkat det fel får du gärna förklara.
2010-08-05, 14:10
Medlem
deadsets avatar
Det är, för mig, helt obetydligt. Det är det enda partiet i dagsläget med sund politik kring invandringen, och det är det enda som spelar någon roll i det långa loppet.
2010-08-05, 14:25
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Deras mål att stärka den svenska kulturen, stänga invandringen och citatet jag skrev tidigare ger mig den uppfattningen. Om du tycker att jag tolkat det fel får du gärna förklara.
Inte stänga, minska invandringen.
Europer, sydamerikaner och nordamerikaner, östasiater etc. blir det ingen större skillnad med mot hur det är i dagsläget, det är faktiskt svårt i nuläget att få PUT om du inte är från MENA.
Varför skulle det vara fel att stärka den svenska kulturen?
Det är förstås bättre att Sverige tar efter kurdisk kultur istället?
2010-08-05, 14:29
Medlem
Raven35s avatar
Citat:
Då blir jag tvungen att be dig, som ju syftet med tråden var, att belägga det du påstår. Var har du fått ifrån att SD vill stänga invandringen? Vi vill kraftigt begränsa invandringen, till en nivå som våra grannländer Finland och Sverige.

Att sen stärka den svenska kulturen och nationalkänslan kan inte ens den mest fanatiske vänsterpartist få till rasism. ALLA har rätt att känna stolthet över sin kultur och sitt land. Även svenskar och framförallt när man befinner sig i sitt hemland.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in