2011-09-03, 20:36
Medlem
The.other.sides avatar
Zurfarn08
Läs mellan raderna
Citera
2011-09-03, 20:38
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av essohasse
Den här Fred har inte bidragit med någonting av värde.
Det enda av hans uttalanden som har gått att kontrollera är hans återkommande babblande om att det inte fanns dragkrok på någon av Marinas bilar, vilket visade sig vara fel.

Kan det vara inavel utifrån Åstol som letat sig inåt landet?

Nej då tycker jag allt att "nattarbetaren" Lennart (FUP 390) gjorde ett mer vaket intryck, men han åkte ut ur utredningen i rond ett.
Du skämtar? Lennart som skulle slanga bensin, såg en kalsongklädd man kliva ur en SUV och gömma nåt i buskarna, men Lennart kollade inte utan åkte därifrån.
Är det fel på mig, eller hade ni andra i tråden också kollat i busken så snart fantomen hade åkt? Eller hade ni gjort som Lennart, dragit?
Citera
2011-09-03, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The.other.side
Nu är ni ordentligt ute cyklar igen. Detektiv Q kommer väl in snart och avslöjar elake Fred som den riktige mördaren på det spektakulära sättet som endast Poir...jag menar detektiv Q an göra

Hehe, kanske det ja... Dessutom har detektiv Q en vacker hatt!

Fundering: Undrar om den där Fred äger (eller har ägt/stulit) en 4-hjuling?
Det skulle vara bra att få svar på. Vet inte exakt vart jag vill komma med denna fundering, men det känns alltid skönt att få skriva några rader på FB en lugn lördagkväll...
Senast redigerad av Kokko-Laban 2011-09-03 kl. 20:47.
Citera
2011-09-03, 20:41
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
H*n som ställde frågan har fått svar i PM... så de så...
Jag har inte fått svar via pm.
Citera
2011-09-03, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Är det fel på mig, eller hade ni andra i tråden också kollat i busken så snart fantomen hade åkt? Eller hade ni gjort som Lennart, dragit?

Nattarbetaren kanske stal det som lades i busken och sålde det. Och vill av den anledningen inte säga att han rört det.
Citera
2011-09-03, 20:45
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokko-Laban

Det skulle vara bra att få svar på. Vet inte exakt var jag vill komma med denna fundering, men det känns alltid skönt att få skriva några rader på FB en lugn lördagkväll...

Intressant, media rapporterar om en fyrhjuling och direkt kommer Fred på att FS hade en sådan, varför.

Han arbetar med att laga saker som gräsklippare, traktorer och varför inte fyrhjulingar.
Citera
2011-09-03, 20:46
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Du skämtar? Lennart som skulle slanga bensin, såg en kalsongklädd man kliva ur en SUV och gömma nåt i buskarna, men Lennart kollade inte utan åkte därifrån.

Jag är alldeles för nyfiken för att låt bli att kolla.
Det är nog de flesta här i tråden annars hade man inte lagt ner tid på detta fallet.
Citera
2011-09-03, 20:49
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Intressant, media rapporterar om en fyrhjuling och direkt kommer Fred på att FS hade en sådan, varför.

Han arbetar med att laga saker som gräsklippare, traktorer och varför inte fyrhjulingar.

Det som han målar upp att FS kan ha gjort, är väl ett fullt tänkbart scenario för en som känner trakten.
Hur länge har Fred bott i området?
Citera
2011-09-03, 20:51
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokko-Laban

Det skulle vara bra att få svar på. Vet inte exakt var jag vill komma med denna fundering, men det känns alltid skönt att få skriva några rader på FB en lugn lördagkväll...

Han kanske har en i firman, eller lånat sig en
Han kanske rent utav var ute och schaktade lite i sommarnatten.

Detta är vad han pysslar med, enligt ratsit
Citera
2011-09-03, 20:55
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det som han målar upp att FS kan ha gjort, är väl ett fullt tänkbart scenario för en som känner trakten.
Hur länge har Fred bott i området?

Vet inte, men vad jag förstår så bodde han vid golfbanan när Marina försvann iallafall, och tiden innan då de träffades i snöhögen i fenruari.
Citera
2011-09-03, 20:55
Medlem
The.other.sides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj

Därför att han lider av uppmärksamhetskomplex. Han vill gärna hjälpa till och hamna i centrum, även om han egentligen inte har nåt att komma med så hittar han på istället. Den personlighetsstörningen är inte alldeles ovanlig.
Citera
2011-09-03, 20:58
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Det är väl inte ointressant. Det styrker dina uppgifter till hur du kunde ha 4000 i cash i fickan. Eller?
Jag har fått svar via PM angående FS/Artmix ekonomi:

"Nä, de klart att ur den synvinkeln är det ju intressant.

Jag har under den perioden som polisen och åklagaren säger att jag är medellös haft 62000 in på mitt konto och inga direkta utgifter så att jag skulle kunna ha 4000 är inget konstigt och dessutom under samma period har jag gjort uttag på 28 st 500 lappar.

Mvh FS/Artmix
"

Nu sitter jag vid en dator där jag inte har FUPen tillgänglig. Hur redovisades FS konton i FUP?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in