2010-08-09, 14:51
Medlem
Callass avatar
Den här postaren hävdar tidigt i tråden att FS saknar körkort.

Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Finns ingen anledning och leta skit tycker jag vi har alla spöken i garderoben.
När hon ringde mig senast kunde jag inte prata men hon hälsade på i våras o sa hej och vet att hon ville bli av med killen som satt hemma oaktiv utan körkort o jobb
Hon är en snäll och omtänksam, kärleks full person jag hade aldrig kontakt med familjen men någon syster vet ja om.
Sen var hon jäkligt intellegent och med skin på näsan, och kan inte fatta hur hon fått de sista 2 förhållanden båda var ju knepiga..

Citat:
jag vill inte gärna prata om ngt som är jätte privat som rör henne kring person. Mer än att hon ÄR en jätte go tjej.
Vi var aldrig ihop men träffades ändå under många år, inte på de sista 3 åren hon var kär i en kille och jag jobbade utomlands Man kan säga hon var en mycket bra vän.
Hon sa aldrig ngt hon ringde när hon var lite nere men lät lika positiv som alltid.
Killen förlorade sitt körkort tror jag? Hon sa aldrig att han hade drog problem aldrig hört förut men började bli stönig, deppig, orkade inget brydde sig inte och hon ville ha ett slut..jag är förvånad att det tog så lång tid och att de fortfarande bodde ihop.Förra våren dvs mer än ett år sedan ville hon gå isär...trodde de blivit bättre och hörde av henne i våras sen har jag haft egna bekymmer går o väntar på en rygg operation

Citat:
JA det tror jag, är nästan säker på att han haft körkort har för mig hon sa att han inte längre hade körkort och det var delvis svårt för honom att flytta osv.. mer vet ja egentligen inte.
Hon berättade inte mycket var lite hemlighetsfull kanske
Citera
2010-08-09, 14:51
Bannlyst
Om nu hon har fallit offer hemma, så är det intressant att veta hans fysiska kondition så man vet vilken radie han kan tänkas ha burit iväg med henne. Eller om han tvingat henne ut i kärret och sen där dräpt henne, Polisen sökte efter vapen med hundar...
Citera
2010-08-09, 14:54
Medlem
Forbliranonyms avatar
Senaste!

http://www.expressen.se/Nyheter/1.2090540/nya-sparen-kan-leda-till-forsvunna-marina
Citera
2010-08-09, 14:55
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forbliranonym
Senaste!

http://www.expressen.se/Nyheter/1.2090540/nya-sparen-kan-leda-till-forsvunna-marina
Tack, men se några sidor bakåt
Citera
2010-08-09, 14:57
Medlem
Camdreas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nageln
Att han sitter häktad tror jag enbart beror på att han är kriminell och dömd sedan tidigare och är en "skum" typ, ev att hennes vänner vetat om att han hotat henne eller något sådant. Tror inte det finns någon som helst teknisk bevisning eller spår av att han mördat henne. Hade det funnits blod eller något annat som tydde på att hon blivit mördad så hade han suttit på sannolika skäl nu.

OK, förstår hur du menar. Min poäng är att jag tycker det är konstigt, att man inte ordnade skallgångskedja när man konstaterade att hon var försvunnen, utan i stället så gott som direkt konstaterade att hon var död.
Citera
2010-08-09, 15:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Camdrea
OK, förstår hur du menar. Min poäng är att jag tycker det är konstigt, att man inte ordnade skallgångskedja när man konstaterade att hon var försvunnen, utan i stället så gott som direkt konstaterade att hon var död.

Försvaret dras bara igång så länge det finns möjlighet om att person/personer är i livet, det är kostsamt att dra in Försvaret.
Citera
2010-08-09, 15:10
Medlem
DeLoreans avatar
Eventuella fyrhjulingsspår bakom huset KAN ju komma från någon tidning/journalist eller nyfiken som velat ta sig fram och titta/ta bilder. För jag antar att den ordinarie uppfarten till huset är avspärrad.

Dessutom sägs spåren vara färska medan det gått 11 dagar sedan försvinnandet. Och under den tiden har det väl hunnit regna en del i området?

MJ verkar väl vara en ordentlig typ. mindre troligt att hon skulle ha en oreggad fyrhjuling.
Senast redigerad av DeLorean 2010-08-09 kl. 15:14. Anledning: Lade till en sak
Citera
2010-08-09, 15:10
Medlem
Liivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Försvaret dras bara igång så länge det finns möjlighet om att person/personer är i livet, det är kostsamt att dra in Försvaret.

Men vad är det som har fått dem så säkra på att hon är död och att det är mord?
Något måste de ju ha hittat..

Åååh, varför måste allt hållas så hemligt. Jag är nyfiken.
Citera
2010-08-09, 15:12
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
Nej, det verkar inte som om han har något körkort, inte i nuläget iaf.
Tycker mig ha sett uppgifter om att han åkt fast för både olovlig körning och drogfylla? (Men ids inte försöka leta upp det just nu.) Vet inte om han blivit av med körkortet eller om han aldrig haft något. Någon annan som har klart för sig hur det ligger till med det där?
Spelar det nån roll om han körkort eller om det är indraget? Köra bil kan han hur som helst.
Citera
2010-08-09, 15:14
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camdrea

Hade inte MJ en vapensamling hemma ,eller har jag missförstått? Om det var så kan det ha fattats något vapen och FS förklaring inte var tillfredsställande samtidigt så är han ju känd av polisen sedan tidigare vilket säkert spelat in.
Citera
2010-08-09, 15:18
Medlem
Liivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Hade inte MJ en vapensamling hemma ,eller har jag missförstått? Om det var så kan det ha fattats något vapen och FS förklaring inte var tillfredsställande samtidigt så är han ju känd av polisen sedan tidigare vilket säkert spelat in.

Det var någon i tråden som nämnde att hon hade ett "säreget vapenintresse", men det är inget som har bekräftats.

En annan som haft kontakt med MJ och själv har en samling av vapen hemma säger att hon inte frågat om dennes vapensamling när hon sett den.

Så frågan är ju om hon hade en vapensamling eller inte..?
Citera
2010-08-09, 15:19
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Användaren "Disponenten" har i ett par inlägg förklarat att MJ hade ett säreget vapenintresse och samlade på knivar och annat.

Jag har i ett inlägg frågat om Disponenten själv sett något av dessa vapen, men har inte fått något svar.

En annan användare (kommer inte ihåg vilken) har hävdat att MJ inte visade något som helst intressen för hans vapensamling när hon var hemma hos honom (eller kanske henne?).

Edit: Tvåa på den
Senast redigerad av DeLorean 2010-08-09 kl. 15:20. Anledning: Tvåa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in