Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Nej, rättens ordförande reagerade inte alls märkligt egentligen, jo han uttalade sig offentligt, men att visa dessa tradiga filmer där FS vallas på en kyrkogård, sedan där han pekar ut ett vapenskåp eller där man ser en stor kvinna brottas med en säng är ingen bra inledning innan man fått en helhetsbild, det borde, om det ens skule ha visats, väntat till de sista dagarna.
Istället borde han inlett med, istället för tror, sannolikt och kanske, med "så här gick det till när Marina mördades" och gått direkt på godbitarna
.
Pinsamt.
Jag hade inte kollat på vallningsfilmerna tidigare, nu har jag sett den från kyrkogården. Förstår om rätten tyckte att det var tradigt att kolla på den, men förstår även åklagarens synpunkt om att det syns att FS inte talar sanning på filmen. Dock tycker jag fortfarande att ordföranden agerat på ett märkligt sätt iom att han "for ut" flera gånger mot åklagaren...
Det är, som jag ser det, rätt uppenbart att FS har svårt att svara på frågorna, han vill inte heller bli filmad i ansiktet utan vänder sig bort från kameran flera gånger. Det är mycket "jag förstår inte vad du menar" och när FL frågar om hans livssituation (han säger att det är livssituationen som gör att han mår dåligt och åker till mormors grav) så säger han att FL inte har med det att göra, han blir rätt arg i den sekvensen också... FS beter sig som ett litet barn...