2010-08-08, 21:01
Medlem
Catings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoTired
Polisens uttalanden och åklagarens starka inställning att det handlar om mord får mig att tro att det handlar om ett styckmord. Man kan ha hittat blodpår i badkar/badrum, fogsvans/såg med blod och benrester, plastsäckar och silvertejp. Det är klart att det är komplicerat då om man inte vet var kroppsdelarna befinner sig. Kolla alla sopkontainrar i området och stoppa all eldning i sopeldningsverken.

Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Men då skulle han nog häktats på sannolika skäl, inte som skäligen misstänkt. Men, något spår/ bevisning måste de ha, och han kan ha haft en vecka på sig att göra sig av med henne...
Det var min första reaktion också, men sen tänkte jag ett varv till...
Det skulle ju kunna vara så vidrigt som SoTired säger, och anledningen till att han bara är häktad som skäligen misstänkt, är att de inte har så starka bevis på att det är just han som gjort det..
Citera
2010-08-08, 21:04
Medlem
SoTireds avatar
Citat:
Men då skulle han nog häktats på sannolika skäl, inte som skäligen misstänkt. Men, något spår/ bevisning måste de ha, och han kan ha haft en vecka på sig att göra sig av med henne...

Skäligen misstänkt för att dom inte kan sätta hans händer i syltburken. Dom utgår helt klart ifrån att hon är död. Antagligen dödad i hemmet och sedan styckad och bortforslad av "sambon".
Citera
2010-08-08, 21:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Skäligen misstänkt för att dom inte kan sätta hans händer i syltburken. Dom utgår helt klart ifrån att hon är död. Antagligen dödad i hemmet och sedan styckad och bortforslad av "sambon".
Blodspår etc som Du skrev om är syltburken.
Citera
2010-08-08, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cating
Det var min första reaktion också, men sen tänkte jag ett varv till...
Det skulle ju kunna vara så vidrigt som SoTired säger, och anledningen till att han bara är häktad som skäligen misstänkt, är att de inte har så starka bevis på att det är just han som gjort det..

Ja det är intressant när Sannerholm säger att han har förståelse för att tingsrätten har svårt att bedöma de de skäl de har angett för häktningen... då kan det inte vara "allt för mycket"... ?
Citera
2010-08-08, 21:07
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Jag är med. Klart de säkrat något eftersom de gick ut med mordrubricering (eller både mord alt.människorov?).
Citera
2010-08-08, 21:09
Medlem
Citat:

Intressant är också vart nyheter 24 fått sina uppgifter ifrån,

Citat:
Det var under ett rutinförhör med Marinas sambo på onsdagen som nya uppgifter tillkom som ledde till att 37-åringen anhölls och delgavs misstanke om mord.
Citera
2010-08-08, 21:09
Medlem
SoTireds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Just så, men att bevisa att det var han som spillde blodet. Tidpunkten och att knyta honom till platsen vid just den tidpunkten.
Dags för lite dyra mobilmastloggar för polisen nu, kanske.
Citera
2010-08-08, 21:11
Medlem
chiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Det är väl bara om han erkänner..Nu har dom ju ingenting att gå på.Mer än blod o lite annat...
Men jag kan ju ha fel.
Citera
2010-08-08, 21:13
Medlem
SoTireds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perception
Intressant är också vart nyheter 24 fått sina uppgifter ifrån,

Om han lämnar motsägelsefulla uppgifter under ett rutinförhör så är han torsk direkt. Behöver inte vara mer komplicerat än att han påstår att han inte var "hemma" när MJ försvann och att han har lite svårt att berätta var han var istället.
Citera
2010-08-08, 21:15
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chik
Det är väl bara om han erkänner..Nu har dom ju ingenting att gå på.Mer än blod o lite annat...
Men jag kan ju ha fel.
Om polisen har hittat en mordplats och det bara är mordoffret och en person till som bor där är det i de flesta fall tillräckligt för sannolika skäl. Vi diskuterar inte fällande dom, då krävs det mer.
Citera
2010-08-08, 21:15
Medlem
Whynot61s avatar
Citat:
Jag är med. Klart de säkrat något eftersom de gick ut med mordrubricering (eller både mord alt.människorov?).

Det kan räcka med att man har varit oanträffbar från samma tid som M försvann tills gripandet. Det är ju märkligt när FS brukar svara i tfn och helt plötsligt inte gör det. Troligtvis upptagen med annat..
Citera
2010-08-08, 21:16
Medlem
Taxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Mordet kan faktiskt ha skett i ett slags självförsvar från killen. Om han nu vägrade flytta så var han ju tvungen att fortsätta med Master and servant- förhållandet. Och om Hon (Marina) egentligen innerst inne ville bli av med honom så finns väl möjligheten att dominansen gick över gränsen på något sätt som ledde till att han fick "frispel" och gjorde så att hon dog.
Jag tänkte åxå i de här banorna efter att ha läst om henne plus att killen var en pundare. Men jag tror inte dominansen gick överstyr utan helt enkelt förhållandet var inte bra och hon bara ville göra slut. Så personligen tror jag faktist inte att hennes sexuella läggning har nånting med hennes försvinnade att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in