2010-08-05, 06:10
Medlem
cochabambas avatar
vilka banker erbjuder bankgiro om man har enskild firma? är det enkelt att öppna som ett vanligt bankkonto eller måste man gå igenom någon sorts procedur med möte om vad man kommer syssla med etc?
Citera
2010-08-05, 07:39
Medlem
Zniffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cochabamba
vilka banker erbjuder bankgiro om man har enskild firma? är det enkelt att öppna som ett vanligt bankkonto eller måste man gå igenom någon sorts procedur med möte om vad man kommer syssla med etc?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Bankgirot
Citera
2010-08-05, 08:17
Medlem
cochabambas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zniffen
http://sv.wikipedia.org/wiki/Bankgirot
okej? var står svaret på min fråga, "bankerna bestämmer själva kraven" det är just det jag frågar om, för att öppna bankgiro, är det så att man endast behöver presentera ett org nummer, och man får ut ett papper med sitt bankgiro nummer ( dvs samma procedur som för privatpersoner ) eller vill banken ha någon detaljerad information om företaget ? vad begär de för att du ska få öppna ett bankgiro. är tacksam om någon kan ge ett bra svar, eller helt enkelt berätta om egna erfarenheter
Citera
2010-08-06, 11:50
Medlem
Stuuuuutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cochabamba
okej? var står svaret på min fråga, "bankerna bestämmer själva kraven" det är just det jag frågar om, för att öppna bankgiro, är det så att man endast behöver presentera ett org nummer, och man får ut ett papper med sitt bankgiro nummer ( dvs samma procedur som för privatpersoner ) eller vill banken ha någon detaljerad information om företaget ? vad begär de för att du ska få öppna ett bankgiro. är tacksam om någon kan ge ett bra svar, eller helt enkelt berätta om egna erfarenheter
Hej!

Nej de begär inte ut någon detaljerad information precis, bara prata lite med dig på ytan.
Kom ihåg Org numret och trava in och boka en tid om företagskonto. Kostar allt mellan 0 - 2000kr för mindre enskilda firmor och AB:s beroende på vilka funktioner Du vill ha i deras internetbank.

Avråder Dig från att välja Swedbank, värdelösare och kladdigare system får man leta efter.
Citera
2010-08-06, 12:09
Medlem
hallberg-rassys avatar
Kör SEB enkla firman, det är ett bra system. Och billigt, 600 kronor per år.
Citera
2010-08-06, 22:58
Medlem
Eller starta ett extra konto på handelsbanken och koppla bankgiro till det för dryga femhundring per år.

Funkar prima, allraminst på enskild firma då det juridiskt sett inte är skillnad på dina och firmans pengar, och det är enklare om du har ett fristående konto ifrån ditt eget, bokföringsmässigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in