2011-08-31, 19:13
Medlem
kattellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GasGlad
Någon mer än jag som har lust att ägna hösten åt exkursioner i skogen runt Spekeröd??

Jag har himla stor lust med det. Jag har hund (med en nos lika stor som en golfboll) som jag skulle kunna tänka mig att ta långa promenader med i området. Problemet är att jag inte riktigt vet vart jag ska börja leta.
Citera
2011-08-31, 19:14
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Beslaget kommer säkert att hävas när domen kommer den 16:e men utbetalningen sker inte förrän domen vunnit laga kraft, alltså efter eventuella överklaganden avgjorts.
Om nu pengarna finns kvar hos polisen i Västra Götaland..?? Det har ju en tendens att försvinna både pengar och annat hos polisen... Det är ju som bekant inte bara hustruplågare, allmänt våldsbenägna, sadistiska sexualförbrytare, barnknullare osv. som är anställda av polisen. Det finns även gott om skitiga småtjuvar på RPS lönelista...

Skadestånd är skyddade från utmätning. Det innebär att fogden inte kan röra dessa pengar...
MEN: I praktiken brukar detta innebära att pengarna inte utmäts från det konto de satts in på under samma dag som de utbetalats. Står de kvar nästa dag betraktas de som en tillgång och kan utmätas i vanlig ordning. Det innebär att FS måste ta ut pengarna samma dag de utbetalas och sen se till att fogden inte kommer åt dem nästa dag....
När det gäller socialbidrag är jag inte säker men det borde logiskt sett vara samma sak där...

Då vet han hur han ska gå tillväga

Esso var först
Senast redigerad av jjagare 2011-08-31 kl. 19:17.
Citera
2011-08-31, 19:17
Medlem
The.other.sides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattella
Jag har himla stor lust med det. Jag har hund (med en nos lika stor som en golfboll) som jag skulle kunna tänka mig att ta långa promenader med i området. Problemet är att jag inte riktigt vet vart jag ska börja leta.
Börja gärna runt crossbanan och jobba dig utåt i cirklar om det är möjligt.
Citera
2011-08-31, 19:18
Medlem
The.other.sides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Då vet han hur han ska gå tillväga
Och om han nu hade missat inlägget så är du hjälpsam nog att citera om det så han får en till chans
Citera
2011-08-31, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Nej, rättens ordförande reagerade inte alls märkligt egentligen, jo han uttalade sig offentligt, men att visa dessa tradiga filmer där FS vallas på en kyrkogård, sedan där han pekar ut ett vapenskåp eller där man ser en stor kvinna brottas med en säng är ingen bra inledning innan man fått en helhetsbild, det borde, om det ens skule ha visats, väntat till de sista dagarna.

Istället borde han inlett med, istället för tror, sannolikt och kanske, med "så här gick det till när Marina mördades" och gått direkt på godbitarna
.

Pinsamt.

Jag hade inte kollat på vallningsfilmerna tidigare, nu har jag sett den från kyrkogården. Förstår om rätten tyckte att det var tradigt att kolla på den, men förstår även åklagarens synpunkt om att det syns att FS inte talar sanning på filmen. Dock tycker jag fortfarande att ordföranden agerat på ett märkligt sätt iom att han "for ut" flera gånger mot åklagaren...

Det är, som jag ser det, rätt uppenbart att FS har svårt att svara på frågorna, han vill inte heller bli filmad i ansiktet utan vänder sig bort från kameran flera gånger. Det är mycket "jag förstår inte vad du menar" och när FL frågar om hans livssituation (han säger att det är livssituationen som gör att han mår dåligt och åker till mormors grav) så säger han att FL inte har med det att göra, han blir rätt arg i den sekvensen också... FS beter sig som ett litet barn...
Citera
2011-08-31, 19:21
Medlem
Lischos avatar
Finns det något namn och bild på misstänkte GM i tråden?
Citera
2011-08-31, 19:22
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.other.side
Och om han nu hade missat inlägget så är du hjälpsam nog att citera om det så han får en till chans

Om du läser inläggen så ser du att jag inte var först med detta

Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Massa text...
Det innebär att FS måste ta ut pengarna samma dag de utbetalas och sen se till att fogden inte kommer åt dem nästa dag....
Senast redigerad av jjagare 2011-08-31 kl. 19:24. Anledning: fel citat :)
Citera
2011-08-31, 19:24
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattella
Ta gärna en titt på sommarstugan som är M:s närmaste granne. Övre Röra 144, nordost om M. Jag vet att jag är tjatig om det huset, men min nyfikenhet är inte stillad. Även om du inte får gå in, kan du väl se om tomten har blivit skött i år.
Citera
2011-08-31, 19:27
Medlem
The.other.sides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Om du läser inläggen så ser du att jag inte var först med detta
Och på vilket sätt blir det bättre av att du upprepar misstaget en tredje gång ?

Och när du svarar mig citerar du en fjärde gång, vilket jag redigerade bort i mitt inlägg, dubbelwhoco
Senast redigerad av The.other.side 2011-08-31 kl. 19:33.
Citera
2011-08-31, 19:28
Medlem
Kan någon hitta bättre/mer information om denne lagman? Han verkar ju inte riktigt klok (om det nu stämmer)?
Samma länk som tidigare, sorry:
http://suspicio.wordpress.com/2011/04/17/frifrasare-friman/

Man undrar ju hur samtalen gick mellan rådmännen (eller vad det heter)
Citera
2011-08-31, 19:33
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colubrid
Kan någon hitta bättre/mer information om denne lagman? Han verkar ju inte riktigt klok (om det nu stämmer)?
Samma länk som tidigare, sorry:
http://suspicio.wordpress.com/2011/0...rasare-friman/

Man undrar ju hur samtalen gick mellan rådmännen (eller vad det heter)
Det finns inte så mycket info på nätet. Hittade också det här:
http://www.nwt.se/karlskoga/article443893.ece
http://www.nwt.se/multimedia/dynamic...3003img699.jpg
Citera
2011-08-31, 19:36
Medlem
Farmens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj

Det jag menar med detta är att allt såg så bra ut innan rättegången, även att familjen hade bättre rätt till hans 4000 kr i kontanter.

Kan det finnas sambolagar eller annat som tröder in nu som ger FS rätt att behålla bostaden i tid framåt. Hur der sambolagen ut avseende arv utan testamente, jag har för mig att att gränsen för begränsat arv går vid 3 års sammanboende.

Hade de något samboavtal, går det att bevisa att de verkligen brutit upp och kan någon påvisa vad FS inte har tillfört bostaden?

Kan FS genom sitt samboförhållande, eller genom sitt kontrakt, hävda bättre rätt och kasta ut Per med anhäng och själv flytta in?

En, möjligen, intressant aspekt här är väl att MJ blev formell ägare till huset i Spekeröd endast några dagar innan hon försvann. Var överlåtelsen av fastigheten (från hennes föräldrar) något som inväntades, innan någon skred till verket?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in