Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-08-04, 21:09
Bannlyst
Har stora problem med att min MB Pro tappar internetanslutningen när jag surfar trådlöst i hemmet. I bland slutar det funka efter ett par minuter bara, andra gånger kan jag sufra i upp emot en timme innan felet inträffar.

Har sökt en del på nätet om detta problem, och det verkar vara många som upplever samma sak. Dock är det svårt att hitta någon bra lösning som verkar funka (kan tilläggas att jag inte har lagt ner timtal på att hitta lösningen).

Nu undrar jag om det är någon annan här på fb som lyckats lösa ett liknande problem. Jag har en MB Pro 2,4 Ghz från 2010, finns även en PC-laptop i hemmet som fungerar felfritt (såvida inte jag kopplar upp min MB, )

Tacksam för svar/hjälp
Citera
2010-08-05, 12:50
Medlem
Jag hade samma problem tidigare när jag hade bredband via telejacket. Hade en router som jag fått från bredbandsbolaget, efter många om o men visade det sig att det var kablarna till routern. Då kunde jag inte ha en pc och min macbookpro igång samtidigt för då dog uppkopplingen, och lite titt som tätt kunde det sluta fungera bara jag hade min mac igång..

så kolla med din bredbandsleveratör, om dom kan fixa fram en ny router eller om dom vet varför det strular som det gör, förmodligen ligger problemet där. Om det inte är så att airporten slår av sig, då är det något i datorn som strular
Citera
2010-08-05, 12:53
Medlem
tzjs avatar
Du kan också testa att byta kanal på routern.
Citera
2010-08-05, 16:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Du kan också testa att byta kanal på routern.

Har testat detta, utan förbättrat resultat
Citera
2010-08-05, 16:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av monkey-wrench
Jag hade samma problem tidigare när jag hade bredband via telejacket. Hade en router som jag fått från bredbandsbolaget, efter många om o men visade det sig att det var kablarna till routern. Då kunde jag inte ha en pc och min macbookpro igång samtidigt för då dog uppkopplingen, och lite titt som tätt kunde det sluta fungera bara jag hade min mac igång..

så kolla med din bredbandsleveratör, om dom kan fixa fram en ny router eller om dom vet varför det strular som det gör, förmodligen ligger problemet där. Om det inte är så att airporten slår av sig, då är det något i datorn som strular
Det skall jag göra. Airporten slår inte av sig, utan den tappar bara kontakten. Det fungerar alltid igen (ett tag) efter att jag startat om routern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in