2011-09-05, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Finns det de på tråden som tror att åklagaren kommer att överklaga domen till HR? Tror ni att FS kommer bli fälld där isf med den bevisning som finns i nuläget?

1. Ja
2. Nej
Citera
2011-09-05, 00:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Finns det de på tråden som tror att åklagaren kommer att överklaga domen till HR? Tror ni att FS kommer bli fälld där isf med den bevisning som finns i nuläget?

Ja på bägge frågorna. Det finns många och starka indicier på vad som hänt, och sammantaget ger de en tydlig bild av att Marina har blivit skjuten och mördad i sin säng och att FS utom rimligt tvivel är förövaren. Problemet i denna rättegång var den maktfullkomlige domaren som var biased. Med största sannolikhet pga Marinas läggning och livsstil. Förhoppningsvis har HR mer kompetent folk bakom spakarna.

Edit: Jag tror att lagmannens motivering kommer att handla om att Marina visserligen kan antas ha avlidit i sin säng och att det har skett på ett våldsamt sätt, men att hennes livsstil inte kan uteslutas ha med detta att göra.
Senast redigerad av Zurfarn08 2011-09-05 kl. 00:20.
Citera
2011-09-05, 00:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Polisens test visar ett helt annat mönster än det som finns i Ms säng.
Och det är de jag menar med att en större mängd blod tränger rätt bra igenom madrass.
På Ms säng ser ovansidan mer utsmetad ut och man kan se självaste blodpöl som trängt direkt igenom.

Hade polis inte vart så frikostig med att dränka sin testsäng med blod utan istället hällt lite mindre och sen använt vatten och tvättat rent ovansidan så hade de kunnat komma i närheten av det resultat som den i Ms säng.

Det är inte den stora blodfläcken på ovansidan som är problemet. Det är att blodet trängt genom bäddmadrass och resårbotten och skapat en fläck på nersidan resårbotten - mot golvet till alltså - som är upphovet till teorin att det behövs mycket blod för att klara av detta.
Citera
2011-09-05, 00:12
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Jag har letat men hittar inte telelistorna...är jag blind?
De ligger inte i fupen´eftersom de släpptes så sent. Länken finns tidigare i tråden.
Citera
2011-09-05, 00:14
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det är inte den stora blodfläcken på ovansidan som är problemet. Det är att blodet trängt genom bäddmadrass och resårbotten och skapat en fläck på nersidan resårbotten - mot golvet till alltså - som är upphovet till teorin att det behövs mycket blod för att klara av detta.
Jag tycker resårmadrassens yttertyg av Ms säng är intressant, där blodsmönstret skiljer sig från ovansidan och undersidan.
Citera
2011-09-05, 00:19
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Felpost

Jag citerade ett inlägg med länken till telefonlistorna, men den funkade inte. Ligger den i google docs under begränsad tid?
Senast redigerad av Ull-Strumpa 2011-09-05 kl. 00:26.
Citera
2011-09-05, 00:25
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Nu för tiden så tillverkas bäddmadrasser med god ventilation, så jag tror inte att en större blödning skulle stoppas av en madrass, eller för den delen kudde, täcke eller lakan.

Var kan man finna SKLs svar på analys av inkontinensskyddet samt resårbottens yttertyg?
Vad menar du med "nu för tiden"?
Citera
2011-09-05, 00:29
Medlem
Det är väl inte bevisat att bäddmadrasserna låg ovanpå sängbottnarna vid det aktuella tillfället när blodfläcken bildades? Man ska väl alltså inte ta för givet att det handlar om ca 2 liter som lämnat kroppen, bara för att kriminalteknikerna antagit att blodet måste ha trängt igenom en bäddmadrass.

Citera
2011-09-05, 00:31
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
Det stämmer, jag säger INTE att jag har den summan samtidigt på kontot utan att det är under hela den perioden som målsägarebiträdet tagit in kontoutdrag på dvs dec-09 till juli-10 och jag under hela den perioden tagit ut 28 femhundralappar.
Men när jag blir gripen har jag dom pengarna kvar som jag hade i plånboken dvs 4060 kr.

/FS

Om du mellan den 9/12 2009 - 5/8 2010, alltså under 8 månader, har haft totalt 62 000... Vad blir det 7-8 000 per månad. Med hyra, räkningar, mat, bensin, droger... Eftersom du inte hade några innestående pengar på kontot, fick ingen a-kassa under juli, och plockade ut så fort du fick pengar låter det osannolikt att du skulle haft 4000 kvar. Varifrån kom dessa pengar?
Citera
2011-09-05, 00:46
Medlem
Disponentens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
fasstighetsägaren sedan 40 år har helsvenskt namn och bor i Storgöteborg.

Märkligt. Men jag minns alldeles säkert att Marina omnämnde honom som just Tysken. Undrar varför..?

Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Det är väl iofs inget som hindrar att bägge faktiskt är av tyskt ursprung.

Definiera gärna helsvenskt. Förnamnet är väl inte specifikt unikt för just Sverige?

Så kan det vara. Skumt allting just nu.. Däremot så är jag HELT säker på min sak - att han kallades för Tysken och förfogade över den lilla stugan mitt emot Marinas hus!
Citera
2011-09-05, 00:48
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
De ligger inte i fupen´eftersom de släpptes så sent. Länken finns tidigare i tråden.

ja, det var den länken jag inte hittade. Kom på att det inte var hasse som lade ut den. Men, jag får inte upp filen, får felmeddelande...
Citera
2011-09-05, 00:55
Medlem
essohasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokko-Laban
Det är väl inte bevisat att bäddmadrasserna låg ovanpå sängbottnarna vid det aktuella tillfället när blodfläcken bildades? Man ska väl alltså inte ta för givet att det handlar om ca 2 liter som lämnat kroppen, bara för att kriminalteknikerna antagit att blodet måste ha trängt igenom en bäddmadrass.

Varför saknas bäddmadrasserna då?
Varför låg FS gamla urinbefläckade bäddmadrasser där istället?

Tror du att din korkade teori blir mer trolig för att du är den 5:e, 6:e eller 7:e snubben med samma idé?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in