2010-08-09, 15:24
Bannlyst
Citat:
Men vad är det som har fått dem så säkra på att hon är död och att det är mord?
Något måste de ju ha hittat..

Åååh, varför måste allt hållas så hemligt. Jag är nyfiken.
Det är väl knappast något som är säkert. Isåfall hade han inte varit häktad i nuläget.
Jag delar inte uppfattningen att det måste vara hennes pojkvän som mördat henne bara för att hon som ska vara en "duktig medborgare" plötsligt är försvunnen samt att hennes PV ska vara en "knarkare" eller "strulpelle".

Hon har säkert ramlat i en sjö eller fastnat i en buske ute i skogen någonstans när hon var ute och plockade svamp.
Citera
2010-08-09, 15:25
Medlem
Tuesdays avatar
Enligt MJ i polisförhör (för två år sedan) träffades hon och FS i november 2006. M uppger att hon inte klarade av att barnen skulle komma till dem varannan helg, att det var för ofta. Hon var inte van vid barn. Därför blev det efter kompromiss var tredje helg. Efter ett tag sa hon till FS att barnen inte längre var välkomna till hennes hem. Det blev för mycket, uttryckte M i polisförhör. FS sa att han inte skulle fortsätta ha kontakt med sina barn, eftersom han inte ville förlora både M och barnen.

Hon berättar också att FS ej har bra kontakt med sina föräldrar, pga dålig uppväxt.
Citera
2010-08-09, 15:31
Medlem
Callass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Socialtjänsten anmälde till polisen att två av de tre syskonen misshandlats av pappan. De äldre barnen berättade att lillasyster hade bundits.

Behöver du fråga varför anmälan gjordes?

tillägg, då flera har undrat: MJ fotade flickan när hon satt bunden och var ledsen.
De äldre barnen berättade i polisförhör att pappa höll fast lillasyster och M tejpade henne.

Tack för info, Tuesday!

Citera
2010-08-09, 15:35
Medlem
Callass avatar
Citat:
Enligt MJ i polisförhör (för två år sedan) träffades hon och FS i november 2006. M uppger att hon inte klarade av att barnen skulle komma till dem varannan helg, att det var för ofta. Hon var inte van vid barn. Därför blev det efter kompromiss var tredje helg. Efter ett tag sa hon till FS att barnen inte längre var välkomna till hennes hem. Det blev för mycket, uttryckte M i polisförhör. FS sa att han inte skulle fortsätta ha kontakt med sina barn, eftersom han inte ville förlora både M och barnen.

Hon berättar också att FS ej har bra kontakt med sina föräldrar, pga dålig uppväxt.

Igen, tack Tuesday!

Hon framträder verkligen som en jättego helylletjej med ett hjärta av guld!
Citera
2010-08-09, 15:37
Medlem
hayennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
Igen, tack Tuesday!

Hon framträder verkligen som en jättego helylletjej med ett hjärta av guld!

Ja. Det verkar som en familjesituation from hell. Måste finnas många krossade hjärtan i den mixen (inte minst barnens).
Citera
2010-08-09, 15:46
Medlem
Camdreas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Försvaret dras bara igång så länge det finns möjlighet om att person/personer är i livet, det är kostsamt att dra in Försvaret.

Jag måste uttrycka mig väldigt dåligt Det är det jag menar: polisen verkade väldigt snabbt veta att hon inte fanns i livet.
Annars hade man väl dragit in Försvaret eller åtminstone hemvärnet, grannar o dyl för att söka av området kring hennes fastighet. Hon skulle ju ha kunnat ramla och bryta benet t ex och inte kunna ta sig hem.
Citera
2010-08-09, 16:00
Medlem
Quarrels avatar
Läste i http://www.svenskamord.se/index.php?topic=4734.msg49675#msg49675, inlägg idag kl. 10:29:16:
Citat:
Igår fick jag höra ordet "yxa" i samband med hennes försvinnande. (medialt alltså) ushiamej, hoppas att det är fel.
Någon mer som hört det?
Citera
2010-08-09, 16:01
Medlem
Camdreas avatar
Citat:

MJ var/är uppenbarligen en väldigt egoistisk person. Ingen tanke på varken FS eller barnen och deras relation/liv. Understryks av hennes fotograferande av den bundna femåringen. Det bästa hon kunde ha gjort var väl att slänga ut FS, men hon var/är ju så snäll och godhjärtad att hon lät honom bo kvar tills han hittat någon annanstans att bo enl hennes vänner.

Talar snarast för att hon var/är fruktansvärt naiv. Varför skulle han flytta från gratis boende och mat, tillgång till bil, telefon, TV, tidningar etc? Och var skulle han få tag på en lägenhet? Ingen inkomst, dåliga referenser troligen och ingen motivation till att göra något åt det.

Kanske kan finnas fler än FS som har/har haft ett horn i sidan till MJ.
Citera
2010-08-09, 16:02
Medlem
Whynot61s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robotninjan
tänkte också på det...beror väl på vad den klassas som.

Ett exempel:

http://www.bilserviceeverod.se/Fyrhjulingar.htm
Citera
2010-08-09, 16:04
Medlem
Catings avatar
Om det nu är rätt GM, skulel jag kunna tänka mig att byggt upp en del hat mot BO. Inte minst efter vad Tuesday skrev nyss. I en sjuk hjärna är det säkert hennes fel att han (förmodligen) inte har någon kontakt med sina barn
Citera
2010-08-09, 16:06
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
FS fyllde 37 den 27:e, den 28:e var M försvunnen. Dök han upp som "gubben i lådan", full och odräglig kanske?
Citera
2010-08-09, 16:07
Medlem
Callass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Läste i http://www.svenskamord.se/index.php?topic=4734.msg49675#msg49675, inlägg idag kl. 10:29:16:

Någon mer som hört det?

Usch, jag vill helst inte gå in på deras forum. Undrar om medialt syftar på media eller medium? (Via massmedia eller spåkärringar, det är frågan... )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in