2011-09-05, 13:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
zonzon gick på rimlighet och på sunt förnuft när denne antog att SKL hade utfört testet. Varför då bråka om fakta.

Ta inte FS:s ord för fakta bara...har det kommit fram något av värde, eller är ni kvar på "väder och vind" frågorna?
Citera
2011-09-05, 13:31
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Ta inte FS:s ord för fakta bara...har det kommit fram något av värde, eller är ni kvar på "väder och vind" frågorna?

Vad menar du, att det är FS som påstår vad undersökningen är gjord?

Varför skulle jag ens ta någons ord som fakta, tror du att jag är bakom flötet?
Senast redigerad av Lalajlaj 2011-09-05 kl. 14:02.
Citera
2011-09-05, 13:37
Bannlyst
Citat:
Vad menar du, att det är FS som påstår vad undersökningen är gjord?

Varför skulle jag ens ta någons ord som fakta, tror du att jag är bakom flötet?

Jag var fortfarande inne på vem "tysken" var. Det var ju via dig vi fick höra vem FS påstår kallades så. Jag skulle kanske varit lite tydligare. Nej, jag tror inte alls att du är bakom flötet. Långt ifrån..
Men allvarligt, inget nytt intressant?
Citera
2011-09-05, 13:38
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jag var fortfarande inne på vem "tysken" var. Det var ju via dig vi fick höra vem FS påstår kallades så. Jag skulle kanske varit lite tydligare. Nej, jag tror inte alls att du är bakom flötet. Långt ifrån..
Men allvarligt, inget nytt intressant?

Även Q har ställt frågan om detta till FS.
Citera
2011-09-05, 13:41
Bannlyst
Citat:

Det är möjligt..jag utgick dock från ditt referat av din och FS: konversation.
Citera
2011-09-05, 14:42
Medlem
essohasses avatar
Citat:
Det är mycket tjafsande om skitsaker nu. Det intressanta är vad FS har att säga. (Kanske).

Efter FS:s inträde i tråden har Q i princip försvunnit, vilket inte förvånar på något sätt.
Du återgav första delen av ditt förhör med FS, efter det har du lyckats få större delen av aktiva skribenter i tråden att under ett par dagar hänga på tokerierna med spekulationer om Fred. Snacka om att flytta fokus!

Mariooo har nu i två inlägg frågat dig om det kommit fram något nytt från FS.
Du undviker att svara, eller har missat frågorna.

Jag tror inte ett skit på att ni inte har fortsatt dialogen under dessa två dygn, varför redogör du inte för den som utlovat?
Citera
2011-09-05, 14:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Jag tycker resårmadrassens yttertyg av Ms säng är intressant, där blodsmönstret skiljer sig från ovansidan och undersidan.

Tycker du? Du tänker väl att du ska "vika" understa bilden upp över den övre bilden? Då skiljer sig mönstret inte nämnvärt åt...det är såklart olika material i ovan och undersida, men det är en annan sak. FUP sid 720
Citera
2011-09-05, 14:51
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av essohasse
Det är mycket tjafsande om skitsaker nu. Det intressanta är vad FS har att säga. (Kanske).

Efter FS:s inträde i tråden har Q i princip försvunnit, vilket inte förvånar på något sätt.
Du återgav första delen av ditt förhör med FS, efter det har du lyckats få större delen av aktiva skribenter i tråden att under ett par dagar hänga på tokerierna med spekulationer om Fred. Snacka om att flytta fokus!

Mariooo har nu i två inlägg frågat dig om det kommit fram något nytt från FS.
Du undviker att svara, eller har missat frågorna.

Jag tror inte ett skit på att ni inte har fortsatt dialogen under dessa två dygn, varför redogör du inte för den som utlovat?

När jag har något av relevans så kommer jag informera om detta, det är tillräckligt mycket ovidkommande diskussioner om skitsaker ändå, som inte har någon som helst betydelse för hennes försvinnande.

Att jag är öppen för alternativa gärningsmän beror enbart på att det finns mycket som är outrett och det kan finnas något man har missat bland detta. Det är dumt att hänga sig fast vid en övertygelse då det finns möjligheter att man kanske kan se saker man inte tidigare har sett, men det känns meningslöst att förklara för någon som inte har förstått detta själv.
Citera
2011-09-05, 15:07
Medlem
rubbergirls avatar
Ny artikel i lokaltidningen Stenungsund:

Citat: "Att domen överklagas är åklagare Per-Åke Kvarnström ganska säker på, men kriminologen Leif GW Persson ger honom inga stora chanser i hovrätten.

– Ändringar från tingsrätt till hovrätt är mycket ovanligt, i 19 fall av 20 dömer de lika. Det är enbart någon procent där man friar respektive fäller i tingsrätt och sedan i hovrätt."

GW igen: "– Det här är en väldigt dyster historia som är mycket illa skött. Den blodiga madrassen borde polisen upptäckt direkt, då hade mördaren inte haft samma tid att städa upp efter vad jag anser vara brottsplatsen. Jag lider med familjen som inte ens har en grav att gå till, säger Leif GW Persson."
Citera
2011-09-05, 15:16
Medlem
Disponentens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
FS är helt säker på att det är PZ som M kallade "tysken". PZ är född i Tyskland och invandrade 1974. Skatteverket har inga uppgifter om att LS skulle ha bott utomlands.

Jag tycker fortfarande att detta är extremt märkligt. Att FS säger att PZ kallades för Tysken av MJ är givetvis fullt möjligt, så därför är det ännu mer obegripligt varför Marina även kallade mannen i stugan för Tysken.. Jag hörde nämligen bara talas om En "Tysken". Nej, allt här är väldigt märkligt känner jag.. Men, jag säger inte emot heller..
Citera
2011-09-05, 15:20
Medlem
Citat:
zonzon gick på rimlighet och på sunt förnuft när denne antog att SKL hade utfört testet. Varför då bråka om fakta.

Ja det är roligt att se vilka hysteriska, triggerhappy-personer det finns i tråden, ni kastar er på strupen så fort ni får en chans. Antar att poängen ändå gick hem oavsett vilka tekniker som gjorde undersökningen.
Citera
2011-09-05, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disponenten
Jag tycker fortfarande att detta är extremt märkligt. Att FS säger att PZ kallades för Tysken av MJ är givetvis fullt möjligt, så därför är det ännu mer obegripligt varför Marina även kallade mannen i stugan för Tysken.. Jag hörde nämligen bara talas om En "Tysken". Nej, allt här är väldigt märkligt känner jag.. Men, jag säger inte emot heller..

Du har berättat en hel del om M. Från hennes monologer om det perfekta mordet till tysken.

En fråga uppstår. Och ta den inte på fel sätt nu. Jag är _inte_ ute efter att misskreditera:

Finns det någon möjlighet (tror du) att hon har drivit med dig i det mesta hon sagt och att det är därför du inte får ihop saker och ting nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in